Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Därför att Ebbas ombud sa att detta var den dag som var möjlig och i och med att Binninges MUF pågick till en viss tid och då fanns möjlighet att Binninge medverkade per länk. Men då ville Esbjörn, som accepterade att ombudet var med på länk, ha en ledsagare med.
F Ö R S T Å R D U N U?
Det har ju varit uppe några gånger nu
Jag förstår alldeles utmärkt vad du säger, jag håller bara inte med (en liten hint, att skrika gör inte att man förstår bättre)
Jag har inte sett någonstans i media eller bilagor till rätten, att Ebba tvingade till sig just den dagen. Det är en trådsanning. Jag har inte heller sett någonstans i media eller bilagor till rätten att Binninge var upptagen i tinget. Jag kan naturligtvis ha missat att så är fallet.
Jag vidhåller iallafall att Binninge, som påstår att Esbjörn inte klarar sig själv, inte borde ha accepterat ett möte där han själv inte kan delta. Esbjörn med sin lindriga kognitiva nedsättning, som bara ser på ena ögat, hör dåligt och blir stressad vid möten, hur ska han ens kunna hänga med på ett telefonmöte? Ledsagare eller inte?
Nej, att Ebba är så upptagen att hon bara kan just den där dagen och ingen annan dag i veckan, månaden, det köper jag inte. Binninge kunde ha sagt nej och haft det som ammunition i fajten.