2021-08-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nå vad kallar du tjejen för? Hon som var avsedd å vara med Esbjörn under mötet!

Oj, har du fortfarande inte fattat det. Nej det är klart, det är väl inte så lätt att skilja på fantasi och verklighet, när man inte kan skilja på fantasi och verklighet. Men jag förstår, du tror att hon är verkligen trots att hon är fiktiv, just därför att du inte kan skilja på fantasi och verklighet. It all makes sense, ja för alla utom dig då, och övriga i tråden som inte kan skilja på fantasi och verklighet.
2021-08-07, 00:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nå vad kallar du tjejen för? Hon som var avsedd å vara med Esbjörn under mötet!

Vi vet att du kallade henne för journalisten i ett tidigare inlägg.

Sen om hon kom eller ej eller vad hon hette eller om hon var en han eller om hen bara existerar i din fantasi är inte klarlagt.

Ett rätt av tio är inte dåligt när du är i farten.
2021-08-07, 00:13
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är du som lever i en fantasivärld. Det finns inga uppgifter om att någon blivit avvisad, inga uppgifter om att någon annan än Esbjörn lämnade och inga uppgifter om att hen var på plats, inte från någon av parterna.
Konstigt att du fått en sådan fixering.

Esbjörn kom själv. Esbjörn lämnade själv. Han sa han skulle haft en ledsagare, men den dök aldrig upp och det reddes heller aldrig ut vem det skulle varit. För Esbjörn visste inte och någon ledsagare har aldrig existerat. Det är ett rent påhitt från barnvåldtäktsgrisen.
Som sagt, du har en fixering vid detta. Från början hade vi en artikel från Expressen att utgå ifrån. Redan där var den naturliga tolkningen att utgå från en närvarande ledsagare fast du använder ditt enda argument att de skrev, han lämnade, istället för, de lämnade. Det är det enda argumentet för din ståndpunkt du framfört.

Nu har Binninges nyttiga idiot framfört deras version och även där var personen närvarande. Båda de tvistiga sidorna säger samma sak men du envisas med något annorlunda.
2021-08-07, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Okay, säg att Brännström på något magiskt vis visste att Binninge var i färd med att lämna in en bilaga till rätten och då kontaktade Binninge, är det någon skillnad i sak? Binninge lämnade ut fakta i målet innan han ens lämnat in det till rätten.
Inget mot Ebbas saggande i tidningar och tv-intervjuer.

Journalister har en osedvanlig förmåga att pumpa sina targets på info och källor.

Räcker med att låta lagom hotfull om vilken info de har för att sen erbjuda att låta vederbörande ge sin syn på saken.

Oavsett är det fånigt att oja sig över nåt som Binninge gjort, när Ebba har gjort det också och mycket mer.
2021-08-07, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Kan du lita på alla du blandar in? Att de inte, vid eventuellt förhör, berättar en annan sanning än vad Ebba vill ska komma fram? Du kanske har så skupellösa vänner och bekanta runt dig, men mina vänner skulle definitivt inte ställa upp på något sånt om de visste.

Om du ändå gick så långt att du gjorde allt det där, varför betalade du då marknadspris? Du hade ju kunnat gå ännu längre, betydligt lägre pris och se till att Esbjörn fick ett skjul att bo i vid vattnet? Eller varför inte sett till att få skriftligt på att Esbjörn sålde extra billigt för att han tyckte att släkten var skit och inte skulle ha nåt?

Människor som är beredda att lura andra grovt, samlar andra med samma moral som vänner. Du vet, thieves honour..
2021-08-07, 00:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Esbjörn vill inte sälja och Ebba har inte dragit sig ur som hon lovade, således en flagrant - jag väljer att kalla en spade för en spade - lögn från Ebbas sida.

Men Esbjörn ville ju inte gå på samråds mötet och förklara åt köparen att han ångrat sig (egentligen Binninge att döma av mail till Ebbas advokat).
Han ville inte häva avtalet i samråd med köparen, han ville inte delta vid något samråd alls.
Ville inte skriva avtal om att ekonomiskt återbetala alla köparens kostnader och hålla köparen skadeslös.
Ville inte skriva på nytt avtal och göra en avtals hävning som återkallar köpeavtalet helt.

En spade är fortfarande en spade och något de nya ombudet upptäckt.
Läs inlagorna, dom erkänner att det inte skrivits nytt avtal mellan parterna om hävnig.
Även att det måste ske i skriftligt i samråd mellan parterna för att vara en hävning.
Så deras Facebook och Expressen bevis har fallit som en fura…….
2021-08-07, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad tänker du o moralens högborg och empatins främste förkämpe på för utsatthet? Han hade kunnat säga nej och gå därifrån vilken sekund som helst, men tydligen utvecklade denne +80-åring inte den förmågan förrän tio dagar senare.
Jag har redan förklarat det för dig som om du vore ett autistiskt barn om hur Esbjörn var utsatt. Så utsatt att han tom vägrade att träffa Ebba igen utan ledsagare. Lyckades du inte greppa det då, lär du inte göra det nu.

Man får väl helt enkelt konstatera att somliga är så empatiskt funktionsnedsatta att de helt enkelt inte förmår att sätta dig in i hur andra har det, som hur Esbjörn funktionsnedsättningar kan kännas i en utmanande miljö.
2021-08-07, 00:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du att råden han fått varit relevanta och till fördel för honom...?
Hur ställer ud dig till att de ville demensförklara honom - var han glad över det, har han sagt det?
Var han även nöjd med försöket att tvinga på honom en god man?
Har han uttryckligen sagt att han ville ha det - det får du gärna peka på.
Var han nöjd med lögnerna om hur många miljoner kåken var värd när värderingen kom?
Har han verkligen någonstans sagt att han varit nöjd med någonting som hans så kallade ombud företagit sig i hans namn?
Jag gissar att han nog inte är så himla nöjd när huset är borta och räkningen kommer...
Eller vänta - den får han ju aldrig se för att det finns en generalfullmkat.
Jag upplever att utgången i rättegången inte är lika given som de flesta här verkar tycka. Så Ja, jag tycker nog att Esbjörn fått helt okey juridisk hjälp. Med tanke på att Ebba kände behov att förtala Esbjörns ombud.

En demens diagnos får man om man är dement. Om Esbjörn är dement skall han självklart ha en diagnos så han går adekvat hjälp och stöd. Jag har inte alls upplevt att någon vill diagnostisera Esbjörn av ondo.

Jag tror att Esbjörn är nöjd med att få hjälp att reda i sin ekonomi. Jag tror inte han vill få inkassokrav eller hot om kronofogden. Jag tror inte han vill ha post till tre olika ställen och känna sig maktlös inför att reda ut det. Som jag förstår det så fick oxå Esbjörn i lugn och ro förklarat för sig vad en generalfullmakt var och hur en sådan kunde hjälpa honom.

Vad kåken gått för vid en öppen försäljning vet ju faktiskt ingen av oss. Så det är inte mycket att dryfta om. Personligen hade jag inte varit nöjd med 3,9 om jag sålt ett hus med dom förutsättningarna och det läget.

Jag tror Esbjörn tycker det är en lättnad att slippa hålla på med räkningar som han inte riktigt förstår hur han ska betala. Jag menar han åkte ju till banken när han ville betala tillbaka pengarna till Ebba. Om man åker till banken och betalar sina räkningar har man missat några steg i utvecklingen.

Nu har jag utvecklat och motiverat mina tankar kring det du skriver.

Jag skulle bli tacksam om du kunde motivera vad du bygger dina åsikter på. Gärna om du kan göra det utan att du behöver förstärka med okvädes ord.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ett tips, undvik ord som deamitralt och klarifiera. Skriv med enkla ord som finns i svenska språket så blir dina inlägg mer begripliga.
Känns det bra nu? När du raljerar lite om min stavning. För det var ju stavade fel jag gjorde inte använde fel.

Men att slå på en dyslektiker är väl något som ligger helt i linje med ditt vanliga sätt att bemöta människor.

Du måste verkligen känna dig liten på insidan med det skoningslösa bekräftelse behov du har.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hur jobbar ”man” då?
Berätta du som verkar ha en gedigen erfarenhet
Jag är idel öra
Inte bara av juridik. Hen är i stort sätt mäklare oxå. Sålt och köpt massa hus. Och renoveringsexpert. Och expert på vad saker och ting kostar. Och läkare, vet allt om demens. Tänk vad skönt att vara expert på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Eller kokar man ned det till två punkter.

1. Ebba vill träffa Esbjörn för att lösa upp
knuten som har trasslat till deras affärer.

2. Esbjörn accepterar men ångrar sig i sista stund av tvistiga orsaker.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

Jag tycker den här artikeln beskriver Esbjörn känslor ganska bra. Han berättar bland annat att han är rädd att han inte ska klara att stå emot Ebba och advokaten. Han litar inte på att Ebba är beträdd att baka ur affären utan att hon ska få honom att skriva på mera papper.

Ur artikeln.
”På vilket sätt är han lurad?
– Lurad kan man vara på många sätt. Han har varit uppvaktad av henne, inte på sånt sätt han trodde att de hade någon relation, men smickrad och uppvaktad, säger Johann Binninge.”

Det här är intressant. Jag har då och då hintat om att Ebba kuttrasjuat till sig huset. Det kanske ligger något i det.
2021-08-07, 00:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Brev har skrivits dem emellan, ombud har talat med varandra, MUF har hållits och förlikningsbud lämnats. Jag och andra har svårt att beskriva det som att Esbjörn duckat för all medverkan, vilket sannolikt är orsaken till att du inte fått något svar på den felaktigt ställda frågan.

Esbjörn har inte medverkat vid samråd mellan parterna som måste ske för hävning.
Medverkat har han nog i Expressen TV4 osv. Osv.
Men inte till det samråd med nytt avtal som krävs.
Medverkar man inte där ska köparen enligt lag låta domstol pröva frågan.
Det står så i jordabalken.
2021-08-07, 00:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Esbjörn har inte medverkat vid samråd mellan parterna som måste ske för hävning.
Medverkat har han nog i Expressen TV4 osv. Osv.
Men inte till det samråd med nytt avtal som krävs.
Medverkar man inte där ska köparen enligt lag låta domstol pröva frågan.
Det står så i jordabalken.
Var det ingångna avtalet står det att Esbjörn måste medverka vid ett möte på banken. Du kan flyga ur i vilka idiot förklaringar du vill om mig. Men till syven och sist så står det faktiskt ingenstans i alla fall. Det finns massor med fastighetsaffärer som sker utan ett gemensamt möte på banken. Så juridiskt betyder det inte så mycket som många vill att han uteblev.
2021-08-07, 00:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Esbjörn har skrivit brev till Ebba om att han inte vill sälja, som det finns en kopia på i aktbilagorna och han har berättat i media att han inte vill sälja och vädjat till Ebba om att hon ska ta sitt förstånd till fånga. Utöver det har ett juridiskt ombud och en advokat som företrätt sin klient, varit tydliga ned att Esbjörn inte vill sälja.

Men det är klart, om man är beredd att blunda för dessa fakta och istället ge dockan Esbjörn påhittade avsikter, blir det svårt att argumentera emot dig. Fast då kan ju lika gärna vi ifrågasätta om Ebba verkligen vill köpa...

Tydliga med att Esbjörn inte vill sälja och ångrat sig har ombudet varit i media.
Men inte i inlagorna till tingsrätten där åberopades §31 Avtl som grund i svaromålet.
Inte att han ångrat sig, skälet till detta och inte längre vill sälja.
Esbjörn har själv vid MUF svarat ja på frågan, om Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet i avsikt att sälja.
Det är §31 som fortfarande är svaromålet och bevisbördan om detta åligger endast Esbjörn.
De går ju sisådär med just den bevisning som tingsrätten krävt in.
Senast redigerad av nova68 2021-08-07 kl. 00:57.
2021-08-07, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Tydliga med att Esbjörn inte vill sälja och ångrat sig har ombudet varit i media.
Men inte i inlagorna till tingsrätten där åberopades §31 Avtl som grund i svaromålet.
Inte att han ångrat sig, skälet till detta och inte längre vill sälja.
Esbjörn har själv vid MUF svarat ja på frågan, om Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet i avsikt att sälja.
Det är §31 som fortfarande är svaromålet och bevisbördan om detta åligger endast Esbjörn.
De går ju sisådär med just den bevisning som tingsrätten krävt in.
Jag har hört betydligt mycket mer juridiskt kompetenta skribenter avhandla detta, utan att din drivna agenda.
Utöver det har du fullständigt misslyckats med att följa diskussionen till vilken mitt inlägg handlade om.

Kort sagt, du är och förblir en pajas, sannolikt en full sådan, ditt förvirrade inlägg att döma.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-07 kl. 01:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in