2021-08-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Stor sannolikhet att FHM planerat att fasa ut restriktionerna, oavsett.

Om kriterierna inte uppfylls så tror jag man flyttar målstolparna istället, och fortsätter öppna enligt plan. Man kan då hänvisa till att dödsfall och IVA är fortsatt låga trots att deltavarianten genererar en hel del fall. Det kan vara svårt att sälja in före man kan visa på det.

Möjligvis behåller man något symboliskt för att kunna försvara sig mot kritikerna. Typ rekommendation om hemarbete.

Ja jag vet inte. Från AB idag:

"Johan Styrud hoppas att smitto-trenden bryts i tid, jämfört med förra hösten då skärpta restriktioner och råd enligt honom sattes in för sent. Om ökningen av sjukhusfall i Stockholm håller i sig kan stockholmarna se sitt sociala liv begränsas igen, tror överläkaren.

– Kommer vi upp i tresiffriga tal kommer vi nog att tvingas sätta in tråkiga restriktioner igen som ingen vill ha, som att vi inte får gå på konserter, träffas på sportarenor eller i kyrkor."

(får hoppas det inte är en åsikt som delas av FHM)

tresiffrigt = 100 eller fler. idag 59.
Citera
2021-08-06, 21:48
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Och hur vet vi om vi har någon smittspridning? PCR testen har ju avslöjats som en scam.
Tom. CDC har ju dragit tillbaka dem....

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det har de inte. Varför slänger du ur dig osanningar hela tiden? Man har gjort ett kombitest som även testar efter vanlig influensa, vilket sparar tid och pengar.

Har visst avslöjats som en scam. Från 12.00 min https://www.bitchute.com/video/7iTPwPAe7SNW/

CDC recommends clinical laboratories and testing sites that have been using the CDC 2019-nCoV RT-PCR assay select and begin their transition to another FDA-authorized COVID-19 test.
https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html
Citera
2021-08-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag trodde det var hur många som besvärar hjältarna i vården som är problemet, inte hur många som har snuva. Spelar antalet smittade någon som helst roll så länge vården har inte har större problem än normalt (och vi vet ju att svensk sjukvård oavsett pandemi eller inte alltid har problem)?

Jag vet inte, jag minns inte hur FHM resonerade om det var antal smittade fall eller antal på IVA eller vad det var tänkte att nån av alla dom hundratals som är inne i den här tråden skulle veta men det verkar mest snack om hur det ser ut i Israel
Citera
2021-08-06, 21:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har visst avslöjats som en scam. Från 12.00 min https://www.bitchute.com/video/7iTPwPAe7SNW/

CDC recommends clinical laboratories and testing sites that have been using the CDC 2019-nCoV RT-PCR assay select and begin their transition to another FDA-authorized COVID-19 test.
https://www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21-2021-lab-alert-Changes_CDC_RT-PCR_SARS-CoV-2_Testing_1.html

Men jisses läs texten i din egen cdc-länk!

Citat:
CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses. Such assays can facilitate continued testing for both influenza and SARS-CoV-2 and can save both time and resources as we head into influenza season.
Citera
2021-08-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Eller att inte få det alls.

Alla kommer att få Delta. Det är lika smittsamt som vattkoppor. Det är möjligt att folk inte får vattkoppor nuförtiden (tack vare vaccin!!) men på den tid jag växte upp fick i princip alla vattkoppor. Lika säkert som att månen går upp på natten.

Du kommer få Delta om du inte är vaccinerad och därmed både dess spikproteiner och mängder av andra proteiner med okända långtidseffekterna. Dessutom har jag för mig att virus (till skillnad från mrna-vacciner) faktiskt ändrar i DNA:t på den som smittas.

Håll oss uppdaterade när du drabbas. Alldeles särskilt just innan det är dags för respirator.
Citera
2021-08-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

"Johan Styrud hoppas att smitto-trenden bryts i tid, jämfört med förra hösten då skärpta restriktioner och råd enligt honom sattes in för sent. Om ökningen av sjukhusfall i Stockholm håller i sig kan stockholmarna se sitt sociala liv begränsas igen, tror överläkaren.

– Kommer vi upp i tresiffriga tal kommer vi nog att tvingas sätta in tråkiga restriktioner igen som ingen vill ha, som att vi inte får gå på konserter, träffas på sportarenor eller i kyrkor."

För den förra nivån som begränsade allmänna sammankomster och restauranger mer kraftigt, så var det över 200 fall/100k, över 70 på IVA och över 300 inlagda på sjukhus som gällde. I dagsläget ligger vi en bra bit under hälften av detta, så nuvarande nivå står stadigt. Att Stockholm misslyckats helt med vaccineringen och har flest som skiter i restriktioner är främst deras problem, får väl köra lokala restriktioner i så fall.

Den sista nivån för lättade restriktioner kommer däremot inte ske i närtid i ett öppet samhälle, dom som inte vill vaccinera sig håller igång smittspridningen i alltför hög utsträckning. Vi kommer nog gå efter Storbritannien i september när alla blivit erbjudna vaccinering skulle jag tro. Enstaka råd kvarstår, restriktioner försvinner.
Citera
2021-08-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Det tror jag inte. Johan Styrud är ordföranden i läkarföreningen, och företräder alltså bara läkarnas intressen. Hans uppdrag är att minska vårdens belastning, och uttrycker sig därefter.
Citera
2021-08-06, 22:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men jisses läs texten i din egen cdc-länk!

Du verkar missa att problemet är att testet ger utslag även för influensa.
Och om man kör över 24 cykler så ger det 95% positivt på vad som helst.

Titta på videon så får du förklarat av en jurist hur Covid-PCR testet kom till.....
Citera
2021-08-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Enligt konspiratorikerna i tråden kan det inte stämma med fakta.

Enligt dessa läggs fullvaccinerade in, blir självlysande av vaccinet och kommer att dö en plågsam död. Dessutom innehåller vaccinet ett chip som gör att BigPharma kan spåra dig var du än är, t o m avslöja ditt nick på Flashback...

Precis! Rapporteras det om ovaccinerade som insjuknar så är det fake news fabricerade av "big pharma"😉
Citera
2021-08-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Alla kommer att få Delta. Det är lika smittsamt som vattkoppor. Det är möjligt att folk inte får vattkoppor nuförtiden (tack vare vaccin!!) men på den tid jag växte upp fick i princip alla vattkoppor. Lika säkert som att månen går upp på natten.

Du kommer få Delta om du inte är vaccinerad och därmed både dess spikproteiner och mängder av andra proteiner med okända långtidseffekterna. Dessutom har jag för mig att virus (till skillnad från mrna-vacciner) faktiskt ändrar i DNA:t på den som smittas.

Håll oss uppdaterade när du drabbas. Alldeles särskilt just innan det är dags för respirator.
Hur många dog på din tid?
Citera
2021-08-06, 22:25
Medlem
78% av alla på IVA i USA med Covid har fettma. Inte övervikt. FETTMA. Läkare skickar info för att få ut den, men kan inte prata om det offentligt. Breakthrou cases m.m.......

https://youtube.com/watch?v=tiwsv51Il4k&feature=share
Citera
2021-08-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
För den förra nivån som begränsade allmänna sammankomster och restauranger mer kraftigt, så var det över 200 fall/100k, över 70 på IVA och över 300 inlagda på sjukhus som gällde. I dagsläget ligger vi en bra bit under hälften av detta, så nuvarande nivå står stadigt. Att Stockholm misslyckats helt med vaccineringen och har flest som skiter i restriktioner är främst deras problem, får väl köra lokala restriktioner i så fall.

Den sista nivån för lättade restriktioner kommer däremot inte ske i närtid i ett öppet samhälle, dom som inte vill vaccinera sig håller igång smittspridningen i alltför hög utsträckning. Vi kommer nog gå efter Storbritannien i september när alla blivit erbjudna vaccinering skulle jag tro. Enstaka råd kvarstår, restriktioner försvinner.

Vaad är det för mening med att begränsa smittspridningen i dagsläget? Riksgrupperna är skyddade med vaccin och med deltas höga smittsamhet så kommer alla ändå bli smittade så småningom. Troligen bättre att så många som möjligt smittas nu istället för senare då kanske vaccinen blivit verkningslösa pga av nya varianter. Genomgången smitta ger ju ett brett och hållbart skydd till skillnad mot de aktuella vaccinen som bara inriktar sig på det snabbmuterande spikproteinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in