Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Det var du som började prata om scenen :-)
Du påstod: "För din information har Binninge lämnat scenen och advokat Berg har tagit över - för länge sen."
Självklart förstår jag att det inte handlar om en fysisk teaterscen, utan snarare rampljuset och huvudrollen i hela den här historien. Men min ursprungliga fråga är fortfarande obesvarad, har Binninge verkligen lämnat scenen? Du påstår att han har det, kubun påstår att han inte har det och både du och kubun påstår att han har fullmakten kvar. Så vem av er har rätt?
Enligt dagboksblad utskrivet 2021-08-03 Är Binninge fortfarande ombud för Esbjörn. Det står högst upp under rubriken "Aktörer".
Berg och Behm har dock såvitt jag har förstått ingen fullmakt utfärdad direkt av Esbjörn utan en transportfullmakt utfärdad av Johan Binninge som ingår i handlingarna, aktbil 65. Sålunda, såvitt jag förstår, har Binninge tummen i röven på Berg och Behm och kan tvinga dem att utföra vilka dumheter som helst för att inte dra tillbaka transportfullmakten.
[Så en liten killgissning: Det KAN mycket väl vara så att tingsrätten hotat med att avsätta Binninge som ombud, varvid Ebbas korkade facebook-förtal kom som en räddare i nöden genom att han som motpart ("brottsoffer" :-) ) gav honom en ursäkt att inte längre kunna
uppträda som Esbjörns ombud och utfärdat en transportfullmakt i st f en direkt fullmakt undertecknad av Esbjörn och därigenom kan fortsätta att rycka i trådarna]