2021-08-06, 17:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Enligt någon annan i tråden så körde Ebbas advokat bort Esbjörns ledsagare från mötet Esbjörn lämnade.

Skulle du också velat sitta själv med Ebba och hennes advokat efter att hela situationen är uppkommen ur att Esbjörn satt själv medan Ebba hade ett helt team som jobbade för henne och tillvaratog hennes intressen?

Ebba MÅSTE backa från denna affär om hon inte vill framstå som ett manipulativt monster.
Det är inte bekräftat utan det kan lika järna vara på annat sätt.
Att hon inte backat är ju inte hennes enskilda fel.
Binninge har motarbetat allt vad det heter ang möten esb bara försvann och lämnade inget svar till henne utan gick till Expressen, detta helt exakt som MPLs inlägg i Faceboog där halva RO komenterade även Binninge var med och sa detta fixar vi.
5 dagar senare satt Esb i tidningen och grät ut.
Helt genomskinligt i dag men inte då det kom ut.
Mycket var fel och felaktigt överdrivet.
Detta går i dag att kontrolera i inlagorna till tinget.
2021-08-06, 17:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hade jag velat lura en syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt äldre-äldre man, hade jag skapat exakt en sådan situation som Ebba tillsåg vid kontraktsskrivningen.

- Isolera offret så att han är ensam.
- Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda.
- Se till att inga vittnen utom jag själv och min vän var närvarande.
- Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför.
- Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna.
- Se till att motparten inte själv kan läsa kontraktet så att jag själv får läsa upp valda delar av det för honom.
- Tillse att det var dunkelt.
- Kollra bort frågor och funderingar från offret.
- Stressa och pressa.
- Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.
Du glömde få personen att känna sig viktig och sedd oxå.

Vänta nu, dina metoder låter ju ganska lika de sekter använder för att värva nya medlemmar.

Känner vi någon som varit medlen i en sekt?
2021-08-06, 17:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Du glömde få personen att känna sig viktig och sedd oxå.

Vänta nu, dina metoder låter ju ganska lika de sekter använder för att värva nya medlemmar.

Känner vi någon som varit medlen i en sekt?
Jag hoppas du inte svarar ja för din egen skull
2021-08-06, 17:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Hur vet du att Binninge gick till Brännström och inte tvärt om? Är det också en trådsanning och lösa rykten eller kan du verifiera uppgiften?
Innan ens inlagorna nådde tinget hade det kommit i Expressen.
Är det svar nog?
2021-08-06, 17:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag hoppas du inte svarar ja för din egen skull
Om du tolkar frågan som om jag åsyftar Ebba, ( vilket är riktigt tolkat) så är svaret Nej, jag känner inte Ebba. Men jag känner till Ebba. Men om jag känner någon som varit i klorna på en sekt så är svaret Ja.

Jag tyckte att det var en intresant observation jag gjorde, att om man googlar vanliga metoder att värva får öl till sekter och sedan jämnför det med krmkrs punkter är de förvånansvärt överensstämmande.
2021-08-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Innan ens inlagorna nådde tinget hade det kommit i Expressen.
Är det svar nog?
Vilka inlagor, har du tingsrättens nummer på bilagorna?
2021-08-06, 18:17
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hur vet du att Binninge gick till Brännström och inte tvärt om? Är det också en trådsanning och lösa rykten eller kan du verifiera uppgiften?

Okay, säg att Brännström på något magiskt vis visste att Binninge var i färd med att lämna in en bilaga till rätten och då kontaktade Binninge, är det någon skillnad i sak? Binninge lämnade ut fakta i målet innan han ens lämnat in det till rätten.
2021-08-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Okay, säg att Brännström på något magiskt vis visste att Binninge var i färd med att lämna in en bilaga till rätten och då kontaktade Binninge, är det någon skillnad i sak? Binninge lämnade ut fakta i målet innan han ens lämnat in det till rätten.
I vilken del då?
2021-08-06, 18:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hade jag velat lura en syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatt äldre-äldre man, hade jag skapat exakt en sådan situation som Ebba tillsåg vid kontraktsskrivningen.

- Isolera offret så att han är ensam.
- Ha med mig någon som kan hjälpa mig att övertala och avleda.
- Se till att inga vittnen utom jag själv och min vän var närvarande.
- Oannonserat bjuda in andra som oroar och väsnas utanför.
- Pladdra på och lite strängt påpeka var motparten ska underteckna.
- Se till att motparten inte själv kan läsa kontraktet så att jag själv får läsa upp valda delar av det för honom.
- Tillse att det var dunkelt.
- Kollra bort frågor och funderingar från offret.
- Stressa och pressa.
- Tidigt plantera att det lika gärna kan röra sig om en uthyrning.

Kan du lita på alla du blandar in? Att de inte, vid eventuellt förhör, berättar en annan sanning än vad Ebba vill ska komma fram? Du kanske har så skupellösa vänner och bekanta runt dig, men mina vänner skulle definitivt inte ställa upp på något sånt om de visste.

Om du ändå gick så långt att du gjorde allt det där, varför betalade du då marknadspris? Du hade ju kunnat gå ännu längre, betydligt lägre pris och se till att Esbjörn fick ett skjul att bo i vid vattnet? Eller varför inte sett till att få skriftligt på att Esbjörn sålde extra billigt för att han tyckte att släkten var skit och inte skulle ha nåt?
2021-08-06, 18:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
I vilken del då?

Nu förstår jag faktiskt inte frågan.
2021-08-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu förstår jag faktiskt inte frågan.
Vad har Binninge gått till Expressen med innan det var inlämnat till tingsrätten?
Vilka aktbilagor åberopas?
2021-08-06, 18:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vad har Binninge gått till Expressen med innan det var inlämnat till tingsrätten?
Vilka aktbilagor åberopas?

Kommer inte ihåg på rak hand vilka aktibilagor det handlade om, men några av oss som var här i tråden då, diskuterade det och reagerade på det. Det hände nämligen inte bara en gång, utan flera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in