2021-08-05, 23:53
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Haha! Ja det gäller ju för alla förbrytare! Kan man bara hitta på ett möjligt scenario helt utan stöd i bevisning och som bara KAN ha hänt.. då går man fri som fågeln

Det sjuka är väl att det är nästan det som hände i HR 1998. 😔

Nej, om du ursäktar mig en stund ska jag gå och fixa mig ett "survival kit" i Ica-kassar så jag är lika förberedd som OW. Han hade ju verkligen allt man kan behöva för apokalypsen. Knivar, olika sorters tejp, patroner, handskar utan fingrar, barbiedocka med påbyggd byst, kirurgisk tråd och sina favoritteckningar på bundna och storbystade kvinnor. Sen en reservkasse om det blir ensamt när jag är i survival mode, med knulldockor och trosor i flickstorlek. Glöm survival kits med hållbar mat, vatten, ficklampa, nödradio. Man kan se på sina idiotiska teckningar och sen skära sönder dem och äta upp om man blir hungrig.
Citera
2021-08-05, 23:57
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Haha!! Jag dör!! Ja i händelse av apokalyps så är det ju viktigt att ha rätt prylar. Gillar särskilt barbiedockan med jättetuttar antar att den var för att påminna om hur kvinnorna såg ut innan apokalypsen. Skulle tro att teckningarna av bundna kvinnor säkert bara var beskrivningar av knopar som ju är jätteviktigt om man ska överleva
Citera
2021-08-06, 00:08
Medlem
Citat:
Haha!! Jag dör!! Ja i händelse av apokalyps så är det ju viktigt att ha rätt prylar. Gillar särskilt barbiedockan med jättetuttar antar att den var för att påminna om hur kvinnorna såg ut innan apokalypsen. Skulle tro att teckningarna av bundna kvinnor säkert bara var beskrivningar av knopar som ju är jätteviktigt om man ska överleva

😅😂

Tänkte på teckningarna som han ritade så så ser det ut som det är ritat med och utan glasögon eller är det bara jag som tolkat så vilket påminner om ML
Citera
2021-08-06, 00:20
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
😅😂

Tänkte på teckningarna som han ritade så så ser det ut som det är ritat med och utan glasögon eller är det bara jag som tolkat så vilket påminner om ML

Han tecknade ju liksom olika typer...antingen såna med jättebröst och tunna hängslen över tuttarna. Eller såna mer normala med samma typ av underkläder som ML. Hade ju klippdockor med samma typ av bh som mordoffret
Citera
2021-08-06, 00:33
Medlem
KnasTramss avatar
Jag måste säga att underhållningsvärdet i den här tråden är stort. Skrattade nästan ut min öl över tangentbordet.

--

Med tidsaspekten så menar jag att det rimligen tar en hel del tid att organisera ett sexualmord med sina polare utan mobiltelefoner. Det är inte heller som att alla bor på samma innergård, utan Husum är ett relativt stort geografiskt område där folk bor något utspritt. Det finns inga uppgifter som talar för att OW skulle ha disponerat något fordon vid tillfället. Även om mammans uppgifter inte nödvändigtvis är 100% tillförlitliga så tror jag att vi kan utesluta att OW varit borta hela natten. Om han ska vandra fram och tillbaka över hela Husum för att värva folk till sitt sexualmord så tar det naturligtvis en massa tid. Allt detta utan att någon har sett OW, Malin eller eventuella medhjälpare.

--

Jag funderar också lite på hur du tror att det här egentligen har skett. Jag ser framför mig hur OW tar med sig Malin under knivhot och går hem till sin okända polare "Galne Gunnar" och knackar på. Sen utspelar sig följande konversation:

- Tjena Gunnar! Har du lust att hänga med upp i skogen på ett schyst sexualmord?
- Lätt! Ska bara hämta kniv, tejp och kondom, sen kör vi!
Citera
2021-08-06, 00:37
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Betänk dig då förspelet till kidnappningen?
"Jag vet en gubbe som jobbat i USA och har pengar i ett skrin"
"Va? Fan va coolt! Ska vi på måfå chansa på att hans dotter kliver av bussen på fel hållplats och kidnappa henne för att få pengarna av gubben?"
"Lugnt! Vi lurpassar vid alla busshållplatser i hela Husum där vi vet att hon har en kompis!"
Citera
2021-08-06, 00:47
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Kom ihåg att rätten inte behöver ta ställning till hur sannolikt ett alternativt scenario är... det räcker OM det kan ha hänt på det sättet så måste dom fria OW
Citera
2021-08-06, 00:54
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Kom ihåg att rätten inte behöver ta ställning till hur sannolikt ett alternativt scenario är... det räcker OM det kan ha hänt på det sättet så måste dom fria OW
Jag undrar hur det går med kartläggningen av samtliga personer med invandrarbakgrund som bodde norr om Sundsvall 1996. Det blir en lång lista med alternativa gärningsmän som automatiskt frikänner OW.
Citera
2021-08-06, 00:54
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Aa, du har rätt. Consider me convinced! Fan vad övertygande du var nu. Det verkligen svämmar över av övertygande teorier i denna tråd som får mig att tro att OW kommer smita undan straff vid eventuell resning, och inte bara det, utan att det är rena justitiemordet om det blir någon annan utgång. Vad ska man säga. Det är vattentäta argument, liksom.

Jag tänker att vi alla är rörande överens om att de seriösa svarens tid är förbi, kan vi skaka hand på det här eller så? Det här är roligare, mer givande, och bättre för tråden. Och det säger ju en hel del att trams är bättre för tråden.
Citera
2021-08-06, 01:01
Medlem
Citat:
Han tecknade ju liksom olika typer...antingen såna med jättebröst och tunna hängslen över tuttarna. Eller såna mer normala med samma typ av underkläder som ML. Hade ju klippdockor med samma typ av bh som mordoffret

Förstår men frågan som jag ställde och tänkte på var om fler hade tolkat det som att det verkar vara tecknat med och utan glasögon. Vilket då skulle påminna om ML
Citera
2021-08-06, 01:13
Medlem
IdiAminsKusins avatar
@KrimiMilla
Ja tyvärr är det ju så. Men det som jag funderar på är vad OW kommer att använda som försvar i all denna mångfald av goda alibin? Kommer han att outa att han möttes av ett gäng invandrare i en bil som vägrade släppa honom med mindre än att han gav dom sin säd i en engångsmugg?
Eller blir det nåt helt oväntat?
Citera
2021-08-06, 01:23
Bannlyst
Citat:
@KrimiMilla
Ja tyvärr är det ju så. Men det som jag funderar på är vad OW kommer att använda som försvar i all denna mångfald av goda alibin? Kommer han att outa att han möttes av ett gäng invandrare i en bil som vägrade släppa honom med mindre än att han gav dom sin säd i en engångsmugg?
Eller blir det nåt helt oväntat?

Han behöver inte säga något alls mer än att han inte har dödat Malin. Och sen kan han låta sin advokat bevisa för domstolen att åklagarens bevisning inte är tillräckligt stark, genom att ge exempel på flera alternativa scenarion och på så sätt visa att det inte bara är åklagarens teori som är sannolik. Och på så sätt kan han frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in