Jag måste säga att underhållningsvärdet i den här tråden är stort. Skrattade nästan ut min öl över tangentbordet.
--
Med tidsaspekten så menar jag att det rimligen tar en hel del tid att organisera ett sexualmord med sina polare utan mobiltelefoner. Det är inte heller som att alla bor på samma innergård, utan Husum är ett relativt stort geografiskt område där folk bor något utspritt. Det finns inga uppgifter som talar för att OW skulle ha disponerat något fordon vid tillfället. Även om mammans uppgifter inte nödvändigtvis är 100% tillförlitliga så tror jag att vi kan utesluta att OW varit borta hela natten. Om han ska vandra fram och tillbaka över hela Husum för att värva folk till sitt sexualmord så tar det naturligtvis en massa tid. Allt detta utan att
någon har sett OW, Malin eller eventuella medhjälpare.
--
Jag funderar också lite på hur du tror att det här egentligen har skett. Jag ser framför mig hur OW tar med sig Malin under knivhot och går hem till sin okända polare "Galne Gunnar" och knackar på. Sen utspelar sig följande konversation:
- Tjena Gunnar! Har du lust att hänga med upp i skogen på ett schyst sexualmord?
- Lätt! Ska bara hämta kniv, tejp och kondom, sen kör vi!