2021-08-06, 20:33
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag trodde fröken Hedda teatergrät för å skämta med sin snubbe, men det visade sig alltså vara på allvar trots att ingen hade dött..enbart kvinnor kan gråta i en humörsvängning över sitt kassa självförtroende som inte kan härledas till någon specifik händelse

Ja det var minst sagt en udda gråt, men hon är ju rätt udda. Ett perfekt exempel på en kvinnlig autist.

Tycker hon och snubben (glömt vad han heter) verkar som ett rätt bra par, och de hade nog varit ett perfekt par om inte båda hade haft dumheter för sig som att vara poly (asså???) eller vilja vänta till 38 (!) med att skaffa barn.
Helt sjukt att folk kan gå så länge utan att behöva växa upp. Hur kan man inte vara redo för barn förrän efter 38?

Citat:
Vilken fin tröja Farao valt

Ser väl alla att det är Marimekko
Citera
2021-08-07, 16:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Ja det var minst sagt en udda gråt, men hon är ju rätt udda. Ett perfekt exempel på en kvinnlig autist.
Vad skulle en kvinnlig autism ha med känslostormar å göra? autism bör förknippas med avsaknad av känslor & där känslor finnes härledas till någonting som hänt, ett rubbande av rutiner, vad har Hedda för rutin-bunden-het?, jag menar att kvinnlig autism inte existerar utan är ett nymodigt påhitt.
Att vara tjej & gråterska samtidigt och vara lite polly är inte att vara udda enligt mig, vi behöver mer bevis

Citat:
Tycker hon och snubben (glömt vad han heter) verkar som ett rätt bra par, och de hade nog varit ett perfekt par om inte båda hade haft dumheter för sig som att vara poly (asså???) eller vilja vänta till 38 (!) med att skaffa barn.
Helt sjukt att folk kan gå så länge utan att behöva växa upp. Hur kan man inte vara redo för barn förrän efter 38?
Båda är inte polly, han är handikappad monoton...förlåt...monoteist!..höll jag på å säga, nej han är iaf monogam!(pro-ensamhet..nej jag menar...ensamrätt!) inte stereogam
(5.1 partner-surround-ljud)
hon vågade inget säga om sin läggning och han tog inte pulsen på henne med rätt utrustning när dom blev ihop (se Matteo & Felicia).

Citat:
Ser väl alla att det är Marimekko
Det där ordet ger tveksamma googlings-resultat
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-07 kl. 16:56.
Citera
2021-08-07, 16:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Vilken högoddsare att båda bögarna skrev "könet" som svar på frågan "vilken kroppsdel på din partner tycker du är vackrast?". Och att båda var OK med om partnern skulle vilja ha ett öppet förhållande

Det finns ingen äkta attraktion alls mellan dessa två kvinnor i manskroppar. Då tar perversion romantikens plats. Romantik för bögar är att hångla med den andres kuk...

Oerhört tunn programidé förövrigt. Den största behållningen är när Felicia går omkring halvnaken. Fylligt litet knullkött det där.
Citera
2021-08-07, 17:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag förstår inte heller. Jag skulle inte kunna leva med någon som jag inte kan göra gemensamma saker med. Att sitta på varandras rum typ är inget sunt förhållande. Kommer aldrig att hålla i längden. Sen kan givetvis ens partner ha en del intressen man inte gillar fullt ut men då man ju också ge det en chans och sitta med för att göra den andre glad.
Då har jag ett förslag på vilket sätt man kan finna något gemensamt genom konversation för att kunna uppnå 'förälskelse' men utan att behöva dela genuina intressen (byggt på ens personlighet?) detta avslöjades i podden flashback forevers senaste avsnitt "PARMIDDAG OCH PATOLOGISK RÄDSLA FÖR TOBAK"
varigenom det följaktligen måste handla om att alla i serien funnit gemensamma klassmarkörer, image, anmanande av rätt livstilstrender etc + att man måste vara jämnsnygg för att vilja bygga ett bäverbo med en sämre hälft adderar jag själv till detta tvåbitars-pussel

Detta är en trovärdigare förklaring än Matteos trosbekännelse att han älskar Felicia för att hon blir så glad i hans närhet

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej jag tycker att hon mer sin attityd är problemet, i alla förhållanden. Nu verkar hon ju säga att hon blivit ”felklippt”
Det är ju inte så att dom klippt mitt i meningarna.....hur få meningar hinner du med innan du släppt dig...kontextmässigt
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-07 kl. 17:43.
Citera
2021-08-07, 17:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lattemorsa
Nu citerar jag, hoppas du blir nöjd.
Vad Matteo sa var att han tycker att hon är fin nu, men att han är osäker på om han skulle bli attraherad av henne om hon gick upp ännu mer. Det är väl inget konstigt med det.
Sedan undrar jag om det kan vara så att han har någon form av autism.
Det är ju konstigt enligt den liberaldemokratiska värdegrunden som förespråkar att alla kvinnor har sin fulla rätt!
att framstå attraktiva i mäns ögon

(attraktiva i både upp och nergångar och när hon är uppe! då ska han känna sig nere för att kunna uppstötta hennes fortsatta uppgång! mot ett förhoppnings-fult fall)

Matteos ansikte saknar dom asbestiska ansiktsdragen (Platt-ansikte, platt-näsa, platt-nacke )
och hans främsta intresse är att vara man, dvs liga i soffan & titta på fotboll, alla män är autister på fotbollskunskap (den är rund) och är inget specialområde
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-07 kl. 17:40.
Citera
2021-08-07, 17:51
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Vilken högoddsare att båda bögarna skrev "könet" som svar på frågan "vilken kroppsdel på din partner tycker du är vackrast?". Och att båda var OK med om partnern skulle vilja ha ett öppet förhållande

Det finns ingen äkta attraktion alls mellan dessa två kvinnor i manskroppar. Då tar perversion romantikens plats. Romantik för bögar är att hångla med den andres kuk...
Du får spärra upp ögonen på dom vidaste gluggar som Louies Armstark till nästa avsnitt, för du måste ha råka titta bort precis när våra två vänner ömsint småpussat varandras pannor inför kamerorna upprepade gånger, precis som dom andra parens halvfranska band det är en lång väg att gå emellan pannan & ljumsken
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-07 kl. 18:07.
Citera
2021-08-07, 18:29
Medlem
fitz-humes avatar
Få se nu, efter 8 avsnitt kan följande konstateras: (några par utelämnas, får återkomma om dessa senare)

Steffi och Markus. Trots att det är Steffi som verkar ha tagit initiativet och för deras talan så tycker jag att det är hon själv som är problemet. Hon verkar självcentrerad, vill ha mycket, får mycket (i form av en kramig, stabil kille som klarar hennes berg-och-dalbana till känsloliv) men nöjer sig aldrig. Tydligen ska han också vara passionerad, överösa henne med komplimanger m.m. Hon måste bestämma sig för vilken typ av man hon vill ha. Markus kunde visserligen intresserat sig lite mer för hennes känslosnack, det medges, han verkar lägga dövörat till, kanske av gammal vana, men mer än så ska man nog inte kunna förvänta sig av honom.

Felicia och Matteo. Troligen det stora samtalsämnet och ett utmärkt exempel på ett par som absolut inte passar för varandra. Faktum är om Felicia lyckas finna någon som står ut med henne, för problemet är inte att finna någon som passar utan snarare att hon själv inser att hon måste sluta med sitt egotänk och börja ta itu med sig själv. Matteo är ovanligt mogen för sin ålder. Han säger och gör rätt saker men umgås med helt fel kvinna och får därmed ta mycket skit.

Hedda och Jonas. Ett ganska sött par som säkert kan få det att funka hela vägen. Det stora molnet är naturligtvis Heddas åsikter om öppet förhållande. Hon vill inte nöja sig med Jonas, utan vill gärna ha lite kul vid sidan om. Inte seriöst när man ska bilda familj, köpa hus m.m. Hedda vet att Jonas inte accepterar det, så varför envisas med något som kan krossa deras förhållande och splittra deras framtida familj?

Chris och Jonas. Självklart måste ett bögpar också finnas med för att serien ska bli någorlunda politiskt korrekt. Det jag själv fokuserar på är Chris skägg, så oerhört perfekt ansat så att man vill rama in det och sätta upp på en vägg. Jonas är kvinnan i förhållandet och Chris mannen som tycks vara den som anstränger sig mest för att få allt att funka. Hans hemska minnen från barndomen gör att man känner stor sympati för honom.

Julia och Karl. Det verkar som att produktionen fick svårt att finna tillräckligt många par, för varför bjuda in ett par som redan har gjort slut och där en av dem tydligen inte ens verkar villig att vara med? Julia verkar ganska störd och oerhört självcentrerad, lever i sin egen önskevärld utan minsta förmåga för självkritik. Karl gjorde rätt som valde att avsluta det galna projektet för deras del.

I början tvivlade jag lite på att denna serie skulle vara värd att följa, men efter hand steg intresset, tack vare en del intressanta människor och variationen i programinnehållet. Jag vill ge en eloge till sexterapeuten Louise som är något av en hjälte för mig med sina träffsäkra analyser.
Citera
2021-08-07, 19:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Matteos ansikte saknar dom asbestiska ansiktsdragen (Platt-ansikte, platt-näsa, platt-nacke )
och hans främsta intresse är att vara man, dvs liga i soffan & titta på fotboll, alla män är autister på fotbollskunskap (den är rund) och är inget specialområde
Förlåt autistiska ansiktsdrag, autister kan förövrigt inte se snygga ut i ansiktet
Citera
2021-08-07, 22:16
Medlem
Rosa laget: rosa kläderna gynnar inte killen som jag först var övertygad om att han var homosexuell. Men efter 8 avsnitt så är det nog bara hans mjäkiga sätt att vara samt hårfärgen som aktiverade min gay-radar. Han verkar ofta trött och seg, deprimerad? Tjejen vill nog ha en man som tar mer initiativ och har mer -go- i sig. Hon påminner lite om Quasimodo till utseendet.

Gröna laget: Den normalaste tjejen var den som var minst svensk. Säger mycket om hur vrickade svenska tjejer är. Afrikanskan verkar stabil och tror det blir mulattbarn för dessa om några år. Snubben har en typiskt alkoholist utseende. Får börja skippa ölen och dricka vatten

Svarta laget: Ganska OK kille men verkar vara omogen, lite college stuk över honom. Bruden grät (skratta?) jävligt skumt senast. Barnslig reaktion och är inte förvånad över att en svensk tjej vill knulla andra män. Eloge att säga det redan i början än att hennes stackars framtida make ser henne i säng med en exotisk man. Hon är förövrigt den som ser bäst ut.

Blå laget: Psykiskt instabil tjej med en muppig och svag polis. Att hon går på antidepp förvånar inte med tanke på hennes sjuka humörsvängingar. Han kommer nog hitta en kvinnlig polis kollega i framtiden medan hon får nöja sig med katter eller skaffa barn med en badboy och uppfostra barnen ensam.

Skumma tjejen med Carl: Carl borde kunna hitta en bättre kvinna. Måste vara något märkligt med honom som inte syntes på TV. Hon har slutat utvecklas efter tonåren. Pratar och reagerar som ett litet barn, han är en toffel som fallar för en sån konstig tjej. New age aktig tjej som flummar och flamsar omkring. Undrar hur dom hållt ihop i 10 år. Han måste sätta på andra tjejer under sina jobbresor.

Gayparet: Fake skägg? Konstigaste skägget jag sett, har han målat (tatuerar) in den själv? Andra bögen syns inte till lika mycket och paret kommer göra som 99 av 100 andra bögpar dvs göra slut

Nya paret: hur lever dessa ekonomiskt där båda alltså är influencers? Inte särskild många youtube tittare så antar att man gör reklam här för att locka tittare till deras tråkiga kanal. Hon är fin! Mer än så vet jag inte om paret.

Farao: undrar om han inte raggar på någon av bögarna efter programmet. Sexologen: stör mig på hennes brytning. Ser ut att vara från Marocko men bryter på italienska och lite franska.
Citera
2021-08-07, 22:20
Medlem
Rätt tunt program. Lite som en DDR-implementation av Paradise Hotel eller liknande (som man kan vänta sig av SVT). Det sagt, så väcker programmet en del frågor...

Killen med färgade tjejen: han har haft gipsat knä (antar jag), och därmed har han inte vågat ta sin flickvän på fittan på flera månader??? Det känns som om det ryms en ocean av sexualneuroser här. Något som den danska sextanten nog borde ha grävt lite i djupare. Särskilt när paret glatt deklarerar att "allt är bra, bara bra!" och far iväg hemåt (klipp till Rosinante som browsar dildos på Martinshop, en månad senare...).

Julia: den här tjejen kan vara det värsta psykfallet som synts på TV. Varför går hon runt och pratar om "sin" Karl när HON dumpade honom på uslast tänkbara sätt ett halvår tidigare? Jag tycker att hon påminner om en gammal dement änka som pratar om att "hennes man kommer hem snart", trots att alla vet att karln dog i koreakriget typ. Verkar visserligen ha fina bröst, men still: #runKarlrun!

Felicia är en himla söt och mullig liten sak, btw. Särskilt när hon ränner runt i för stor skjorta och ser ut att köra full Ankeborg...
Citera
2021-08-08, 00:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Felicia skriker ensamstående WT mamma med barn och 2-3 olika pappor inblandade.

WT-radarn utlöses.
Citera
2021-08-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Få se nu, efter 8 avsnitt kan följande konstateras: (några par utelämnas, får återkomma om dessa senare)

Steffi och Markus. Trots att det är Steffi som verkar ha tagit initiativet och för deras talan så tycker jag att det är hon själv som är problemet. Hon verkar självcentrerad, vill ha mycket, får mycket (i form av en kramig, stabil kille som klarar hennes berg-och-dalbana till känsloliv) men nöjer sig aldrig. Tydligen ska han också vara passionerad, överösa henne med komplimanger m.m. Hon måste bestämma sig för vilken typ av man hon vill ha. Markus kunde visserligen intresserat sig lite mer för hennes känslosnack, det medges, han verkar lägga dövörat till, kanske av gammal vana, men mer än så ska man nog inte kunna förvänta sig av honom.

Felicia och Matteo. Troligen det stora samtalsämnet och ett utmärkt exempel på ett par som absolut inte passar för varandra. Faktum är om Felicia lyckas finna någon som står ut med henne, för problemet är inte att finna någon som passar utan snarare att hon själv inser att hon måste sluta med sitt egotänk och börja ta itu med sig själv. Matteo är ovanligt mogen för sin ålder. Han säger och gör rätt saker men umgås med helt fel kvinna och får därmed ta mycket skit.

Hedda och Jonas. Ett ganska sött par som säkert kan få det att funka hela vägen. Det stora molnet är naturligtvis Heddas åsikter om öppet förhållande. Hon vill inte nöja sig med Jonas, utan vill gärna ha lite kul vid sidan om. Inte seriöst när man ska bilda familj, köpa hus m.m. Hedda vet att Jonas inte accepterar det, så varför envisas med något som kan krossa deras förhållande och splittra deras framtida familj?

Chris och Jonas. Självklart måste ett bögpar också finnas med för att serien ska bli någorlunda politiskt korrekt. Det jag själv fokuserar på är Chris skägg, så oerhört perfekt ansat så att man vill rama in det och sätta upp på en vägg. Jonas är kvinnan i förhållandet och Chris mannen som tycks vara den som anstränger sig mest för att få allt att funka. Hans hemska minnen från barndomen gör att man känner stor sympati för honom.

Julia och Karl. Det verkar som att produktionen fick svårt att finna tillräckligt många par, för varför bjuda in ett par som redan har gjort slut och där en av dem tydligen inte ens verkar villig att vara med? Julia verkar ganska störd och oerhört självcentrerad, lever i sin egen önskevärld utan minsta förmåga för självkritik. Karl gjorde rätt som valde att avsluta det galna projektet för deras del.

I början tvivlade jag lite på att denna serie skulle vara värd att följa, men efter hand steg intresset, tack vare en del intressanta människor och variationen i programinnehållet. Jag vill ge en eloge till sexterapeuten Louise som är något av en hjälte för mig med sina träffsäkra analyser.

Edda och Julia är något av tvättäkta exempel på fullständigt ostabila kvinnor. Felicia må ingå med där på ett hörn, men hennes sätt är ganska genomskådligt och därmed "hanterbart" eller snarare förutsägbart (om man nu skulle ge sig in i nåt med henne, inte jag åtminstone).

Julia skrämmer mig nog mest, en sån människa som skulle kunna hugga ihjäl en på kvällen för att nästa morgon gå och shoppa skor som om inget hänt.

Hedda är tillsynes också alldeles för oberäknelig, blir stressad av hennes sätt att vara på, och hon påminner mig om Annie Lööf på något vis. Inte på ett positivt vis alltså.

Resten känns ganska mellanmjölk ärligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in