Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Hade jag velat lura en syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt äldre-äldre man, hade jag skapat exakt en sådan situation som Ebba tillsåg vid kontraktsskrivningen.
- Isolera offret så att han är ensam.
- Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda.
- Se till att inga vittnen utom jag själv och min vän var närvarande.
- Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför.
- Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna.
- Se till att motparten inte själv kan läsa kontraktet så att jag själv får läsa upp valda delar av det för honom.
- Tillse att det var dunkelt.
- Kollra bort frågor och funderingar från offret.
- Stressa och pressa.
- Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.
Du är i sanning en djupt störd person, rabbla floskler helt utan substans!!
#Är det Ebbas fel att Esbjörn inte har några polare eller väljer att va ensam vid kontraktskrivningen, eller är du så jävla korkad så du tror Ebba förvägrat Esb att ta med någon?
#Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda- varför skulle inte Ebba ta med någon om hon vill det?? och va då avleda, tror du personen ifråga stod å stripade medans Ebba tjatade (som ni pajsare påstår) om kontraktet.
#Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför- yeah right, garanterat planerat i minsta detalj bara för att störa Esbjörn, varför inte hyra in en blåsorkester och ett par Viggen som cirkulerar ovanför huset också.
#Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna- lite strängt påpeka! är hon en jävla skolfröken nu helt plötsligt, kanske är så enkelt att Esbjörn behövde vägledning om var och varför det skulle signeras i kontraktet.
#Se till att motparten inte kan lästa kontraktet?? eh va, hade Ebba kört in ett järnspett i ögonen på Esb redan dåliga syn, så han inte kunde läsa eller vad??
#Tillse att det va dunkelt? det är väl för fan Esbjörns hus dom var i, om det nu va dunkelt så är det väl i så fall Esb fel, han kan väl tända en lampa eller sätta på sig en pannlampa om han inte tycker han ser något i sitt eget hus, va fan ska Ebba göra, ta med sig en jävla ljusrig eller?
#Kollra bort frågor och funderingar från offret? ok, va du där så du vet detta eller? vad skulle Ebba tjäna på detta i så fall?
#Stressa och pressa? hade hon Esbjörn i en verkstadpress eller? och åter igen vad tjänar Ebba på att stressa och pressa Esbjörn, det logiska måste väl ändå va att lugnt och metodiskt göra detta, sen när funkar det att forcera fram en sak som denna. Esbjörn visade ju tydligt vid mötet att han vänder på klacken om han inte känner sig bekväm med situationen.
#Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.- Joråsåatt! varför i helvete skulle Ebba hyra detta, ska hon renovera rucklet så det är beboligt och sen hyra det? nä du tänk om och tänk rätt så kanske polletten trillar ner även hos dig vad som verkligen har hänt här....