2021-08-07, 15:16
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Nej, vi tycker det är underbart eftersom det är underbart när människor kan älska varandra och känna sig trygga att samhället respekterar deras kärlek och deras rätt att upprätta sina egna liv utan att andra ska förhindra det.

https://www.youtube.com/watch?v=d4vHegf3WPU

Men ja, personligen tycker jag det är en bonus att icketraditionella relationer retar upp fascister, rasister och homofober.

Jag såg på din video du länkade här. De sjunger bland annat "families marching ten by ten, hurra hurra". Jag funderade över budskapet och vad som attraherar dig till det ett tag och nu tror jag att jag har förstått det. Du tänker att man inte bör begränsa ordet "familj" till mamma, pappa och barn. Alltså den stereotypiska biologiska kärnfamiljen, men att en familj kan vara 3 bögar eller som de sjunger "ten by ten", alltså kanske 10 lesbiska som alla är tillsammans.
Du tycker helt enkelt att man ska respektera människors egna defintion på vad en familj är för dem?

I och med att du gör det, så lär du också respektera vad familj är för mig.
Jag tänker "family marching ca 7 million by ca 7 million, hurra hurra", då jag ser det vita svenska folket som en extended family till mig själv, och det ska du respektera nu eftersom du säger att det är viktigt att respektera alla människors sätt att definiera vad familj är för dem.
Citera
2021-08-07, 15:19
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag såg på din video du länkade här. De sjunger bland annat "families marching ten by ten, hurra hurra". Jag funderade över budskapet och vad som attraherar dig till det ett tag och nu tror jag att jag har förstått det. Du tänker att man inte bör begränsa ordet "familj" till mamma, pappa och barn. Alltså den stereotypiska biologiska kärnfamiljen, men att en familj kan vara 3 bögar eller som de sjunger "ten by ten", alltså kanske 10 lesbiska som alla är tillsammans.
Du tycker helt enkelt att man ska respektera människors egna defintion på vad en familj är för dem?

I och med att du gör det, så lär du också respektera vad familj är för mig.
Jag tänker "family marching ca 7 million by ca 7 million, hurra hurra", då jag ser det vita svenska folket som en extended family till mig själv, och det ska du respektera nu eftersom du säger att det är viktigt att respektera alla människors sätt att definiera vad familj är för dem.

Nej, det fungerar inte på det sättet. Bara en försvinnande liten del av Sveriges befolkning är nazister, men det finns en stor grupp främlingsfientliga. 17,3% av landets befolkning vill att Sverige enbart ska ha vita människor. Men 82,7% av landets befolkning vill ha det underbara mångkulturella och kärleksfulla Sverige vi idag har. Ni har dock ingen respekt för oss, utan kräver att det är ni som ska styra och bestämma allt, trots att ni knappt är en femtedel av befolkningen i landet.
Citera
2021-08-07, 15:20
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Har du någonsin funderat över varför så få människor delar din världsbild och din syn på "raser" som olika värda och i konflikt med varandra? Är det kanske så att du är i behov av stöd och hjälp för att adjustera din världsbild och sluta vara ett hot mot oss alla andra som bara vill leva och älska i fred?

Du har ingen auktoritet på detta område eftersom du inte vill att vita ska få leva vidare.
Citera
2021-08-07, 15:23
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Nej, det fungerar inte på det sättet. Bara en försvinnande liten del av Sveriges befolkning är nazister, men det finns en stor grupp främlingsfientliga. 17,3% av landets befolkning vill att Sverige enbart ska ha vita människor. Men 82,7% av landets befolkning vill ha det underbara mångkulturella och kärleksfulla Sverige vi idag har. Ni har dock ingen respekt för oss, utan kräver att det är ni som ska styra och bestämma allt, trots att ni knappt är en femtedel av befolkningen i landet.

Det handlar inte om hur många som säger vad, utan det handlar om vad som är rätt.

Och vad som är rätt, är att ha den åsikten att vi vita ska få kunna leva vidare i framtiden.
Citera
2021-08-07, 15:30
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Har du någonsin funderat över varför så få människor delar din världsbild och din syn på "raser" som olika värda och i konflikt med varandra?

Vart har Robert sagt att "raser är olika värda"?
Citera
2021-08-07, 15:34
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Vart har Robert sagt att "raser är olika värda"?

Hela hans ideologi bygger på en indelning av människosläktet i "raser", där den vita/nordiska rasen befinner sig högst upp, men samtidigt är utsatt för ett hot. Och hotet ligger i att Lisa kanske hellre än att ligga med Robert väljer att ligga med Ali, eftersom Ali är cool och kan dansa medan Robert mest nassar sig.

För Robert ligger hotet i att Lisa väljer att bilda familj med Ali.

Robert vill inte att andra ska acceptera hans livsval. Han vill styra eller begränsa alla människors i Sveriges livsval. De som är vita ska bara få skaffa barn med andra vita. De som är bruna ska bort. Det har inget med acceptans att göra.
Citera
2021-08-07, 15:56
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Hela hans ideologi bygger på en indelning av människosläktet i "raser", där den vita/nordiska rasen befinner sig högst upp, men samtidigt är utsatt för ett hot. Och hotet ligger i att Lisa kanske hellre än att ligga med Robert väljer att ligga med Ali, eftersom Ali är cool och kan dansa medan Robert mest nassar sig.

För Robert ligger hotet i att Lisa väljer att bilda familj med Ali.

Robert vill inte att andra ska acceptera hans livsval. Han vill styra eller begränsa alla människors i Sveriges livsval. De som är vita ska bara få skaffa barn med andra vita. De som är bruna ska bort. Det har inget med acceptans att göra.

Vad jag kan observera så ser detta ut som en projisering ifrån hobbiten. Han gör det du beskyller andra för:

1. Anklagar folk som mig för att vara fördomsfulla samtidigt som han själv är fördomsfull och tillskriver mig åsikter jag inte har.
2. Vidare påstår han löst att jag indelar människosläktet in i "raser", men själv demoniserar och snackar han negativt om vita hela tiden. I och med att han pratar negativt om vita så säger han iof inte ordet "ras", men det gör ju inte jag heller.
3. Påstår att jag inte gillar mångfald, men han är den som vill att vi ska blandas, (helst att vita ska blandas bort.)
4. Påstår att jag vill ha bort en viss grupp av människor som inte passar in för mig, men i själva verket är det han som vill ha bort vita.

Sen bekräftar han egentligen alla observationer jag har om personer som honom, som kallar sig själva "anti-rasister".

Citat:
Kort version:
1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.

Citera
2021-08-07, 15:57
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Vad jag kan observera så ser detta ut som en projisering ifrån hobbiten. Han gör det du beskyller andra för:

1. Anklagar folk som mig för att vara fördomsfulla samtidigt som han själv är fördomsfull och tillskriver mig åsikter jag inte har.
2. Vidare påstår han löst att jag indelar människosläktet in i "raser", men själv demoniserar och snackar han negativt om vita hela tiden. I och med att han pratar negativt om vita så säger han iof inte ordet "ras", men det gör ju inte jag heller.
3. Påstår att jag inte gillar mångfald, men han är den som vill att vi ska blandas, (helst att vita ska blandas bort.)
4. Påstår att jag vill ha bort en viss grupp av människor som inte passar in för mig, men i själva verket är det han som vill ha bort vita.

Sen bekräftar han egentligen alla observationer jag har om personer som honom, som kallar sig själva "anti-rasister".

Så du har inga problem med att Lisa väljer att skaffa barn med Ali?
Citera
2021-08-07, 16:09
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Så du har inga problem med att Lisa väljer att skaffa barn med Ali?

Problemet är att du önskar att den vita delen av människosläktet inte ska få leva vidare.
Citera
2021-08-07, 16:48
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Hela hans ideologi bygger på en indelning av människosläktet i "raser", där den vita/nordiska rasen befinner sig högst upp.

Vad är det som gör dig så säker på att han tror på en sådan ideologi?
Citera
2021-08-07, 19:08
Medlem
[quote=RobertEriksson99|76824195][quote=noixdecoco|76819437]
Citat:
Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:

1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.

Alla fyra punkter träffar bra på hobbiten.
Men om det inte gjorde det för dig, som ändå identifierar dig att vara på hans sida; vilka punkter var det som inte stämde med dig och vilken var det som du kände stämde. Berätta och förklara utförligt för varje punkt hur du ser på saken.
Det är viktigt att få så många perspektiv som möjligt.

Mhhhmmm

1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden. Felaktig
Jag stöttar inte massinvandring överhuvudtaget. Jag stöttar en sund invandring baserad på länders behov. Sverige behöver t.ex. läkare. Det är rimligt att läkare kan rekryteras från andra länder oavsett var de kommer ifrån. Men någon "massinvandring"? Begreppet låter efterblivet och släppa in vad som helst hur som helst verkar helt orimligt för de flesta länder.

2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita. Delvis fel och rätt.
Begreppet vita och icke-vita är efterblivet. Därav min antirasism.

3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita. Helt felaktigt.
Jag pratar väldigt ofta gott om svensk kultur, västeuropeiskt kultur. Och pratar mig varm om hur efterbliven kulturen och statsskick i många arabländer och afrikanska länder är t.ex.

4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare. Kanske?
Begreppet raser är problematiken. Jag är antirasist och ser inte "ras" som något som precis påverkar hur människor är, det rör sig om helt andra saker.
Citera
2021-08-07, 19:38
Medlem
Citat:
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!
Bra svar! Som jag helt kan instämma i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in