2021-08-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ett inlägg som innehåller många drivna spekulationer utan verifikation utanför den egna agendadrivna fantasin.
Utom då att det finns en psykologutredning från Barry Karlsson och en värdering från Densia som styrker det jag säger. Men för dig är det väldigt viktigt att sänka trovärdigheten för andra än att verifiera dina egna spekulationer. Så jag skulle nog akta mig för att hävda andras agendadrivna fantasi.
2021-08-06, 16:05
Medlem
Citat:
Att som hörsel-, syn- och kognitivt funktionshindrad äldre-äldre sitta ensam mot två drivande och skriva kontrakt, i en situation som utmanade alla dessa funktionshinder - var för sig och än mer i kombination - genom svagt upplyst lokal i ett murrigt rum på ett av träd skugga hus med smutsiga fönster och gardiner, störd av skogsmaskiner och pladder från de två drivande, oro över att avverkningen skulle bli allt för omfattande.

En sån utsatt situation, serru.
Kontraktet var väl redan färdigskrivet? Resten är resultat av din agendadrivna fantasi om mörker mitt på dagen och mullrande skogsmaskiner. Ser du inte själv hur tramsigt det är?
2021-08-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Du menar samma taktik som advokaterna Behm och Berg kör vidare på?
Nej, de hävdar som bekant att Esbjörn vill häva affären eftersom Ebba Busch inte betalt fastigheterna.
2021-08-06, 16:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja, det är rimligt att lagen utgår från vad som kan bevisas. Det gäller även grova återfallsförbrytare även om det känns fördjävla surt ibland.

Det hindrar dock inte från att man åker på stryk även om man vinner om man arbetar i en förtroendebransch, men uppfattas ha utnyttjat äldre-äldres multipla funktionshinder. Detsamma gäller partiet som man företräder.

Personligen tycker jag, utifrån den information som kommit mig tillhanda i fallet, att Ebba har varit djupt oanständig och omoralisk, men håller inte för osannolikt att hon kommer stå med både sitt utdömda straff och huset i slutändan.

Jag tycker att straff ska vara hårda. Begår man brott, så får man också acceptera konsekvenserna. Men vissa lagar tycker jag borde justeras åt det snällare hållet. Typ att det skulle vara lagligt att berätta sanningen om någon mer eller mindre offentlig person, eller att köra lite för fort på motorväg skulle vara lagligt. Eller varför inte den knastertorra självförsvarsregeln, där man blir dömd för att försvara sitt hem, istället för att fly?

Skulle Ebba ha lurat Esbjörn att sälja sin sommarstuga, fastän han inte ville, ja då ska hon inte bara skämmas, utan också åka dit på det. Men som det är nu har jag svårt att se ett sånt scenario. Om hon hade velat lura av honom stället, varför gå över ån efter vatten som hon gjort? Så mycket onödigt, så många vittnen som faktiskt kan säga emot henne, även om de är hennes vänner, bekanta och anhöriga.
2021-08-06, 16:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Tiktok är en säkerhetsrisk, så det hoppas jag verkligen inte att hon har installerat någonstans. Så dum är nog ingen politiker och är de så dumma, hoppas jag att det finns en säkerhetsavdelning som ser till att sånt inte installeras eller avinstalleras illa kvickt.
Utan att prata om Ebba.
Men tyvärr skulle jag inte bli förvånad om någon säkerhetsavdelning missat det. Det är skrämmande mycket som kan missas med it säkerhet. Det skulle inte förvåna mig om det sitter politiker och kollar tictok på sin jobb mobil.
2021-08-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, de hävdar som bekant att Esbjörn vill häva affären eftersom Ebba Busch inte betalt fastigheterna.
Har de frånfallit den första invändningen?
Men det kanske du vet, du har ju bra koll 😂😂😂
2021-08-06, 16:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Därför att Ebbas ombud sa att detta var den dag som var möjlig och i och med att Binninges MUF pågick till en viss tid och då fanns möjlighet att Binninge medverkade per länk. Men då ville Esbjörn, som accepterade att ombudet var med på länk, ha en ledsagare med.
F Ö R S T Å R D U N U?
Det har ju varit uppe några gånger nu

Rätt genomskinligt av Binninge att skylla på EB för att han accepterar ett möte som han inte kan delta i på plats.
Ett normalt funtat ombud hade givetvis sett till så att mötet skedde på en tid där vederbörande kunde delta.
2021-08-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Rätt genomskinligt av Binninge att skylla på EB för att han accepterar ett möte som han inte kan delta i på plats.
Ett normalt funtat ombud hade givetvis sett till så att mötet skedde på en tid där vederbörande kunde delta.
Varför skulle inte ett möte i pandemitider via teams funka?
Medlem
Citat:
Att som hörsel-, syn- och kognitivt funktionshindrad äldre-äldre sitta ensam mot två drivande och skriva kontrakt, i en situation som utmanade alla dessa funktionshinder - var för sig och än mer i kombination - genom svagt upplyst lokal i ett murrigt rum på ett av träd skugga hus med smutsiga fönster och gardiner, störd av skogsmaskiner och pladder från de två drivande, oro över att avverkningen skulle bli allt för omfattande.

En sån utsatt situation, serru.
Glöm inte att de hade kandelabrar - så det var ju inte jättemörkt även om det nu råkade vara lokal solförmörkelse.
Jag ser inga spår av någon skogsmaskin - varken skördare, skotare eller drivare . Varför hade man tagit dit en skördare för att röja sly?
Senast redigerad av martinator 2021-08-06 kl. 16:17.
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Utan att prata om Ebba.
Men tyvärr skulle jag inte bli förvånad om någon säkerhetsavdelning missat det. Det är skrämmande mycket som kan missas med it säkerhet. Det skulle inte förvåna mig om det sitter politiker och kollar tictok på sin jobb mobil.

Döm inte politiker efter ditt eget agerande.
2021-08-06, 16:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Därför att Ebbas ombud sa att detta var den dag som var möjlig och i och med att Binninges MUF pågick till en viss tid och då fanns möjlighet att Binninge medverkade per länk. Men då ville Esbjörn, som accepterade att ombudet var med på länk, ha en ledsagare med.
F Ö R S T Å R D U N U?
Det har ju varit uppe några gånger nu

Jag förstår alldeles utmärkt vad du säger, jag håller bara inte med (en liten hint, att skrika gör inte att man förstår bättre)

Jag har inte sett någonstans i media eller bilagor till rätten, att Ebba tvingade till sig just den dagen. Det är en trådsanning. Jag har inte heller sett någonstans i media eller bilagor till rätten att Binninge var upptagen i tinget. Jag kan naturligtvis ha missat att så är fallet.

Jag vidhåller iallafall att Binninge, som påstår att Esbjörn inte klarar sig själv, inte borde ha accepterat ett möte där han själv inte kan delta. Esbjörn med sin lindriga kognitiva nedsättning, som bara ser på ena ögat, hör dåligt och blir stressad vid möten, hur ska han ens kunna hänga med på ett telefonmöte? Ledsagare eller inte?

Nej, att Ebba är så upptagen att hon bara kan just den där dagen och ingen annan dag i veckan, månaden, det köper jag inte. Binninge kunde ha sagt nej och haft det som ammunition i fajten.
2021-08-06, 16:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Varför skulle inte ett möte i pandemitider via teams funka?

Haha nu kommer en ny invändning och varför Binninge inte dök upp på mötet. Om han verkligen har varit med på någon MUF är ganska lätt att verifiera och nu började det att brännas under fötterna.

Hela den här försvarsstrategin där man hela tiden försöker att hitta en ny ursäkt är något som våldtäktsmän använder sig av i sitt försvar.

En trovärdig part i ett tvistemål har en invändning och hittar inte på nya hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in