2021-08-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo men vad skulle det tjäna till - ingen tror ju ändå på vad jag sen skriver ja eller påstår att de inte kan tro på mitt ord.

kommer väl i Expressen sen

Det är väl ett ypperligt tillfälle att isf. kunna motbevisa dem? ;-)
2021-08-06, 19:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så här känns det för mig....det är låååååångt kvar till 25-27 okt. Vad händer tills dess? Till när ska sista inlagan till TR vara inlämnad? När är det dags för Ebba å äntra den politiska scenen igen? Ska verkligen bli intressant å följa hennes nuna i TV. Kommer det fler snyftreportage innan rättegången? Frågor från journalister lär det ju säkert komma och fler ju närmare rättegången vi kommer. De olika satirprogrammen som brukar dyka upp på höstkanten lär ju ha material så det blir över från detta i alla fall
För någon otålig impulsiv och gränslös kan det tyckas lång tid, men det lär gå fort med dig som Binninges kasperdocka. Han kan få ut nya versioner om än det ena än det andra med ditt benägna bistånd. Versioner han aldrig kommer att behöva stå för mer än att medge att det var någon stalker som ringde och tjatade.
2021-08-06, 19:32
Medlem
Det här är förmodligen det tramsigaste och sämsta svaromål som någonsin inlämnats till en svensk domstol, det innehåller bara lögner och skvaller. Det råder så stor diskrepans mellan vad som påstås i skrivelsen och vad som kan styrkas via handlingarna som det refereras till så det är rena motsatser.

Denna handling är i första hand författad för att skickas till Brännström på Expressen för att ge honom en anledning att publicera dessa lögner som citat från Binninge och i andra hand till rätten för att ge en imaginär bild av att den ska vara seriöst skriven.

Den visar hur brännvinsadvokaten och skvallerjournalisten har samarbetat hela tiden.

https://cdn-132.anonfiles.com/z6v5Y36du3/1ee72f40-1628271098/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2028,%20Kompletterande%20Svaromål.pdf
2021-08-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Som sagt ingen ser Katrin, Ebbas ombud som en fiende. Och man brukar inte se vare sig advokater, åklagare eller juridiska ombud som fiende i varesig brottsmål eller tvister. Utan de flesta förstår att det är människor som är i sammanhanget utifrån sin yrkesroll.

Men du tycker inte det finns någon logik i mitt resonemang?
Det finns ingen anledning till det - hon är ju uppenbart en jurist skolad person som gett Ebba väl övervägda och mogna råd. Framförallt är hon inte ebbes fiende.
Binninge verkar dock vara allas fiende - både ebbas men underligt nog även esbjörns. Åtminstone uppträde ha så och de råd han ger tyder också på att så är fallet.
Vill med få någon klarhet i varför Esbjörn sitter i skiten får man nog rikta strålkastarljuset mot just Binninge och hans gäng. Det kommer nog bli ett tråkigt efterspel även för honom - gissar att det kommer riktas en del anklagelser och göras en del anmälningar.
Han är nog den mest intressanta personen i hela soppan då han till stora delar är ansvarig för den.
2021-08-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det här är förmodligen det tramsigaste och sämsta svaromål som någonsin inlämnats till en svensk domstol, det innehåller bara lögner och skvaller. Det råder så stor diskrepans mellan vad som påstås i skrivelsen och vad som kan styrkas via handlingarna som det refereras till så det är rena motsatser.

Denna handling är i första hand författad för att skickas till Brännström på Expressen för att ge honom en anledning att publicera dessa lögner som citat från Binninge och i andra hand till rätten för att ge en imaginär bild av att den ska vara seriöst skriven.

Den visar hur brännvinsadvokaten och skvallerjournalisten har samarbetat hela tiden.

https://cdn-132.anonfiles.com/z6v5Y36du3/1ee72f40-1628271098/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%2028,%20Kompletterande%20Svaromål.pdf
Det som var helt fantastiskt var ju att Barrys inlaga motbevisade precis det som Binninge trodde den skulle bevisa. Antingen är mannen stendum, analfabet eller så jävla lat att han inte läst Barrys utlåtande utan bara antagit att den demensförklarade Esbjörn. Oaktat ät det ett ENORMT klantig och oetiskt förfarande.
2021-08-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Prins eller luffare - tillståndet affekt drabbar uppenbarligen båda....

Nu förstår jag inte.. .Lägger bininge ut sina brottsoffer på sin facebook?
Varför gör han det - är det inte lite dumt?
P Å T R Å D E N S O M H A N D L A R O M B I N N I N G E!
Läs vad jag skriver idiot
2021-08-06, 19:48
Medlem
Citat:

Svaromålet var ju glasklart.
Men jag hänger inte med dig i svängar, du svajar betänkligt. Är Binninge nu advokat?
2021-08-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det som var helt fantastiskt var ju att Barrys inlaga motbevisade precis det som Binninge trodde den skulle bevisa. Antingen är mannen stendum, analfabet eller så jävla lat att han inte läst Barrys utlåtande utan bara antagit att den demensförklarade Esbjörn. Oaktat ät det ett ENORMT klantig och oetiskt förfarande.

Sen lämnade han också in en värdering som är snarlik Ebbas.

Snacka om stendum ^^
2021-08-06, 19:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:

"Under förhöret med Esbjörn kommer det stå klart att han saknar de kognitiva förmågor som krävs, för att frivilligt överlåta fast egendom"

"Förhör med partsakkunniga vittnet Barry Karlsson... till styrkande av Esbjörns kognitiva status, vilket i sin tur ska visa att han inte kunnat ingå någon bindande rättshandling i enlighet med det av Ebba åberopade kontraktet"

Det är lite intressant det där dokumentet. Lyckades Binninge visa på det jag citerat? Jag måste ha missat det i så fall. För då borde det här vara avklarat och Esbjörn fått tillbaka fastigheten. Jag tyckte inte Barry skrev något sådan att Esbjörn var så illa däran i hjärnkontoret, att han inte kunde sälja sitt hus.

Men det var mycket skitsnack i bilagan. Mycket insinuationer. Mycket som jag inte begriper varför det var där, ur en rättslig synvinkel. Men kanske kan någon vänlig själ upplysa mig?
2021-08-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Svaromålet var ju glasklart.
Men jag hänger inte med dig i svängar, du svajar betänkligt. Är Binninge nu advokat?
Inte på något känt sätt juridiskt skolad, och uppenbarligen inte heller medicinskt.
Men till och med du måste inse att det är ganska korkat att hävda en sak och sedan bifoga en lunta papper som vederlägger det.
2021-08-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
"Under förhöret med Esbjörn kommer det stå klart att han saknar de kognitiva förmågor som krävs, för att frivilligt överlåta fast egendom"

"Förhör med partsakkunniga vittnet Barry Karlsson... till styrkande av Esbjörns kognitiva status, vilket i sin tur ska visa att han inte kunnat ingå någon bindande rättshandling i enlighet med det av Ebba åberopade kontraktet"

Det är lite intressant det där dokumentet. Lyckades Binninge visa på det jag citerat? Jag måste ha missat det i så fall. För då borde det här vara avklarat och Esbjörn fått tillbaka fastigheten. Jag tyckte inte Barry skrev något sådan att Esbjörn var så illa däran i hjärnkontoret, att han inte kunde sälja sitt hus.

Men det var mycket skitsnack i bilagan. Mycket insinuationer. Mycket som jag inte begriper varför det var där, ur en rättslig synvinkel. Men kanske kan någon vänlig själ upplysa mig?
Det har väl, vad jag vet, inte varit någon huf där bevisupptagning ska ske.
Du och de andra ”vi” kanske har uppgifter som är okända
2021-08-06, 19:58
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Man kan tycka att den är den sämsta någonsin men sedan kom Esbjörns nya advokater och sa, hold my beer, och skrev det mest idiotiska någonsin. Nämligen att om en säljare obstruerar och inte dyker upp på mötet där affären ska avslutas så är det köparen som begår ett kontraktsbrott. Det är svårslaget i idioti.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in