2021-08-07, 13:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
det enda argument ni har att komma med är "ebbaister"....
Det är inget tung argument och det lär inte hålla i rätten - precis som inget av vinningens argument håller.
Ja för det var ju precis det jag skrev. Ibland undrar jag hur man kan komma på att svara så dumt. Märket man inte att det blir goddag yxskaft.
2021-08-07, 13:56
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo det har ju tidigare i tråden sagts att Esbjörns föräldrar förvärvade huset 1954 men om Esbjörn har husminnen från 1945-46 så stöder det ett annat påstående i tråden att det skulle ha varit Esbjörns farfar och tillika läkare som en gång i tiden färdigbyggde huset år 1901 (var det väl?).
Huset byggdes 1909.
2021-08-07, 13:57
Bannlyst
Citat:
Artiklen som så är inte speciellt trovärdig och gör bort sig redan i ingressen där det pratas om "släktgård". Det är vare sig en gård (då den inte taxeras som det) eller har gått i släkten i en massa generationer.
Redan där börjar lögnerna. Så gissningsvis är även delen om Ebbas bud - kanske en missuppfattning - eller en medveten lögn. Det enda vi vet är att Brännströms artiklar inte innehålla något man kan ta för sant. Det är skrivna med det uppenbara syftet att smutskasta köpren och få henne att backa.
Jag inser att narrativet att Brännström är en lögnare som vill Ebba ont för att han alltid hatat henne, liksom alla som inte går i direkt strid mot Esbjörn och villkorslöst ställer sig bakom Ebbas utsagor och ryktesspridningar, är viktig för er Ebbabister.

Annars hade ni fått börja inse att ni liksom Esbjörn, också är manipulerade av den mästerliga marionettspelerskan.
2021-08-07, 14:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det var ju bara en random, mörkhyad person som gick förbi på stan dom dom skulle ge sig på.
Det va inte järnrör, det va aluminium, suck.
Kvinnan dom misshandlar kommenterar du såklart inte.

Ja, Esbjörn sa nej flera gånger, tror tillochmed den uppgiften kommer från Ebba själv.

1. Nej den riksberömde komikern var inte en random mörkhyad på stan. SUCK

2. Nej dom har inte misshandlat någon kvinna. SUCK

3. De har inte dragits inför rätta pga detta, de har således inte gjort något brottsligt. SUCKER

Det skulle vara intressant om det finns flera som kan bekräfta att de har hört uppgift på att Ebba har tjatat tills hon fått ett jag. OCH då menar jag inte att hon har höjt sitt bud, detta kan inte räknas som tjat.
2021-08-07, 14:11
Medlem
Citat:
Jo det har ju tidigare i tråden sagts att Esbjörns föräldrar förvärvade huset 1954 men om Esbjörn har husminnen från 1945-46 så stöder det ett annat påstående i tråden att det skulle ha varit Esbjörns farfar och tillika läkare som en gång i tiden färdigbyggde huset år 1901 (var det väl?).
Men har han det... Att det finns en sten på tomten säger väl inget om att hans pappa köpte huset? Menar du att Esbjörn är den som huggit in årtalet?
Jag gissar att förre ägaren byggt något på tomten och då passat på att sätta en sten med årtal.

Jag har minne av en sten med ett årtal, inmurad i väggen, på kyrkan bredvid min mormors hus - men min mormor ägde inte huset när stenen höggs.
2021-08-07, 14:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Men har han det... Att det finns en sten på tomten säger väl inget om att hans pappa köpte huset? Menar du att Esbjörn är den som huggit in årtalet?
Jag gissar att förre ägaren byggt något på tomten och då passat på att sätta en sten med årtal.

Jag har minne av en sten med ett årtal, inmurad i väggen, på kyrkan bredvid min mormors hus - men min mormor ägde inte huset när stenen höggs.
Varför ska ni Ebbabianer alltid ge er på att försöka förvanska fakta å snacka om en massa irrelevant skit för å byta focus. Han säger att han själv har huggit in ett årtal i en sten år 46 eller 45.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/ en minut in på filmen.
2021-08-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Jag är inte mycket för sektmentalitet - att ud är det är ju rätt uppenbart.
Jag väljer att inte köpa färdiga sanningar i snygga paket utan dra egna slutsatser.
Jag är heller inte tolv och undanber gärna blinkande krumelurer som svar eller argument.
Det kan du skicka till dina jämnåriga.
Ni Ebbabister har som gemensamt drag att ni slukar Ebbas manipulativa gaslighting med hull och hår, helt ignorera vad Esbjörn säger, tycker och erfar för att sen dra drivna slutsatser av denna snedfördelning i inhämtning av information. Sådana slutsatser som bygger på en kvinnas manipulationer och ryktesspridningar, får en att ofrånkomligen att hamna skevt i sin verklighetsbild. Lika skevt som de som var beredda att ta gift på att Ebba inte skulle åka dit för grovt förtal av Esbjörns juridiska ombud.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 15:18.
2021-08-07, 14:27
Medlem
Citat:
Varför ska ni Ebbabianer alltid ge er på att försöka förvanska fakta å snacka om en massa irrelevant skit för å byta focus. Han säger att han själv har huggit in ett årtal i en sten år 46 eller 45.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/ en minut in på filmen.

Journalisten lägger ord i munnen på Esb: stället måste ha betytt mycket för dig?
2021-08-07, 14:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Journalisten lägger ord i munnen på Esb: stället måste ha betytt mycket för dig?
Ja men det är efter att han har sagt att han har huggit in ett årtal. Fast nu ska ni se hur objektiv jag är i det här för jag ska göra ett litet ifrågasättande om Esbjörns bopåleinknackning. Årtalen är 45 o 54....kan Esbjörn nu med begynnande minnesproblem ha förväxlat siffrorna och att det är som 15-åring och inte som 6-åring som han knackade in årtalet. Visserligen finns det många barn som lär sig både läsa, skriva o räkna redan som 5-åringar. Nåja, hur som helst motsäger det ju inte uppgiften om att hans farfar har byggt huset och att det alls inte är inköpt av Esbjörns föräldrar utan ärvdes från Esbjörns farföräldrar.

Nåja min uppgift stöder jag bara på en tråduppgift från Pilotyega men kan någon annan säga vem som byggde huset om inte Esbjörns farfar var den personen? Huset lär utifrån annat inlägg vara färdigbyggt 1909
Senast redigerad av kubun 2021-08-07 kl. 14:49.
2021-08-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ja men det är efter att han har sagt att han har huggit in ett årtal. Fast nu ska ni se hur objektiv jag är i det här för jag ska göra ett litet ifrågasättande om Esbjörns bopåleinknackning. Årtalen är 45 o 54....kan Esbjörn nu med begynnande minnesproblem ha förväxlat siffrorna och att det är som 15-åring och inte som 6-åring som han knackade in årtalet. Visserligen finns det många barn som lär sig både läsa, skriva o räkna redan som 5-åringar. Nåja, hur som helst motsäger det ju inte uppgiften om att hans farfar har byggt huset och att det alls inte är inköpt av Esbjörns föräldrar utan ärvdes från Esbjörns farföräldrar.

Nåja min uppgift stöder jag bara på en tråduppgift från Pilotyega men kan någon annan säga vem som byggde huset om inte Esbjörns farfar var den personen? Huset lär utifrån annat inlägg vara färdigbyggt 1909
Det låter klart rimligare att han - ihop med sin pappa - kan ha huggit in årtalet 54 i en sten. Första gången de var där efter att de köpt det. Det är ju precis ett sådant tillfälle då man faktist kan tänkas hugga in ett årtal i en sten och placera i anslutning till huset.
Lika lite som det motsäger tesen om farfar så stärker det den inte...
2021-08-07, 15:06
Medlem
Citat:

Han säger att han inte orkar ta bort mossan för att verifiera årtalet, så han vet alltså inte. Tror absolut att han huggit in ett årtal, mest troligt i senare ålder kanske runt 12-17 års ålder.

Enligt samma skribent, så var Esbjörns farfar läkare, men enligt en annan skribent så var det pappan som var det.

I artikeln står det ingenting om någon farfar. om huset var uppfört av Esbjörns släkt och ägts av dem sedan det byggdes borde det definitivt stått i artikeln, inte bara att Esbjörns föräldrar köpte huset.
2021-08-07, 15:08
Bannlyst
Citat:
Tack, då var den saken också avklarad! Esbjörn har således huggit in årtalet som Ebbabisterna förnekar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in