2021-08-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det var inget bearbetningsteam.
Låter som om det var lappar i brevlådan med dollartecken på och presenter skickade och löften om....
Det var en gemensam bekant som frågade om det fanns intresse av att sälja.

Det var ett mycket högre pris.

Va var det för pris?

Ebbas första skambud var 2,5 miljoner.
Vet att Esbjörn tackade nej ett par gånger till utöver det, men är osäker på när kompisen PR-konsulten hämtades fram till Esbjörn men då blev det ju ett kontrakt påskrivet iallafall.
2021-08-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om du inte förstår den skillnaden så får det nog stå för dig. Jag tror att de flesta inser att det är milsvidd skillnad.
Och en del postare fortsätter tjata om irrelevant detaljer i evighet. Trotts att de inte kan peka på några fel i sakfrågan. Tänk vad olika människor kan vara.
Det vore sjukt enkelt att beskriva skillnaden om den är milsvid. Kan du inte göra ett försök?
2021-08-07, 12:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag undviker att gå i längre svaromål om att det såklart är mest synd om SD, tänker att det finns några järnrör, lite bombpreparat och lite hot och sånt som blåst förbi relativt smärtfritt.

Det har aldrig förekommit några järnrör. Detta har tidningar hittat på. Det handlade om viftande med aluminiumrör, och mot vem gjorde de emot? En person som flera unga kvinnor har anklagat för grova sexuella övergrepp.

Vilka bombpreparat talar du om?

Citat:
Juholt fick ju löpsedel väja dag i 10 månader för att han hade reguljärt dambesök i sin politikerlägenhet utan att ha anständigheten att kräva henne på hyra.

Störtandet av Juholt är helt och hållet en intern socialdemokratiskt sak, inte som någon utomstående part har kommit på att göra.

Citat:
Hursom, själv tycker jag fastighetsaffärer liknar rätt mycket en blåsning eftersom alla inblandade är just Ebbas kompisar.

Esbjörn befinner sig i ett underläge på så många sätt, han är lite gammal, inte lika snabb i huvudet längre.
Hon är ung och känd. Framfusig och expert på att prata och argumentera.
Till hjälp har hon en mäklare och en PR-konsult, alla tillhörande hennes personliga krets.

Han sitter själv med sina minnesproblem och sin tremor.
Säger nej ett par gånger först.
Tycker att dom tjatar väldigt mycket.
Plötsligt är kontraktet påskrivet liksom.

Har Esb sagt nej flera gånger innan han skriver på kontraktet? Har ej sett detta tidigare.

Jag håller med att det Ebba inte skulle ha blandat i personer som kan uppfattas som jäviga.

Men Esb har ju onekligen haft lång tid att avstyra detta på.
2021-08-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Åh, herregud 😱 Detta blir allt mer bisarrt. Menar du att åldringstorteraren Binninge inte bara torterat Esbjörn psykiskt utan han har förmått psykologen Barry att tortyrstympa Esbjörn för att sänka hans kognitiva funktionsnivå?
Mycket ska man höra, men det där tror jag inte riktigt på.

Är det inte N.Armstark som utelämnar vissa delar? Hen tycks aldrig komma längre än till beskrivningen av Esbjörn I testsituationen innan hen hoppar till diagnos med vidhängande kod. Yttrandet är på 26 sidor. Kan det inte vara så att det på dessa 26 sidor under överstrykningarna döljer sig information som behövs för rättens bedömning av Esbjörn?
Det bisarra ligger ju att hela tiden framställa Esbjörn som extremt mycket sjukare än han är...
Det är som ni sitter en hel hög och önskar livet ur honom.
2021-08-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej självklar vill ingen människa det. Vem menar du ha blivet utsatt för det?

Om Esbjörn dör ni kommer han oxå att dö olycklig. Men det är Ebba som fått honom att ha den känslan, inte någon annan.

Ja du, det finns ett utryck.
Man är som man umgås, det kan ju stämma på dig och dina vänner.
Och ändå försöker framställa det som att Binninge är ett särdeles proffsig ombud när han försökte just detta.
2021-08-07, 12:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Va var det för pris?

Vet att Esbjörn tackade nej ett par gånger till utöver det, men är osäker på när kompisen PR-konsulten hämtades fram till Esbjörn men då blev det ju ett kontrakt påskrivet iallafall.

2,5 miljoner var Majkgårds eller någon annans bud.

3,8 miljoner var EB första bud.
2021-08-07, 12:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och ändå försöker framställa det som att Binninge är ett särdeles proffsig ombud när han försökte just detta.

Överförmyndaren köpte inte att Esbjörn var den zombie som vissa vill framställa honom som.
2021-08-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det har aldrig förekommit några järnrör. Detta har tidningar hittat på. Det handlade om viftande med aluminiumrör, och mot vem gjorde de emot? En person som flera unga kvinnor har anklagat för grova sexuella övergrepp.

Vilka bombpreparat talar du om?

Störtandet av Juholt är helt och hållet en intern socialdemokratiskt sak, inte som någon utomstående part har kommit på att göra.

Har Esb sagt nej flera gånger innan han skriver på kontraktet? Har ej sett detta tidigare.

Jag håller med att det Ebba inte skulle ha blandat i personer som kan uppfattas som jäviga.

Men Esb har ju onekligen haft lång tid att avstyra detta på.
Det var ju bara en random, mörkhyad person som gick förbi på stan dom dom skulle ge sig på.
Det va inte järnrör, det va aluminium, suck.
Kvinnan dom misshandlar kommenterar du såklart inte.

Ja, Esbjörn sa nej flera gånger, tror tillochmed den uppgiften kommer från Ebba själv.
2021-08-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har du sett på fan ditt envishuvud - här har du länken! Så då stämmer det inte att han kom till gården först på mitten av femtiotalet. Han har minnen ända till tio år tidigare. Fast det kan man ha med den diagnos som han har eller hur?

Överst kan alltså stämma att det är hans farfar som byggt gården.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

ca 1 minut in på videon
På vilket sätt blir historien om farfar sann bara för att du länkar en artikel som inte nämner något om det? Det står att det fanns ett par stora villor och att högborgerliga familjer flyttade ut till dessa sommartid med en del av tjänstefolket. Inget ovanligt i det - så skedde i stora delar av sverige.
Men hur kommer Esbjörns farfar in i detta? Tillhörde han tjänstefolket i någon av villorna?
2021-08-07, 13:02
Medlem
Citat:
Va var det för pris?

Ebba har aldrig nämnt några 2,5 miljoner. Det var ju Majgård som kom med det.
Du kanske ska fiska upp några indianer till din kanot.
2021-08-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
2,5 miljoner var Majkgårds eller någon annans bud.

3,8 miljoner var EB första bud.

Nej, 2.5 miljoner var Ebbas första bud. När har öht "Majken" lagt bud?

Aldrig hört det tidigare, varken här i tråden eller i nån av artiklarna.

Hittar du på bara?
2021-08-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ebba har aldrig nämnt några 2,5 miljoner. Det var ju Majgård som kom med det.
Du kanske ska fiska upp några indianer till din kanot.

Var får du dom uppgifterna ifrån?
Jag tycker jag vart rätt servil med att bjuda på källor och underlag så kanske dags att åtegälda tjänsten?

Har jag fel är jag den förste att erkänna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in