2021-07-23, 16:57
Medlem
nova68s avatar
Mja vet inte om detta är rätt tråd för min fundering om Binninges dom.
(Har skrivit samma i tråden om Binninge också)
I bl.a Expressen har det slagits upp stort med en okänd som överlämnat domen till Esbjörn.
Att en okänd person en kväll i november lämnat domen och sedan åter försvunnit ut i mörkret.
Binninge har dessutom uttalat att Esbjörn numera inte minns den händelsen.
Det har nu lämnats korrektare uppgifter om ”överlämnandet” och ja mycket pålitlig källa.
Inte underligt att Esbjörn inte minns händelsen, domen hade lämnats i Esbjörns brevlåda.
Vem som tömt den är det dock lite motstridiga uppgifter om….
Så det finns ingen okänd som i mörkret kommit till vandrarhemmet, överlämnat Binninges dom till Esbjörn och sen bara försvunnit i november mörkret igen.
2021-07-23, 17:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Men hon ville ju skärpa lagen?
Folk blev dömda under metoo, men Ebba ville skärpa lagen ytterligare.

Men när det är hon själv som gör dig skyldig till brott så är lagen trams och hon säger sig vara oskyldig fast hon samtidigt precis erkänt brottet.

Seriös politiker...

Ja dömda för förtal, då den som anklagas inte dömts, ibland inte ens anmälts och vissa t.o.m friade.
Här är det en dömd sexbrottsling som förgripit sig på ett barn.
Dömd för stalking av ex flickvänner, misshandel och fått besöksförbud.
Viss skillnad är det för gemene man på förtal och sanning, moraliskt sett alltså.
2021-07-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja dömda för förtal, då den som anklagas inte dömts, ibland inte ens anmälts och vissa t.o.m friade.
Här är det en dömd sexbrottsling som förgripit sig på ett barn.
Dömd för stalking av ex flickvänner, misshandel och fått besöksförbud.
Viss skillnad är det för gemene man på förtal och sanning, moraliskt sett alltså.

Men iomed att detta skedde för längesen så kan ju frågan om hur mycket det har med Esbjörn att göra och varför Ebba väljer att dra upp detta i samband med deras hustvist.
Står dessutom TV och säger att Esb omger sig med mörka krafter.

Anledningen var endast att göra så stor skada som möjligt för att framställa sina egna handlingar i så god dager som möjligt.

Det var därför hon dömdes.
Och hon erkänner.

Men går minuter senare ut i TV och säger att hon är oskyldig.

Clown.
2021-07-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Vad mer vet vi om Anders Jacobsson?

Hur ser hans kopplingar till extremvänstern ut?

Hur ser hans bakgrund ut? Vad umgås han med för folk, politisk åskådning med mera.
(FB) Skvaller om pedofilvurmande SU åklagaren Anders Jakobsson
2021-07-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man ser till vad hans advokat säger:

Betyder det att han inte får någon inkomst? och varför anlitar han en advokat när han själv är en "kunnigt" jurist.
förövrigt har han väl inte haft någon inkomst med tanke på hans skuld aldrig har blivit reglerad till kronis.
Har han verkligen ”anlitat” en advokat?
Advokaten är anställd på kompisen Björn Hurtigs byrå där fö även Binninge har sitt lilla krypin. Man kan ju undra vad för hållhakar Binninge har på Hurtig som serverar gratis kontor,gratis advokat till en som begått så bestialiska brott?
Om Binninge skulle få några hundralappar tilldömt sig så står Kronofogden och knackar på så någon betalning kan inte de riktiga advokaterna räkna med.
2021-07-27, 05:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utrotamuslimer
Har han verkligen ”anlitat” en advokat?
Advokaten är anställd på kompisen Björn Hurtigs byrå där fö även Binninge har sitt lilla krypin. Man kan ju undra vad för hållhakar Binninge har på Hurtig som serverar gratis kontor,gratis advokat till en som begått så bestialiska brott?
Om Binninge skulle få några hundralappar tilldömt sig så står Kronofogden och knackar på så någon betalning kan inte de riktiga advokaterna räkna med.
Advokaten du talar om är Binninges förordnade målsägarbiträde. Moder Svea betalar. Det vore snarare konstigt om Binninge anlitade någon annan advokatbyrå än den som hjälpt honom med resningsansökan.
2021-08-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT

Hade jag varit som hon hade jag hittat annan utväg för att minimera de politiska skadorna.

Så det hade du. Du anser alltså dig själv vara bättre än Ebba på att hantera politik. Intressant. Jag noterar den totala avsaknaden av kommentarer från dig kring hur du skulle ha gjort detta ...

Citat:
Det fel som Ebba sedan gjorde var att på pressträff blanda in sina barn, samt att göra sig skyldig till förtal.

Hennes barn var ju redan inblandade vare sig man vill eller inte.
Hon gjorde sig inte skyldig till förtal. Det är trist att detta inte prövades i domstol, för då hade vi fått svart på vitt att hon inte gjorde det.

Citat:
Det senare erkände hon men hävdar ändå si oskuld.

Och kom inte dragandes med att hon erkänt. Det finns massvis med folk som erkänt brott de inte begått, inte minst Tomas Quick.

Citat:
För en ledamot av den lagstiftande församlingen är det respektlöst. Dessutom borde hon ta innitiativ till lagändring om hon anser lagen vara felaktig istället för att bryta mot lsagen, erkänna och hävda sin oskuld.

Nu bröt hon ju inte mot lagen, hon ansåg inte heller sig själv bryta mot lagen. Problemet för den lagstiftande församlingen är när de rättsvårdande myndigheterna missbrukar sitt förtroende och inte följer de lagar och regler som finns, eller väljer att tolka dem extremistiskt.
Men jag håller absolut med om att det finns skäl att, mot bakgrund av det skedda, ändra lagstiftningen. Sverige är de kriminellas förlovade land som någon skrev, därför skyddas våldtäktsmän som grisen som fortsatt begår brott, medan hårt arbetande, ofta unga utsatta kvinnor som t.ex. Ebba, hängs ut. Tyvärr ofta av gubbar med mer makt än de klarar av att hantera, som i detta fallet.
2021-08-06, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
När har något sådant hänt?

Det är fruktansvärt hur vissa tycker sig ha rätt att fantisera och konspirerar för att skydda Ebba. Var i bibeln står det att det är fritt fram att förtala och hitta på lögner om andra människor om det passar Emma syfte?

Det intressanta är att det finns inte en liknade historia att sätta ihop av sådant som skrivets här om Ebba. Trots att alla som inte är Ebbaist blivet beskyllda för att hata Ebba och skriva hatiska inlägg om henne och hennes barn.
Flashback översvämmas av Krösamajor som i vuxen ålder älskar att placera ut dockor i dockhus och godtyckligt ge dem egenskaper och avsikter. Denna tråd är inget undantag, inte heller att de inte förmår att verifiera sina utsagor utanför trådarna. Det är därför de hela tiden hamnar så fel och skevt i sina förutspåelser, som att de var beredda att ta gift på att Ebba aldrig skulle straffas för grovt förtal av Esbjörns juridiska ombud.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-06 kl. 10:54.
2021-08-06, 11:13
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Flashback översvämmas av Krösamajor som i vuxen ålder älskar att placera ut dockor i dockhus och godtyckligt ge dem egenskaper och avsikter. Denna tråd är inget undantag, inte heller att de inte förmår att verifiera sina utsagor utanför trådarna. Det är därför de hela tiden hamnar så fel och skevt i sina förutspåelser, som att de var beredda att ta gift på att Ebba aldrig skulle straffas för grovt förtal av Esbjörns juridiska ombud.

Nej, jag trodde inte det och jag önskar att det gått till rättegång, så man fått ett definitivt svar. Nu blev det lite limbo av det hela. Klart att man straffas när man erkänner ett brott, men hade hon blivit dömd?

Jag är också fundersam på hur mycket politisk påverkan det fanns att ta hennes uttalande så långt. Vanligt folk blir sällan åtalade för förtal. Vi har politiker som står i talarstolen och vräker ur sig värre saker än så och inte åtar sig en åklagare att driva då.
2021-08-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, jag trodde inte det och jag önskar att det gått till rättegång, så man fått ett definitivt svar. Nu blev det lite limbo av det hela. Klart att man straffas när man erkänner ett brott, men hade hon blivit dömd?

Jag är också fundersam på hur mycket politisk påverkan det fanns att ta hennes uttalande så långt. Vanligt folk blir sällan åtalade för förtal. Vi har politiker som står i talarstolen och vräker ur sig värre saker än så och inte åtar sig en åklagare att driva då.

Ebba erkände sig skyldig för hon visste att hon garanterat skulle bli dömd.
2021-08-06, 11:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ebba erkände sig skyldig för hon visste att hon garanterat skulle bli dömd.

Snarare att hon erkände sig skyldig, för en rättegång skulle hamna mitt i valåret.
2021-08-06, 12:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Snarare att hon erkände sig skyldig, för en rättegång skulle hamna mitt i valåret.
Men hon är ju i en rättegång valåret. Varför släpper hon inte den oxå då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in