Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Menar du att råden han fått varit relevanta och till fördel för honom...?
Hur ställer ud dig till att de ville demensförklara honom - var han glad över det, har han sagt det?
Var han även nöjd med försöket att tvinga på honom en god man?
Har han uttryckligen sagt att han ville ha det - det får du gärna peka på.
Var han nöjd med lögnerna om hur många miljoner kåken var värd när värderingen kom?
Har han verkligen någonstans sagt att han varit nöjd med någonting som hans så kallade ombud företagit sig i hans namn?
Jag gissar att han nog inte är så himla nöjd när huset är borta och räkningen kommer...
Eller vänta - den får han ju aldrig se för att det finns en generalfullmkat.
Jag upplever att utgången i rättegången inte är lika given som de flesta här verkar tycka. Så Ja, jag tycker nog att Esbjörn fått helt okey juridisk hjälp. Med tanke på att Ebba kände behov att förtala Esbjörns ombud.
En demens diagnos får man om man är dement. Om Esbjörn är dement skall han självklart ha en diagnos så han går adekvat hjälp och stöd. Jag har inte alls upplevt att någon vill diagnostisera Esbjörn av ondo.
Jag tror att Esbjörn är nöjd med att få hjälp att reda i sin ekonomi. Jag tror inte han vill få inkassokrav eller hot om kronofogden. Jag tror inte han vill ha post till tre olika ställen och känna sig maktlös inför att reda ut det. Som jag förstår det så fick oxå Esbjörn i lugn och ro förklarat för sig vad en generalfullmakt var och hur en sådan kunde hjälpa honom.
Vad kåken gått för vid en öppen försäljning vet ju faktiskt ingen av oss. Så det är inte mycket att dryfta om. Personligen hade jag inte varit nöjd med 3,9 om jag sålt ett hus med dom förutsättningarna och det läget.
Jag tror Esbjörn tycker det är en lättnad att slippa hålla på med räkningar som han inte riktigt förstår hur han ska betala. Jag menar han åkte ju till banken när han ville betala tillbaka pengarna till Ebba. Om man åker till banken och betalar sina räkningar har man missat några steg i utvecklingen.
Nu har jag utvecklat och motiverat mina tankar kring det du skriver.
Jag skulle bli tacksam om du kunde motivera vad du bygger dina åsikter på. Gärna om du kan göra det utan att du behöver förstärka med okvädes ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Ett tips, undvik ord som deamitralt och klarifiera. Skriv med enkla ord som finns i svenska språket så blir dina inlägg mer begripliga.
Känns det bra nu? När du raljerar lite om min stavning. För det var ju stavade fel jag gjorde inte använde fel.
Men att slå på en dyslektiker är väl något som ligger helt i linje med ditt vanliga sätt att bemöta människor.
Du måste verkligen känna dig liten på insidan med det skoningslösa bekräftelse behov du har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Hur jobbar ”man” då?
Berätta du som verkar ha en gedigen erfarenhet
Jag är idel öra
Inte bara av juridik. Hen är i stort sätt mäklare oxå. Sålt och köpt massa hus. Och renoveringsexpert. Och expert på vad saker och ting kostar. Och läkare, vet allt om demens. Tänk vad skönt att vara expert på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Eller kokar man ned det till två punkter.
1. Ebba vill träffa Esbjörn för att lösa upp
knuten som har trasslat till deras affärer.
2. Esbjörn accepterar men ångrar sig i sista stund av tvistiga orsaker.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/
Jag tycker den här artikeln beskriver Esbjörn känslor ganska bra. Han berättar bland annat att han är rädd att han inte ska klara att stå emot Ebba och advokaten. Han litar inte på att Ebba är beträdd att baka ur affären utan att hon ska få honom att skriva på mera papper.
Ur artikeln.
”På vilket sätt är han lurad?
– Lurad kan man vara på många sätt. Han har varit uppvaktad av henne, inte på sånt sätt han trodde att de hade någon relation, men smickrad och uppvaktad, säger Johann Binninge.”
Det här är intressant. Jag har då och då hintat om att Ebba kuttrasjuat till sig huset. Det kanske ligger något i det.