Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Ja men det är efter att han har sagt att han har huggit in ett årtal. Fast nu ska ni se hur objektiv jag är i det här för jag ska göra ett litet ifrågasättande om Esbjörns bopåleinknackning. Årtalen är 45 o 54....kan Esbjörn nu med begynnande minnesproblem ha förväxlat siffrorna och att det är som 15-åring och inte som 6-åring som han knackade in årtalet. Visserligen finns det många barn som lär sig både läsa, skriva o räkna redan som 5-åringar. Nåja, hur som helst motsäger det ju inte uppgiften om att hans farfar har byggt huset och att det alls inte är inköpt av Esbjörns föräldrar utan ärvdes från Esbjörns farföräldrar.
Nåja min uppgift stöder jag bara på en tråduppgift från Pilotyega men kan någon annan säga vem som byggde huset om inte Esbjörns farfar var den personen? Huset lär utifrån annat inlägg vara färdigbyggt 1909
Han säger att han inte orkar ta bort mossan för att verifiera årtalet, så han vet alltså inte. Tror absolut att han huggit in ett årtal, mest troligt i senare ålder kanske runt 12-17 års ålder.
Enligt samma skribent, så var Esbjörns farfar läkare, men enligt en annan skribent så var det pappan som var det.
I artikeln står det ingenting om någon farfar. om huset var uppfört av Esbjörns släkt och ägts av dem sedan det byggdes borde det definitivt stått i artikeln, inte bara att Esbjörns föräldrar köpte huset.