2021-08-07, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Jag håller det inte för omöjligt att Esbjörn vinner. Folk som är kunniga på juridik säger att det kan gå åt båda hållen.
Samma osäkerhet inför utfallet känner jag. Jag är bara säker på att Ebba är en mer oanständig och omoralisk människa än vad jag visste innan den här affären utspelade sig.
2021-08-07, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Esbjörn, springnotan, Bolin
har betett sig som ett svin.

Tänkte vi kunde dikta tillsammans så nya rader är välkomna.

Det råder ingen tvekan om att Ebba kommer att vinna i rätten och att då hennes motståndare kommer att försöka vända det till något annat.
Lika säkert som att hon aldrig skulle åka dit för grovt förtal av Esbjörns juridiska ombud?
2021-08-07, 01:56
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Samma osäkerhet inför utfallet känner jag. Jag är bara säker på att Ebba är en mer oanständig och omoralisk människa än vad jag visste innan den här affären utspelade sig.
Jo du, kolla hennes Instagram inlägg från 27 maj 2020.
Hon börjar med att säga att hon hatar att närhet med andra kan vara en fara för hennes nära och kära.

Hon skriver vackert om att hon inte kan träffa en vän som har cancer, eller en gravid vän. Hon skriver att hon kan vara symptomfri smittbärare och kan sätta människor i riskgrupper i livsfara.

Detta vet alltså Ebba. Det hindrar henne dock inte från att en månad senare inleda ett nära umgänge med Esbjörn i syfte att hassla åt sig hans hus.

Bara ytligare ett tecken på vilken totalt genom rutten hycklare hon är.
2021-08-07, 05:01
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Jag har redan förklarat det för dig som om du vore ett autistiskt barn om hur Esbjörn var utsatt. Så utsatt att han tom vägrade att träffa Ebba igen utan ledsagare. Lyckades du inte greppa det då, lär du inte göra det nu.

Man får väl helt enkelt konstatera att somliga är så empatiskt funktionsnedsatta att de helt enkelt inte förmår att sätta dig in i hur andra har det, som hur Esbjörn funktionsnedsättningar kan kännas i en utmanande miljö.
Är Esb. utvecklingsstörd också?
2021-08-07, 06:41
Medlem
Citat:
Hon börjar med att säga att hon hatar att närhet med andra kan vara en fara för hennes nära och kära.

Hon skriver vackert om att hon inte kan träffa en vän som har cancer, eller en gravid vän. Hon skriver att hon kan vara symptomfri smittbärare och kan sätta människor i riskgrupper i livsfara.

Detta vet alltså Ebba. Det hindrar henne dock inte från att en månad senare inleda ett nära umgänge med Esbjörn i syfte att hassla åt sig hans hus.

Ja, man häpnar.

Sen stod hon i TV och bjEbbade om hur regeringen inte tar pandemin på allvar, sen är det direkt in i ett säpo-taxi till spy bar eller vilka ställen det nu var hon dansade och röjde på.

Hon hör till den människotypen man undrar om dom är onda eller bara extremt extremt korkade, och iomed makten och inflytandet dom har vet man inte vad som är värst.
2021-08-07, 06:55
Medlem
Citat:

Va du med på deras möten så du vet att dom inte höll säkerhetsavstånd och vidtog andra försiktighetsåtgärder, nära umgänge? ska du dra igång din kuttrasjufantasi igen? om inte! lägg ner skitsnacket....
2021-08-07, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ja, man häpnar.

Sen stod hon i TV och bjEbbade om hur regeringen inte tar pandemin på allvar, sen är det direkt in i ett säpo-taxi till spy bar eller vilka ställen det nu var hon dansade och röjde på.

Hon hör till den människotypen man undrar om dom är onda eller bara extremt extremt korkade, och iomed makten och inflytandet dom har vet man inte vad som är värst.
Jag tror att Ebba alltmer visade upp sina äkta sidor, i tron om att medias silkesvantar om den unga pigga och söta Ebba som var ny på jobbet, skulle vara för evigt. Psykopatoida människor tenderar om ingen sätter stopp för dem, att till slut gå ett steg för långt och då avslöjas det vilka ruttna, hycklande och oempatiska människor de är.

I Ebbas fall var det att pissa på en äldre-äldre funktionshindrad man, som gjorde att de flesta fick upp ögonen för vilken typ av människa hon verkligen är.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 07:27.
2021-08-07, 07:45
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat det för dig som om du vore ett autistiskt barn om hur Esbjörn var utsatt. Så utsatt att han tom vägrade att träffa Ebba igen utan ledsagare. Lyckades du inte greppa det då, lär du inte göra det nu.

Man får väl helt enkelt konstatera att somliga är så empatiskt funktionsnedsatta att de helt enkelt inte förmår att sätta dig in i hur andra har det, som hur Esbjörn funktionsnedsättningar kan kännas i en utmanande miljö.
Det finns en psykologutredning som talar om att han är väl orienterad i tid och rum och att han genomförde testerna med bra koncentration. Testerna ledde till en diagnos på lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Det känns ganska obegåvat att du inte klarar av att ta till dig resultatet från den utredning som Esbjörns ombud har beställt. Men det är givetvis för att den motsäger din egen fantasi.

Esbjörns ombud skulle vara med på mötet, om Esbjörn hade så dåligt förtroende för honom att han dessutom ville ha med någon till eller om han inte förstod hur Binninges deltagande skulle fungera vet vi inte. Men att ombudet hellre gick än talade om sitt namn bevisar att det inte rörde sig om en officiell ledsagare.
2021-08-07, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
I den stora pdf-samlingen:

Sidan 254:
"Det har inte skett då Esbjörn Bolin ej velat sammanträffa med Ebba Busch trots flera propåer om möte."

Sidan 276.
"Istället har Esbjörn, trots att det påstås att han har en sviktande hälsa och därför ej kan möta Ebba, löpande kommunicerat genom media och då orkat och bemödat sig att träffa journalister för genomförande av reportage. Trots detta har det av dig påståtts att han ej skulle orka med att träffa Ebba."

Sidan 278:
"Med anledning av din skrivelse igår där du meddelar att du inte ser någon vits med att ombuden lägger ner tid på ett möte"

Sidan 279:
"Dessa hade hon önskat diskutera med Esbjörn vid det igår planerade mötet vilken ni valde att ställa in."
"Väljer er huvudman att återigen tacka nej till ett möte kvarstår för min huvudman inget annat alternativ än att låta domstol pröva frågan"
Tack för partsinlagorna som visar hur den ena parten vill framställa vad som hänt.
2021-08-07, 07:58
Medlem
Citat:
Men att slå på en dyslektiker är väl något som ligger helt i linje med ditt vanliga sätt att bemöta människor.

Du måste verkligen känna dig liten på insidan med det skoningslösa bekräftelse behov du har.
Inte bara av juridik. Hen är i stort sätt mäklare oxå. Sålt och köpt massa hus. Och renoveringsexpert. Och expert på vad saker och ting kostar. Och läkare, vet allt om demens. Tänk vad skönt att vara expert på allt.
.
Jag ber om ursäkt om jag sårade dig, jag har inte noterat tidigare att du skulle ha problem med dyslexi, tvärtom faktiskt. Det var i all välmening jag påpekade att orden deamitralt och klarifiera inte fungerar i sammanhanget, det är bättre att använda ord som ”motsatt” och ”tydliggöra” så blir det lättare att förstå dina inlägg, även för andra som lider av dyslexi. Det var synd att du tog ett tips som att jag slog och raljerade med dig.

Jag ska försöka vara ännu mer försiktig i fortsättningen och anstränga mig att inte slå eller raljera, jag ska försöka använda dina välbalanserade och vänliga inlägg som förebilder.

Jag blir lite förvånad att du fortfarande lyfter att Ebba Busch skulle ha använt sex för att få Esbjörn att sälja huset, inte ens Binninge hävdar något sådant, jan nöjer sig med att hon fått Esbjörn att känna sig smickrad och uppvaktad. Det kan så klart ha påverkat honom om han levt nära människor som aldrig har fått honom att känna sådana känslor, men så kan det givetvis ha varit. Majkgård kanske behandlade honom uteslutande som en vaktmästare och trodde att det räckte för att trygga sin plats i hans testamente. Vad snopen hon måste ha blivit när hon hörde att huset blev sålt. Kanske lite arg och upprörd också.
2021-08-07, 08:01
Medlem
Citat:

Blev Esbjörn smittad eller vad hände egentligen? Hur nära umgicks de, är du inne på kuttrasju och hångel igen?
2021-08-07, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns en psykologutredning som talar om att han är väl orienterad i tid och rum och att han genomförde testerna med bra koncentration. Testerna ledde till en diagnos på lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Det känns ganska obegåvat att du inte klarar av att ta till dig resultatet från den utredning som Esbjörns ombud har beställt. Men det är givetvis för att den motsäger din egen fantasi.

Esbjörns ombud skulle vara med på mötet, om Esbjörn hade så dåligt förtroende för honom att han dessutom ville ha med någon till eller om han inte förstod hur Binninges deltagande skulle fungera vet vi inte. Men att ombudet hellre gick än talade om sitt namn bevisar att det inte rörde sig om en officiell ledsagare.
Jag klarar till skillnad från dig av att inse att en syn-, hörsel- och kognitivt funktionshindrad person inte är en stark och vital kristallklar person. Sen förstår de flesta varför du försöker skapa den bilden av Esbjörn. Problemet är att du misslyckats totalt, eftersom de flesta vet i vilket skick den äldre-äldre Esbjörn är i. Det finns det nämligen verifierade källor på.

Verifierade källor har däremot inte dina fantasifoster om hur mötet gick till och vad som föranledde att ledsagaren och Esbjörn lämnade det. För de uppgifterna vilar du bara på en kort partsinlaga. Ändå väljer du att kalla uppgiften och dina vilda slutsatser om den för bevis. Det säger något viktigt om dig, din bevisvärderingsförmåga och om varför du hamnat så skevt i den här affären. Vidare är det inte märkligt att du så totalt misslyckades att förutspå utfallet av Ebbas grova förtal av Esbjörns ombud som tvingade honom bort från scenen, givet denna oförmåga.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 08:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in