Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-05, 13:28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
bolag med 10 år av epic fails i ryggsäcken.

hosthost anoto hosthost
Citera
2021-08-05, 13:41
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
hosthost anoto hosthost
fast att mobba anoto är inte att sparka in öppna dörrar direkt. Det är som att nuka sahara, ingen bryr sig.
Citera
2021-08-05, 18:05
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Äh, det är lugnt, skiter det sig är jag "långsiktig investerare". Snart tar vi tjugan !!!111

Fattar de bara att det är i ganja och knarksvamp stålarna ligger äre månen dirr.

Spänn fast dig, nu kom det PeeeEmmm! Tydligen har de installerat utrustning för “processing and evaporation of natural plant extract liquids. "

Låter ju inte alls knarkigt...

Få se om de kan få någon positiv spin på det här.

Konstiga PM där 90% av texten är ren ordsallad känns jävligt bullish.
Senast redigerad av Smutz 2021-08-05 kl. 18:09.
Citera
2021-08-06, 10:08
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Spänn fast dig, nu kom det PeeeEmmm! Tydligen har de installerat utrustning för “processing and evaporation of natural plant extract liquids. "

Låter ju inte alls knarkigt...

Få se om de kan få någon positiv spin på det här.

Konstiga PM där 90% av texten är ren ordsallad känns jävligt bullish.
Fuck yes! Min säljorder gick genom och Pump-becca bjuder på dagens skräpmat.

Det är alltså möjligt att försörja sig på pumpligorna.
Citera
2021-08-06, 10:37
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Fuck yes! Min säljorder gick genom och Pump-becca bjuder på dagens skräpmat.

Det är alltså möjligt att försörja sig på pumpligorna.

Jag går full retard och satsar på tjugan. Här ska det fan bli plusmeny!
Citera
2021-08-06, 10:56
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Jag går full retard och satsar på tjugan. Här ska det fan bli plusmeny!
Åh du din galning. Glöm inte det gamla uttrycket:
Den som gapar efter mycket får oftast utföra handjobb bakom donken för att få råd med ett par cheese.
Eller hur det nu var. Har rökt på tok för mycket barkolja.

Bara folk slutar sälja på dessa nivåer så ska det nog bli plusmeny för dig min välhängde vän. Ingen kommer ihåg en fegis som jag där jag sitter utan dippsås och en liten ynklig pommes.
Citera
2021-08-06, 14:41
Medlem
Citat:
Red alert!
Pumpdrottningen Rebecca Allen Lamptley, känd från Parans, Gigger och allsköns Klegg, har precis börjat haussa Eevia Health. Någon slags ormolja med blåbär och tallbark.
Pumpen är i full sving, jag Yoloade en femhundring. Rapport om 8 dagar dock så det här blir inte långlivad.
Är jag lite för konspiratoriskt lagd, eller är kursutvecklingen för Eevia Health och Cyxone väldigt lika? Skiljer 2 dagar mellan kurvorna fram till 30/7 där de hamnar i fas. Tankar om detta?
https://imgur.com/24dlVS7
Citera
2021-08-06, 22:48
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Åh du din galning. Glöm inte det gamla uttrycket:
Den som gapar efter mycket får oftast utföra handjobb bakom donken för att få råd med ett par cheese.
Eller hur det nu var. Har rökt på tok för mycket barkolja.

Bara folk slutar sälja på dessa nivåer så ska det nog bli plusmeny för dig min välhängde vän. Ingen kommer ihåg en fegis som jag där jag sitter utan dippsås och en liten ynklig pommes.

Haha. Men det sägs också att en stor kuk är en klen tröst i en fattig familj. Idag kom vi inte i mål men jag hoppas på att Pump-Becca jobbar hårt över helgen för att haussa det här i mål. Vi är ju inte långt ifrån. Dagens garvböl är för övrigt att hon kallar sig Daytrading-QUEEN på twitter. Cringigt värre som kidsen säger.

Hur går det med studierna, har du hittat några intressanta mönster än? Jag förstår att en riktig vetenskapsman inte kan riskera att påverka resultaten men något kan du väl teasa?

Citat:
Ursprungligen postat av Baxen
Är jag lite för konspiratoriskt lagd, eller är kursutvecklingen för Eevia Health och Cyxone väldigt lika? Skiljer 2 dagar mellan kurvorna fram till 30/7 där de hamnar i fas. Tankar om detta?
https://imgur.com/24dlVS7

Intressant men jag tror det kan vara tillfälligheter. Men vi kan väl hålla koll på cyxone på twitter, Instagram och aktieraketer. Ökar aktiviteten är jag gärna med och leker.
Citera
2021-08-06, 23:30
Medlem
Smutzs avatar
Till yttermera visso råder jag alla att hålla koll på W*ld Networks. Ett nynoterat skitbolag som släpper ordsallad-PM. Flyger ännu under radarn i sociala medier men namnet är lite för dumt för att inte bli en grej.
Några från AVA och NON har börjat tanka. Kanske ingenting, kanske början på en pump.

*y (som sagt, inte störa djuren i naruren).
Senast redigerad av Smutz 2021-08-06 kl. 23:43.
Citera
2021-08-07, 06:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Hur går det med studierna, har du hittat några intressanta mönster än? Jag förstår att en riktig vetenskapsman inte kan riskera att påverka resultaten men något kan du väl teasa?
Jodå, en del anomalier har detekterats. Veckans volymer:
Första siffrorna är från förra fredagen som jag tog med som extra data/referens. Kursutvecklig överst.
Kod:
-10.66		-18.62%		0		+1.06		+4.51%	+8.07%	+5.26%	
BLICK		Eyeonid		N55		Xintela		Opt	Twiik	Zenergy		
130k 		182k		0kr		293k		20k	20k	128k
32k		135k		9k		750k		20k	15k	123k
163k		121k		6.5k		78k		20k	3.5k	254k
43k		1.2m		0		469k		25k	209k	655k
40k		400k		0		1.1M		41k	99k	197k
78k		256k		11k		234k		125k	49k	227k

Volymspiken i Eyeonid är när det kom nyheter att de fortfarande går mer back än folk på lyxfällan.
Placeraforumet är inte glada alls.

Några av bolagen har helt stendöd handel, vilket borde hjälpa till att detektera en förpump.

I ett par av aktierna med lite högre volym sitter det antagligen nåt lowlife till trader och tjänar korvören på swingsen.
Anar även att en insider sitter och köper på sig aktier i egna bolaget som såldes strategiskt på förra peämmet i Maj. Kommer nog peämm snart
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-07 kl. 07:05.
Citera
2021-08-07, 13:58
Medlem
backwardations avatar
Mangold fortsätter sin pumpresa. Nu kostar deras aktie 6000 kronor stycket. AVA tankar och MGF säljer. Detta kan bara sluta på ett sätt. All in!

Om de fortfarande fanns på First North hade jag föreslagit en av mina andra pumpfavoriter Cassandra Oil. Det räcker med att läsa affärsidén för att upptäcka att de är hur seriösa som helst.

Citat:
Cassandra Oil AB, ofta förkortat CASO, är ett företag i Sverige som utvecklar en teknik att från olika sorters avfall såsom däck, plastavfall, spillolja, tung råolja och elektronikskrot utvinna en användbar dieselolja (MDO).

För er som inte minns slutade det med att deras VD sprängde labbet i luften.

Citat:
Den 28 mars 2017 orsakade ett experiment genomfört av VD Anders Olsson en explosion och brand i företagets lokaler i Västerås. Anders Olsson skadades lindrigt medan en stor del av företagets lokaler och den första reaktorn förstördes[2].

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cassandra_Oil
Citera
2021-08-07, 21:19
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Mangold fortsätter sin pumpresa. Nu kostar deras aktie 6000 kronor stycket. AVA tankar och MGF säljer. Detta kan bara sluta på ett sätt. All in!

Om de fortfarande fanns på First North hade jag föreslagit en av mina andra pumpfavoriter Cassandra Oil. Det räcker med att läsa affärsidén för att upptäcka att de är hur seriösa som helst.

För er som inte minns slutade det med att deras VD sprängde labbet i luften.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Cassandra_Oil

Haha, önskar fler direktörer vore crazy steampunk-alkemister.
Angående Mangold, kan man tänka sig en split och soliga budskap på aktieraketer om att "missa inte chansen, nu har även du råd att hoppa på segertåget. Passa på innan de blir uppköpta!"?

Såg ett intressant fenomen på Avanza Bäst idag-lista. Aktien med tråknamnet Modern Ekonomi Sverige Holding AB tronade på toppen. Det kluriga är att de var i princip ute ur matchen. 11 juni flaggade de för att de skulle avnoteras, rena likskändningen.

Citat:
Antalet kvalificerade aktieägare har varit lågt under en längre tid men problemet accentuerades till följd av Erbjudandet. Under maj 2021 skedde endast 76 handelsavslut i Bolagets aktie till ett totalt värde om drygt 165 000 kr och per den 31 maj 2021 fanns det 37 kvalificerade aktieägare i Bolaget av 648 aktieägare totalt i Bolaget.

På grund av bristande likviditet i aktien uppfyller Bolaget inte längre noteringskraven på Nasdaq First North. Vidare bedömer styrelsen att Bolagets kostnader för att upprätthålla en fortsatt notering av Bolagets aktier på Nasdaq First North inte är försvarbara i förhållande till omfattningen av Bolagets verksamhet.

Från att ha skvalpat kring 5 kr raketade de upp till 16 som högst. Hur fan gick det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in