2021-08-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att Esbjörn inte ens visste att han skrivit på ett kontrakt? Att han inte förstod vad äganderätt var? Det var väl det första de påstod. Något som rimmar illa med alla detaljer Esbjörn faktiskt har kommit ihåg från kontraktsskrivandet.
Lämna detta till ombuden tycker jag. Ska vi säga så?
2021-08-06, 15:30
Bannlyst
Citat:
SD driver väl en linje med hårdare straff och att vi ska tillbaka till vårat gamla samhälle, där allt var tryggt, snällt och fint, så frågan är hur Åkesson skulle överleva att begå åldringsbrott? Förtalet tror jag inte vore nån match dock. Men SD är vana med att de utsätts för drev, så dreven i sig är inte hotet där.

Självklart ska man vara lika för lagen oavsett om man är en ung kvinna som sitter i en lagstiftande församling, eller om man är en gammal pensionär som säljer sin sommarstuga. Lagen ska gälla och lagen går på det som kan bevisas. Inte alltid helt schysst, men det är väl ändå det bästa som går att få?
Ja, det är rimligt att lagen utgår från vad som kan bevisas. Det gäller även grova återfallsförbrytare även om det känns fördjävla surt ibland.

Det hindrar dock inte från att man åker på stryk även om man vinner om man arbetar i en förtroendebransch, men uppfattas ha utnyttjat äldre-äldres multipla funktionshinder. Detsamma gäller partiet som man företräder.

Personligen tycker jag, utifrån den information som kommit mig tillhanda i fallet, att Ebba har varit djupt oanständig och omoralisk, men håller inte för osannolikt att hon kommer stå med både sitt utdömda straff och huset i slutändan.
2021-08-06, 15:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag kan hålla med om att fallet innehåller en kändis är det som gör det medialt och av allmänt intresse. Samma mediala och allmänna intresse som kändisar av olika slag utnyttjar för att ta sig uppåt med, även så Ebba.

Att ifrågasätta de orimligt positiva och negativa omdömena dessa får är inte orimligt, men kanske inte topic för tråden. Ebba blev länge undantagen från den mest negativa behandlingen av media, sannolikt för att hon är en ung och snygg kvinna som var ny på jobbet. Personligen tror jag att det var där som hon började spåra, att hon helt enkelt trodde att gräddfilen skulle vara för evigt, oavsett vad hon tog sig till och sa.

Alla partiledare som går rakt emot de egna kärnfrågorna, hade fått samma ifrågasättanden. Faktiskt även Jimpa, även om hans parti och väljare är närmast immuna mot politiska skandaler. Men ponera att Herr Åkesson smugglat in hazarer som han blivit nära vänner med under en utlandsresa, som han gav skydd i sitt eget hem. Tror du kritiken hade uteblivit, givet hans hållning i frågan? Hade man reagerat på hyckleriet med mer än en notis?

En annan aspekt på frågan är att vi ska alla vara lika inför lagen, även om man är partiledare och lagstiftare.
Ett inlägg värt att upprepa, för det är så klokt och sant.

Givetvis har detta fått den genomslags kraften det fått, för att Ebba är känd. Om hon vore känd från villa medusa tror jag inte människor förväntat sig samma moral av henne. Dock tror jag att de som ifrågasatte hennes beteende hade tyckt samma sak som de tycker idag. Fråganär vad ebbaisterna tyckt. Jag tvekar på att Ebba haft den aktiva hejarklack hon har idag då.

Men som politiker i allmänhet och som partiledare för ett kristet parti i synnerhet. Förväntas sköta sig lite bättre än andra. Det kan tycka vad man vill om, det förändrar dock inte faktumet att det är sant.

Ebba är den partiledare som smartast lyckats utnyttja både pressens gräddfil och social media. Hon bjuder pressen på hemma hos reportage där hon fredagsmyset med barnen. Hon syns snyggt uppklädd i vimlet i Stockholms nattliv. Hon är lagom personlig, privat och mänsklig på social media. Hon uppdaterar ofta och finns synlig på nästan social media. Youtube, Insta, Twitter etc etc Någon som vet om hon finns på Snapp och tictok?

Fråga vilken medieexpert som helst, om du utnyttjat pressen i medgång. Så kommer det att skrivas spaltmeter i motgång. Så att media bevakar detta på sättet de gör är delvis Ebbas eget fel.

Så hysteriskt roligt det vore om Jimpa gömde illegala flyktingarna i sitt hem. Då skulle jag för första gången någonsin stå på Jimpas sida och försvara honom i trådar här. Tyvärr åker ju bara Jimpa till katastrofområden och delar ut flygblad om att dom inte är välkomna till Sverige. Inte alls lika kul och inte alls värt att försvara.

Då förstår ni, hur vida jag tycker att Jimpa gör rätt eller fel handlar inte om vem han är, utan hur han agerat.
2021-08-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Bättre är väl att helt lämna detta ombud och hitta en som faktisk har en adekvat utbildning.
2021-08-06, 15:42
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Man har muntliga förberedelser i tinget din idiot. Sluta skicka massa skit nu.

Så min fråga är skit? Varför då?

Varför godkände Binninge mötesdagen då? Att Ebba krävde är väl en sak, men Binninge borde ha som första prio att ta hand om sin klients väl och ve. Binninge påstår att Esbjörn inte är kapabel, så att ens föreslå att ett telefonmöte duger, förstår jag inte. Även om Esbjörn tyckte det var okay.
2021-08-06, 15:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Vad gör du då här, om vi ska lämna allt till ombuden? För det är ändå de, och inte vi, som tillsammans med rättens ledamöter att skipa rättvisa.
2021-08-06, 15:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Stämmer inte. Mötet skulle prompt genomföras denna dag då Ebba är en mycket upptagen kvinna. Då Binninge samma dag hade en muf i en annan stad så skulle han inte kunna hinna åka till Uppsala och då föreslog Ebbas advokat att Binninge skulle närvara via Teams. Kan vi släppa detta nu?

Binninges mammas skitfirma drar in in mer än 50k per år 😂
Vilket mål var han ombud i som krävde hans medverkan?

Helt plötsligt så får de napp på ett uppdrag då en kompis förmedlar kontakten till en gammal förmögen man, en riktig guldkalv.

Stackars Esbjörn som har fått ett ombud som inte har råd med bussbiljett till Uppsala.

Fy fan för sådana kluddare som lämnar sina klienter i klistret.
2021-08-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Bättre är väl att helt lämna detta ombud och hitta en som faktisk har en adekvat utbildning.
Så Berg och Behm saknar utbildning?
2021-08-06, 15:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Någon som vet om hon finns på Snapp och tictok?

Tiktok är en säkerhetsrisk, så det hoppas jag verkligen inte att hon har installerat någonstans. Så dum är nog ingen politiker och är de så dumma, hoppas jag att det finns en säkerhetsavdelning som ser till att sånt inte installeras eller avinstalleras illa kvickt.
2021-08-06, 15:56
Medlem
Citat:
Så min fråga är skit? Varför då?

Varför godkände Binninge mötesdagen då? Att Ebba krävde är väl en sak, men Binninge borde ha som första prio att ta hand om sin klients väl och ve. Binninge påstår att Esbjörn inte är kapabel, så att ens föreslå att ett telefonmöte duger, förstår jag inte. Även om Esbjörn tyckte det var okay.
Därför att Ebbas ombud sa att detta var den dag som var möjlig och i och med att Binninges MUF pågick till en viss tid och då fanns möjlighet att Binninge medverkade per länk. Men då ville Esbjörn, som accepterade att ombudet var med på länk, ha en ledsagare med.
F Ö R S T Å R D U N U?
Det har ju varit uppe några gånger nu
2021-08-06, 15:56
Medlem
Citat:
Så Berg och Behm saknar utbildning?
Var det inte Binninge som skulle handha Esbjörn under mötet?
2021-08-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var det inte Binninge som skulle handha Esbjörn under mötet?
Handha?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in