2021-08-07, 09:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Har du någon sidoeffekt att exemplifiera med som kommit år efter något annat vaccin i världshistorien?

Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Jag är inte anti vaxx endast anti covid vaxx(har bl.a tagit gula feber vaccinet) så andra vaccin är inte relevanta i den här diskussionen.
Var frågan otydligt ställd? Svår att förstå?
Är det ok om jag tolkar detta som ett "Nej" på frågan?
Citera
2021-08-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Låt oss avliva en myt. Ovaccinerade löper dubbelt så stor risk att bli återinfekterade än vaccinerade. Jo, man kan få COVID19 en andra gång särskilt om man blev det i ett tidigt skede med de varianterna som var i omlopp då:

Unvaccinated people twice as likely to be reinfected with COVID-19: Study
/.../The new study was based on 246 Kentucky adults who were reinfected in May and June this year after previously being infected in 2020.

They were compared with 492 “controls” who were matched by sex, age, and time of initial positive test.

The analysis found that unvaccinated people were 2.34 times as likely to be reinfected compared to people fully vaccinated with the Pfizer, Moderna or Johnson & Johnson vaccines.
https://english.alarabiya.net/coronavirus/2021/08/07/Unvaccinated-people-twice-as-likely-to-be-reinfected-with-COVID-19-Study

Reduced Risk of Reinfection with SARS-CoV-2 After COVID-19 Vaccination — Kentucky, May–June 2021
/.../
Discussion

This study found that among Kentucky residents who were previously infected with SARS-CoV-2 in 2020, those who were unvaccinated against COVID-19 had significantly higher likelihood of reinfection during May and June 2021. This finding supports the CDC recommendation that all eligible persons be offered COVID-19 vaccination, regardless of previous SARS-CoV-2 infection status.

Reinfection with SARS-CoV-2 has been documented, but the scientific understanding of natural infection-derived immunity is still emerging (5). The duration of immunity resulting from natural infection, although not well understood, is suspected to persist for ≥90 days in most persons.** The emergence of new variants might affect the duration of infection-acquired immunity, and laboratory studies have shown that sera from previously infected persons might offer weak or inconsistent responses against several variants of concern (2,6). For example, a recent laboratory study found that sera collected from previously infected persons before they were vaccinated provided a relatively weaker, and in some cases absent, neutralization response to the B.1.351 (Beta) variant when compared with the original Wuhan-Hu-1 strain (1). Sera from the same persons after vaccination showed a heightened neutralization response to the Beta variant, suggesting that vaccination enhances the immune response even to a variant to which the infected person had not been previously exposed. Although such laboratory evidence continues to suggest that vaccination provides improved neutralization of SARS-CoV-2 variants, limited evidence in real-world settings to date corroborates the findings that vaccination can provide improved protection for previously infected persons. The findings from this study suggest that among previously infected persons, full vaccination is associated with reduced likelihood of reinfection, and, conversely, being unvaccinated is associated with higher likelihood of being reinfected.
/.../
These findings suggest that among persons with previous SARS-CoV-2 infection, full vaccination provides additional protection against reinfection. Among previously infected Kentucky residents, those who were not vaccinated were more than twice as likely to be reinfected compared with those with full vaccination. All eligible persons should be offered vaccination, including those with previous SARS-CoV-2 infection, to reduce their risk for future infection.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm?s_cid=mm7032e1_w
Har bara ögnat CDC-studien, men den visade alltså (?) att man hittat 246 återinfekterade personer (merparten dessutom infekterade första gången i december och andra gången i maj-juni, vilket i sig ter sig lite märkligt) av totalt ca 260 000 infekterade i Kentucky år 2020 (enligt den statistik jag snabbt Googlade mig till)?

Det kanske i sig är en intressant iakttagelse? Kan förstås ha missat någon aspekt. Det vore i så fall intressant att höra fler tolkningar.
Citera
2021-08-07, 09:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Alla kommer att få Delta. Det är lika smittsamt som vattkoppor. Det är möjligt att folk inte får vattkoppor nuförtiden (tack vare vaccin!!) men på den tid jag växte upp fick i princip alla vattkoppor. Lika säkert som att månen går upp på natten.

Du kommer få Delta om du inte är vaccinerad och därmed både dess spikproteiner och mängder av andra proteiner med okända långtidseffekterna. Dessutom har jag för mig att virus (till skillnad från mrna-vacciner) faktiskt ändrar i DNA:t på den som smittas.

Håll oss uppdaterade när du drabbas. Alldeles särskilt just innan det är dags för respirator.

Så alla som får delta hamnar i respirator nu?

Håll oss uppdaterade med de okända långtidseffekterna av vaccinet OCH delta.
Citera
2021-08-07, 09:42
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Snarare ni hjärntvättade vaccinerade labbråttor som kommer dö en efter en
Om hur lång tid, exakt? 50 år? 100 år? 10 minuter?
Citera
2021-08-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsutrymme
Tänkte främst på att om skyddet mot svår sjukdom och död är ca 50% med Pfizer efter 5-6 månader så ligger vi illa till då många av de äldre här har fått vaccin som tydligen ger sämre skydd och har en kortare verkningstid.

Sen finns det andra saker, I landet där jag bor får vaccinerade nu resa fritt till många eu länder , umgås inomhus, gå på evenemang, nattklubbar, gym mm med sina vaccinpass.
Skulle dessa priviligerier slopas inför hösten, pga att vaccinerade smider smitta ( som vi pålästa redan vet om), så kommer väldigt få vilja ta mer vaccin.
Det är hur det ser ut här, i Sverige kommer "nysvenskarna" ha en liknande attityd tror jag.

Vi kan nog lugnt konstatera att i Sverige har vi väldigt hög vaccination och även vilja att ta även framtida doser för att upprätthålla gott skydd hos alla som har anledning att ta vaccinet. Jag skulle ärligt bli förvånad om många svenskar dör av covid i framtiden.

Allt är redan planerat för att genomföra dos 3 för de som fick sitt vaccin tidigt året 2021. Den största majoriten vaccinerade är nyligen klara (senaste 2-3 månaderna) eller väntar fortfarande på att ta dos 2. Därav att man planerar dos 3 i början av nästa år för flertalet.

De som inte vill vaccinera sig är oftast de som redan varit sjuka, är unga eller totalt inkompetenta.
Citera
2021-08-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Har bara ögnat CDC-studien, men den visade alltså (?) att man hittat 246 återinfekterade personer (merparten dessutom infekterade första gången i december och andra gången i maj-juni, vilket i sig ter sig lite märkligt) av totalt ca 260 000 infekterade i Kentucky år 2020 (enligt den statistik jag snabbt Googlade mig till)?

Det kanske i sig är en intressant iakttagelse? Kan förstås ha missat någon aspekt. Det vore i så fall intressant att höra fler tolkningar.

Det är ju väldigt bra siffror för de som haft covid. Och fortfarande så ger väl infektion bättre skydd, oavsett med eller utan vaccin, än bara vaccin? Då finns det ju knappast skäl för de som haft covid att vaccinera sig ändå. Riskreduktionen är ju minimal.
Citera
2021-08-07, 09:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Snarare ni hjärntvättade vaccinerade labbråttor som kommer dö en efter en
He he vilken smart analys!

Stackare som är så lättlurad!

Jobbigt nu då vaccinet verkar funka bra va?

Du borde inte kolla så mycket på,Bitchute..
Citera
2021-08-07, 09:58
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är ju väldigt bra siffror för de som haft covid. Och fortfarande så ger väl infektion bättre skydd, oavsett med eller utan vaccin, än bara vaccin? Då finns det ju knappast skäl för de som haft covid att vaccinera sig ändå. Riskreduktionen är ju minimal.
Det mesta talar för att det är tvärtom. Men känner inte till att man vet säkert ännu.
Citera
2021-08-07, 10:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har visst avslöjats som en scam. Från 12.00 min https://www.bitchute.com/video/7iTPwPAe7SNW/

CDC recommends clinical laboratories and testing sites that have been using the CDC 2019-nCoV RT-PCR assay select and begin their transition to another FDA-authorized COVID-19 test.
https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html

Nej det är fortfarande ingen scam och en bitchute video är inte bevis för det.
Citera
2021-08-07, 10:09
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
He he vilken smart analys!

Stackare som är så lättlurad!

Jobbigt nu då vaccinet verkar funka bra va?

Du borde inte kolla så mycket på,Bitchute..
Det märks verkligen att de är bittra över att saker och ting fungerar som de ska.
Citera
2021-08-07, 10:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Såg du i artikel att nödtillståndet för PCR är tillbakadraget?

Man går över från ett pcr-test (som enbart testar sars-cov2) till ett annat som kan differentiera influensa i samma test. Vad är det som är konstigt med det? Du verkar tolka saker som fan läser bibeln. Det sparar både tid och pengar då vi snart går in i influensatider.
Citera
2021-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Smartskaft!

Hur kan man så korkad och lättlurad som du?

Typisk foliehatt!

Ellerr idiot som jag klassar dig som..

Hur dum och lättlurad kan man bli?
Vart är dina motargument? Saknar man självständigt tänkande som du gör förstår jag att man blir upprörd när fakta sopar till en rätt i ansiktet.

Fakta är att utan coronaviruset hade Trump knappast förlorat valet. Hade det kommit ut under valet att Biden själv delvis var insyltad i finansieringen av labbet i Wuhan under sin tid som vicepresident hade han aldrig vunnit valet. Fakta är att Obama var med och finansierade labbet i Wuhan.

Att Fauci även är helt inkompetent och inte kan någonting är en annan sak.
Nobelpristagaren och den som skapade PCR-testen Kary Mullis visste nog en del om charlatanen Fauci.

https://www.youtube.com/watch?v=5aISPlTLbJo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in