Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Det finns väl besiktningsprotokoll som påvisar bristerna i huset, vad som behöver göras, sedan lägga till vad som krävs för att få det hela beboligt året runt, isolering, värmesystem. Har inte dessa publicerats här i tråden? Har för mig att någon kunnig i tråden gjorde beräkning på hur mycket det ungefär skulle kosta för att få huset i beboligt åretrunt skick.
Åretruntskick är ju väldigt individuellt.
Jag skulle kunna bo i det rakt av.
Mulltoa/förbränningstoa och hämta vatten i dunk tills vatten är kontrollerat.
Sen kan ju kommunen slå til med at det måste finnas riktigt godkänt avlopp och då kan det bli dyrt beroende på vad de godkänner, finns ju många olika lösningar.
Sen så ser inte elen frisk ut och behöver dras om.
Skorsten OK att elda?
Värmen från luft/luft värmepump eller?
Resten är kosmetiskt, nytt kök, ny kyl/frys/spis, måla och tapetsera om mm.
En del skulle inte kunna bo i det som jag kan andra väl ha allt fixat. En del har råd och kan anlita folk och få det fixat på 2-3 månader.
Men det är ju inte det som är den stora frågan utan om Esb vill sälja till Ebba eller inte och varför han inte kommit på möte där han inbjöds att kunna backa ur och då betala tillbaka handpenningen.
Eller har Esb påverkats av andra utomstående som vill ärva honom och med hjälp av jurist som inte tycker om KD enligt vissa och enligt andra är det ett hittepå.
Samt att Ebba inte kan backa ur det hela lagligen utan att Esb säger sitt och betalar tillbaka.