Hej sonny.r! Vad bra att du kunde komma in i den här tråden och bekräfta att du håller med andra på er sida.
Jag tänkte kolla med dig; Frodo undvek att svara på en följdfråga till den där texten, skulle du kunna tänka dig att svara på den istället eftersom du ändå håller med honom till 100% och tänker lika?
Det hade varit tacksamt, jag klistrar in mina frågor jag hade till Frodo här under, så får du gärna ge ditt svar på saken.
.................................................. .................................................. .........................
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
"Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden."
Mitt svar och funderingar:
Hej igen, tack för att du gav din förklaring på hur du tänker, så gott du kunde. Det uppskattas.
Jag tog upp att man på er sida svartmålar oss som vill att vita ska få leva vidare med ord som: ”högerextrema” ”rasister”, ”fascister”, ”nazister”, ”främlingsfientliga”, ”småsinta”, ”bakåtsträvare” på punkt 4 i huvudtråden. Detta verkar bekräftas av dig eftersom du tänker att vita människor som vill att vita ska få leva vidare är nazister.
Med din erfarenhet av andra på din sida, hur många av dem skulle du säga genuint tror på att vita människor som vill leva är nazister? 30% av er? 50% av er? 90% av er? Vad är din uppskattning? säger din erfarenhet?
Och hur många är det är det som egentligen inte tror det men använder ordet “nazist” som ett pejorativt begrepp?
Citat:
"När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom."
Mitt svar och fråga: En slags kompensation då med andra ord? Intressant att veta att det är så ni tänker.
Citat:
"Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen."
Mitt svar och funderingar: Är tacksam för att du vill förklara lite mer hur du tänker. Däremot känns det inte riktigt som du är helt ärlig här.
En mer ärligare formulering ifrån dig borde sett ut såhär:
"Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar vita människor kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen."
Eftersom rasismen du refererar till är kopplat till vita människors rasism.
Kolonialismen du refererar till är kopplat till när vita människor kolonialiserade.
Utsugning och folkmord som du refererar till är kopplat till vita människor som på något sätt startade kapitalismen under industrialiseringen på 1850-talet och folkmord något som vita människor främst gjort mot andra.
Varför känner du ett behov av att täcka din intention med att säga att du vill se är en värld där raser inte existerar, när du egentligen menar att du vill se en värld där vita inte existerar?
Det är främst vita du och dina gelikar vill blanda bort, om Afrika fortsätter att vara relativt homogent och fortsätter att ha en svart majoritetsbefolkning i sina länder så spelar det mindre roll, eller Asien fortsätter att vara asiatiskt mer eller mindre utan uppblandning, så är det också mindre vikigt. Det är viktigt enligt personer som dig, är att västvärlden, Europa, America, Australien, alla platser där vita människor bor, att det är där vi har mångkulturen och smältdegeln och bladningen av "raser".
Citat:
"Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.
No Pasaran!"
Mitt svar och funderingar:
Du skriver att du ser vita människor som vill leva vidare som nazister. Alltså, en värld där vita lever vidare som folk är enligt dig “rasistiskt, nazistiskt, fascistiskt”, vilket är något negativt.
Nazisterna demoniserade judar och önskade en värld utan judar. Du demoniserar vita och önskar en värld utan vita. Du associerar vita med rasism och därefter tänker att man bör blanda bort vita för att bli kvitt rasismen.
Konklusionen är då att de som kallar sig själva för “anti-rasister”, använder dessa beskrivningar om sig själva som en mask för att dölja sina riktiga intentioner. Deras sanna ansikte ser ut att vara att de bara är anti-vita egentligen. Det är det allt rör sig om. Varför ni inte bara vara ärliga med era intentioner och vara öppna med att ni är antivita istället?
Senast redigerad av RobertEriksson99 2021-08-07 kl. 20:14.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2021-08-07 kl. 20:14.
Ej heller att förglömma Afrikas egen Hitler, Idi Admin, eller - tvärtemot vad som nämns i när man behandlartemat det transatlantiska slaveriet - att svarta redan höll sig med slavar långt innan européerna ens kom dit och sålde bort dessa självmant. européerna