2021-08-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
På vilket sätt menar du att Esbjörns förre detta ombud har med detta att göra. Eller vad hans privatliv och Facebook delningar har för relevans?

Det är heller inte vanligt att man ser motpartens ombud som em fiende. Ingen här har målat ut Katrin som fiende, det har inte skrivets om hennes privatliv och hennes Facebook är inte granskad.

Att hota eller påverka motpartens ombud är ju något Ebba hävdat skall ge högre straff.

Jag får ju en känsla av att Ebbaister har ett betydligt större horn i sidan till honom än vad han har till Ebba.
På vilket sätt menar du att han INTE har med detta att göra...
Spelar du bara dum eller förstår du på riktigt inte det?

Om någon bygger ett hus som senare omvandlas till bostadsrätter och huset rasar - hur är då byggarens roll inte intressant i det?
På samma sätt har binninge lagt fundamentet till esbjörns mycket prekära situation och den havererade processen.
2021-08-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ebba erkände sig skyldig för hon visste att hon garanterat skulle bli dömd.
Så ser sanningen ut!

Även det blåljuger, hycklarna om ända upp i partistyrelsen. Inga sanningar som gör dom fria. Lögnen är mentala bojor..
2021-08-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Om någon bygger ett hus som senare omvandlas till bostadsrätter och huset rasar - hur är då byggarens roll inte intressant i det?
På samma sätt har binninge lagt fundamentet till esbjörns mycket prekära situation och den havererade processen.
Med ditt resonemang så ska Binninge sk. brottsoffer synas i sömmarna med på tråden som handlar om honom. Eller?
2021-08-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fortsätt du att faktaresistent blunda för utsattheten Esbjörn led av vid kontraktsskrivningen, om du mår bra av det. Du kan dock inte räkna med att alla andra har en lika flexibel moral ett lika oempatiskt förhållningssätt till svagare.

Vad tänker du o moralens högborg och empatins främste förkämpe på för utsatthet? Han hade kunnat säga nej och gå därifrån vilken sekund som helst, men tydligen utvecklade denne +80-åring inte den förmågan förrän tio dagar senare.
2021-08-06, 19:08
Medlem
kubuns avatar
Så här känns det för mig....det är låååååångt kvar till 25-27 okt. Vad händer tills dess? Till när ska sista inlagan till TR vara inlämnad? När är det dags för Ebba å äntra den politiska scenen igen? Ska verkligen bli intressant å följa hennes nuna i TV. Kommer det fler snyftreportage innan rättegången? Frågor från journalister lär det ju säkert komma och fler ju närmare rättegången vi kommer. De olika satirprogrammen som brukar dyka upp på höstkanten lär ju ha material så det blir över från detta i alla fall
2021-08-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
"Jag ska såklart inte tvinga Esbjörn att sälja om det visar sig att han inte vill"

När tror du isf att det kommer gå upp för Ebba att han inte vill sälja?

Det kan ju vara så, att Ebba ångrat sig. Svårare än så behöver det ej vara, väl?
2021-08-06, 19:10
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Du ljuger!

Eftersom hon inte har sagt varför hon erkände, är min gissning så god som din, eller hur? Sedan tror jag att erkännandet fyller flera syften och inte bara ett enda. Men valårsproblematiken är det huvudsakliga, det är vad jag tror.
2021-08-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så här känns det för mig....det är låååååångt kvar till 25-27 okt. Vad händer tills dess? Till när ska sista inlagan till TR vara inlämnad?

Jag är också nyfiken på när den sista inlagan ska lämnas in. Kan du inte kolla med Binninge, han borde väl rimligtvis veta?
2021-08-06, 19:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Jag är också nyfiken på när den sista inlagan ska lämnas in. Kan du inte kolla med Binninge, han borde väl rimligtvis veta?
Jo men vad skulle det tjäna till - ingen tror ju ändå på vad jag sen skriver ja eller påstår att de inte kan tro på mitt ord.

kommer väl i Expressen sen
Senast redigerad av kubun 2021-08-06 kl. 19:20.
2021-08-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Skärp till dig nu din dumjävel. Märks att du inte klarar ett glas innan du spårar totalt och skämmer ut dig. Vi som varit med från början vet hur svängarna gått när Binninge fått ut sin skit i Expressen innan domstolen fått inlagan. Vi har läst artiklarna och sedan sett när domstolen fått inlagan. Dina trix med att ställa frågor bara för att ta upp folket tid är sedan gammalt genomskådat.
Vilka aktbilagor hänvisar du till?
2021-08-06, 19:25
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Som sagt ingen ser Katrin, Ebbas ombud som en fiende. Och man brukar inte se vare sig advokater, åklagare eller juridiska ombud som fiende i varesig brottsmål eller tvister. Utan de flesta förstår att det är människor som är i sammanhanget utifrån sin yrkesroll.

Men du tycker inte det finns någon logik i mitt resonemang?
2021-08-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hade jag velat lura en syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt äldre-äldre man, hade jag skapat exakt en sådan situation som Ebba tillsåg vid kontraktsskrivningen.

- Isolera offret så att han är ensam.
- Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda.
- Se till att inga vittnen utom jag själv och min vän var närvarande.
- Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför.
- Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna.
- Se till att motparten inte själv kan läsa kontraktet så att jag själv får läsa upp valda delar av det för honom.
- Tillse att det var dunkelt.
- Kollra bort frågor och funderingar från offret.
- Stressa och pressa.
- Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.

Du är i sanning en djupt störd person, rabbla floskler helt utan substans!!
#Är det Ebbas fel att Esbjörn inte har några polare eller väljer att va ensam vid kontraktskrivningen, eller är du så jävla korkad så du tror Ebba förvägrat Esb att ta med någon?
#Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda- varför skulle inte Ebba ta med någon om hon vill det?? och va då avleda, tror du personen ifråga stod å stripade medans Ebba tjatade (som ni pajsare påstår) om kontraktet.
#Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför- yeah right, garanterat planerat i minsta detalj bara för att störa Esbjörn, varför inte hyra in en blåsorkester och ett par Viggen som cirkulerar ovanför huset också.
#Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna- lite strängt påpeka! är hon en jävla skolfröken nu helt plötsligt, kanske är så enkelt att Esbjörn behövde vägledning om var och varför det skulle signeras i kontraktet.
#Se till att motparten inte kan lästa kontraktet?? eh va, hade Ebba kört in ett järnspett i ögonen på Esb redan dåliga syn, så han inte kunde läsa eller vad??
#Tillse att det va dunkelt? det är väl för fan Esbjörns hus dom var i, om det nu va dunkelt så är det väl i så fall Esb fel, han kan väl tända en lampa eller sätta på sig en pannlampa om han inte tycker han ser något i sitt eget hus, va fan ska Ebba göra, ta med sig en jävla ljusrig eller?
#Kollra bort frågor och funderingar från offret? ok, va du där så du vet detta eller? vad skulle Ebba tjäna på detta i så fall?
#Stressa och pressa? hade hon Esbjörn i en verkstadpress eller? och åter igen vad tjänar Ebba på att stressa och pressa Esbjörn, det logiska måste väl ändå va att lugnt och metodiskt göra detta, sen när funkar det att forcera fram en sak som denna. Esbjörn visade ju tydligt vid mötet att han vänder på klacken om han inte känner sig bekväm med situationen.
#Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.- Joråsåatt! varför i helvete skulle Ebba hyra detta, ska hon renovera rucklet så det är beboligt och sen hyra det? nä du tänk om och tänk rätt så kanske polletten trillar ner även hos dig vad som verkligen har hänt här....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in