2021-08-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Väldigt bra att du delade med dig av hur det gick till på mötet.
Uppenbart att lag Ebba inte vill ha några vittnen som är utanför kretsen.

Störigt att hejarklacken här inne ignorerar fakta och låter fantasin fylla i där kunskapen tryter.
En till som hävdar att inte Binninge skulle delta på mötet. Den unga kvinnan skulle alltså vara både vittne och ombud. Undrar om hon jobbar på Juridikkonsulterna med Binninge eftersom hon skulle ha detta ansvarsfulla uppdrag?
2021-08-05, 17:13
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl upp till dig att motbevisa att det är lögn. Det jag säger är sant eftersom Binningen har sagt det till mig och jag litar på hans ord och det får faktiskt du också lov att göra om du nu inte belägger mig med att fara med lögn i detta fall. Så jag kontrar med att du far fram med falska anklagelser eller åtminstone ifrågasättande av mitt ord utan att ha det minsta belägg för det. Trist .
Nej det är inte upp till mig, det är upp till dig att bevisa att det stämmer. Fan vanlig nätetikett, den som hävdar något har också att bevisa det.
Jag hävdar inget utan ber om bevis.

Seså plats i korgen nu och kom med bevis.
2021-08-05, 17:15
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

I denna artikel säger Binninge att Esbjörn inte ville sitta själv igen och Ebbas advokat säger att ledsagaren lämnade innan mötet hann börja.

Man får väl utgå från att ledsagaren planerade att vara med på mötet iomed att den gick dit, sen har det uppstått något slags problem, antingen att ledsagaren inte kunde legitimera sig på ett sätt som tillfredsställde Ebbas ombud eller något annat.

Slutresultatet blev iallafall att Esbjörn återigen skulle sitta själv med Ebba och en till person på Ebbas sida, i detta fall en toppjurist.

Jag hade inte backat ut, jag hade vänt och sprungit.
Jag trodde att Binninge redan var uppkopplad på mötet? Men han kanske är en nolla som inte räknas? Då är vi överens om det i alla fall.
2021-08-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det är uppenbart så att avsikten med det grova förtalet samt avvisadet av ledsagaren från mötet var att isolera Esbjörn för att få den kognitivt nedsatta åldringen att dansa efter den flinthårda Ebbas pipa.

Den bästa beskrivningen av Ebbas förtalsattacker på folk runt Esbjörn är avund över att någon annan hade inflytande på Esbjörn när dom hade honom som i en liten ask. Skriver dom för att Ebba inte var ensam om det religiöst sjukliga intresset för att Ebba ska bosätta sig i just Esbjörns hus, som om det inte existerar några andra hus.

Kan det perversa begäret efter precis det huset (på "kullen")ha sin förklaring i en profetia om att huset är sedan länge är avsett för Ebba Buch. Sektvarning!

Är Pr kvinnan som nämts tidigare, den smusslade mäklaren Theo Dietz samt Ebbas adv, alla medlemmar (eller fd?) i livets ord?
Det verkar som att varenda Ebbahatare har missat att Binninge skulle vara med på mötet, jag undrar vad Barry Karlsson skulle sätta för diagnos på denna kollektiva minnesproblematik? Masspsykosis anamnesis?
2021-08-05, 17:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så Binninge skulle inte delta på mötet via Teams? Han skulle ersättas helt av denna anonyma 18-åriga kvinna som är helt anonym? Skulle hon alltså företrätt Esbjörn vid förhandlingarna?

Nu blir man riktigt nyfiken på vem detta anonyma ombud kan vara?
Nu gör du ju bort dig totalt hos oss som inte tycker det är roligt när någon avsiktligt missförstår. Sån monstruöst obstruktion - säkert en 8-poängare i Ebba-stallet
2021-08-05, 17:22
Medlem
Citat:
Hur vet du det? De kanske bara inte vill träda fram för att inte förstöra den plan som gjordes upp om medial utpressning.

Inget pekar på det, har du andra uppgifter får du gärna dela med dig.

Hade några såna funnits kan jag lova att dom dragits fram vid det här laget.

Personen som öppnade för affären tillhörde Ebbas krets.
Personen som utformade kontraktet tillhör Ebbas krets.
Personen som bevittnade påskrift tillhör Ebbas krets

Stämmer inte detta?
2021-08-05, 17:25
Medlem
Citat:
Nu gör du ju bort dig totalt hos oss som inte tycker det är roligt när någon avsiktligt missförstår. Sån monstruöst obstruktion - säkert en 8-poängare i Ebba-stallet

Nu blir jag riktigt nyfiken på hur du egentligen menar, skulle Esbjörn vara ensam på mötet utan vittnen eller inte?
Citat:
Vilken jävla rappakalja - han var i huvudförhandlingar den dagen - så nej han kunde inte närvara rent fysiskt.

Esbjörns ledsagare var enligt Ebbas advokat ett obehagligt vittne så hon stängdes ute av advokaten som då alltså avslutade mötet innan det hann börja eftersom Esbjörn inte ville vara ensam IGEN!
2021-08-05, 17:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej det är inte upp till mig, det är upp till dig att bevisa att det stämmer. Fan vanlig nätetikett, den som hävdar något har också att bevisa det.
Jag hävdar inget utan ber om bevis.

Seså plats i korgen nu och kom med bevis.
Du behöver inte tro på vad jag säger - helt ok, men när du vill få andra å tro lika fånigt som du i detta fall då har du gått ordentligt vilse. Hur kan du bara tro att nån är intresserad. Vad ditt folk är intresserade av är att du lägger fram bevis å täpper till truten på mig. De vill inte (längre) se dig hävda att jag borde det och just för att jag inte bryr mig i det. Se så sjas...
Senast redigerad av kubun 2021-08-05 kl. 17:35.
2021-08-05, 17:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det verkar som att varenda Ebbahatare har missat att Binninge skulle vara med på mötet, jag undrar vad Barry Karlsson skulle sätta för diagnos på denna kollektiva minnesproblematik? Masspsykosis anamnesis?

Han skulle säkert komma fram till att Esb besitter en större kognitiv förmåga än det klientelet.
2021-08-05, 17:28
Medlem
Citat:
Inget pekar på det, har du andra uppgifter får du gärna dela med dig.

Hade några såna funnits kan jag lova att dom dragits fram vid det här laget.

Personen som öppnade för affären tillhörde Ebbas krets.
Personen som utformade kontraktet tillhör Ebbas krets.
Personen som bevittnade påskrift tillhör Ebbas krets

Stämmer inte detta?
Personen som frågade om Esbjörn kunde tänka sig att sälja var enligt uppgift en gemensam bekant. Personen som utformade kontraktet gör sådant som en del i sitt yrke. Jag har ingen aning vem som bevittnade någon påskrift, men Ebba hade med sig en väninna på mötet. Hon kan mycket väl även känna Esbjörn, vet du att så inte är fallet?
2021-08-05, 17:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Personen som frågade om Esbjörn kunde tänka sig att sälja var enligt uppgift en gemensam bekant. Personen som utformade kontraktet gör sådant som en del i sitt yrke. Jag har ingen aning vem som bevittnade någon påskrift, men Ebba hade med sig en väninna på mötet. Hon kan mycket väl även känna Esbjörn, vet du att så inte är fallet?
Ja personen i fråga är en gemensam bekant och hon ska väl vittna ?
2021-08-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han skulle säkert komma fram till att Esb besitter en större kognitiv förmåga än det klientelet.
Jag skulle nästan tro det. Att påstå att Esbjörn skulle vara ensam på mötet där Binninge enligt uppgift från Kubun satt uppkopplad i en timme och väntade verkar helsnurrigt. Men det saknas krav på logik och sanning i alla andra sammanhang så det är väl iofs konsekvent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in