2021-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De flesta festar nog inte runt med sina kompisars syskon, inte efter att man gått ut gymnasiet. Visst bröllop och begravningar och en 40-årsfest lär utgöra undantag. Men till vardags är sociala grupper rätt små och tydligt avgränsade. Mest på grund av tidsskäl - barn medger inte jättemycket partajande. Men det kommer du inse när du blir gammal nog att skaffa barn…

Dom flesta har inte podcast med sina syskon där dom pratar sex, dating och fester heller.
Syskonen Dietz är inte som andra syskon.

Varför tror du att Ebba anlitade Theo då? Det är inte direkt så att det inte finns mäklare i Uppsala.

Jag tycker det är tämligen uppenbart att hon inte ville att folk utanför hennes krets skulle få insyn i detta.
2021-08-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Mycket kunde ha skötts bättre.
Tror fortfarande om esbjörn dök upp på tillträdesdagen med ett ombud eller någon han litade på så kunde detta varit löst.

Han dök ju upp på mötet efter att Ebba lovat att inte tvinga igenom ett köp och då hade han med sig någon han litade på. Dessvärre körde ju Ebbas ombud bort denna person så 81-årige Esbjörn fick sitta ensam igen, denna gång framför Ebba och hennes toppjurist.
2021-08-05, 16:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Förstår jag dig rätt om du säger att Ebba redan skickat in stämningen när hon sitter i TV och lovar att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill?
.
Nej som vanligt så förstår du inte det

Detta handlar om henes lagfartsansökan och det gjorde hon innan det första inlägget här i tråden
Henes inlämning blev inlämnad mer än 2 månade efter tillträdet så Esb hadr gott om tid att kontakta henne.
2021-08-05, 16:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Han dök ju upp på mötet efter att Ebba lovat att inte tvinga igenom ett köp och då hade han med sig någon han litade på. Dessvärre körde ju Ebbas ombud bort denna person så 81-årige Esbjörn fick sitta ensam igen, denna gång framför Ebba och hennes toppjurist.
Källan till ditt inlägg är en notorisk postate här vars sanningshalt ej går att verifiera.
2021-08-05, 16:44
Medlem
Citat:
Dom flesta har inte podcast med sina syskon där dom pratar sex, dating och fester heller.
Syskonen Dietz är inte som andra syskon.

Varför tror du att Ebba anlitade Theo då? Det är inte direkt så att det inte finns mäklare i Uppsala.

Jag tycker det är tämligen uppenbart att hon inte ville att folk utanför hennes krets skulle få insyn i detta.
Att syskon gör saker ihop är fullt normalt.
Det inser nog de flesta.
2021-08-05, 16:56
Medlem
Citat:
Dom enda människorna som har förstahandsinfo är kompisar till Ebba.
Oavsett vad Esbjörn berättat för någon hade du suttit här och anklagat honom för lögn.

samtliga som kan vittna om hur affären faktiskt gick till utgörs av kompisar till Ebba.
Liknar inte detta ett åldringsbrott?
Hur vet du det? De kanske bara inte vill träda fram för att inte förstöra den plan som gjordes upp om medial utpressning.
2021-08-05, 17:02
Medlem
Citat:

Han dök inte upp på tillträdesdagen.

Du pratar om ett annat möte där du utan bevis, säger busch advokat körde bort ledsagare, även när båda parter sagt det var känt att en ledsagare skulle sitta med, ombudet delta via telefon och esbjörn vände innan man fick reda på vem var. ledsagare
Finns inget bevis för ledsagare blev bort körd. Esbjörn ombudet sa aldrig personen blev bort körd, något han hade säkert sagt det till media.
2021-08-05, 17:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Varför skulle jag hålla på och ställa frågor om något jag inte är intresserad av? Den här tråden intresserar mig och en del av det som framkommer här intresserar mig tillräckligt för att skriva. Jag har inget intresse i Ebbas/KD:s/LivetsOrd/Religiösas väl och ve och har aldrig haft. Den här husaffären är mer spännande och osannolik än vilket Hollywoodmanus som helst :-)

Vad gäller din trovärdighet, så smetar sanningshalten i Binninges uttalanden av sig på dig när du gjort dig till hans språkrör. Du som person kan vara trovärdigheten själv, men är det du förmedlar inte rätt och riktigt, så blir dina trovärdigheten i dina påståenden lidande. Samma sak åt andra hållet. Om du skulle komma med något riktigt köttben som visar sig vara rätt och riktigt, så får du en boost i din trovärdighet istället.

Jag ifrågasätter massa saker här. Vi alla gör det. Alla råkar mer eller mindre ut för det. Jag försöker dock göra det utan öknamn, epitet och fula härskartekniker. Att du tycker det är fräckt att jag inte rakt av litar på vad du säger och tar det för en absolut sanning, kan jag bara beklaga. Jag tror inte för en sekund att det finns någon här i tråden du litar fullt ut på och tror att allt som kommer från den personen är absolut sanning.
Det är inte att du inte litar på vad jag säger som irriterar utan att du ifrågasätter utan att visa varför du gör det mer än med ett konstaterande att det nog är någonting man inte ska lita på. Ja alltså något som visar på att det jag säger inte stämmer med verkligheten.
2021-08-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack för att du har varit ihärdig med detta för nu börjar det gå upp för mig vad du har hittat och jag ser nu VARFÖR det var så viktigt för Ebbas advokat å avhysa Esbjörns ledsagare. Precis det Binninge har sagt till mig: "För att det inte skulle finnas några vittnen!". Ronden till Esbjörn där! å här!
Det var väl meningen att både Esbjörn och hans ombud Binninge skulle vara med på mötet. Att påstå att det då skulle ”saknas vittnen” verkar lite hål i huvudet faktiskt. Men de kanske inte räknas, det kanske krävs en anonym ung kvinna också? Var är hennes vittnesmål om vad som hände när mötet blev inställt? Hon var ju där, om hon är det enda vittnet som duger till er så borde hon väl träda fram och bekräfta er version?
2021-08-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag gör en annan bedömning än du av bilderna och uppenbarligen Esbjörn också.
Esbjörn är blind på ena ögat och behöver både glasögon och ett förstoringsglas för att se lite grann med det andra. Ni är ganska lika varandra på det sättet för även du ser ganska enögt på allt. Det är tur att bilderna finns i tråden så även de med fullgod syn på båda ögonen kan avgöra att inga träd avverkades.
2021-08-05, 17:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Det fetade, upp till bevis. Måste ju finnas papper på att han deltog då i någon form av huvudförhandling.
Presentera det tack.
Det är väl upp till dig att motbevisa att det är lögn. Det jag säger är sant eftersom Binningen har sagt det till mig och jag litar på hans ord och det får faktiskt du också lov att göra om du nu inte belägger mig med att fara med lögn i detta fall. Så jag kontrar med att du far fram med falska anklagelser eller åtminstone ifrågasättande av mitt ord utan att ha det minsta belägg för det. Trist .
2021-08-05, 17:10
Medlem
Citat:
Väldigt bra att du delade med dig av hur det gick till på mötet.
Uppenbart att lag Ebba inte vill ha några vittnen som är utanför kretsen.

Störigt att hejarklacken här inne ignorerar fakta och låter fantasin fylla i där kunskapen tryter.

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilken jävla rappakalja - han var i huvudförhandlingar den dagen - så nej han kunde inte närvara rent fysiskt.

Esbjörns ledsagare var enligt Ebbas advokat ett obehagligt vittne så hon stängdes ute av advokaten som då alltså avslutade mötet innan det hann börja eftersom Esbjörn inte ville vara ensam IGEN!
Så Binninge skulle inte delta på mötet via Teams? Han skulle ersättas helt av denna anonyma 18-åriga kvinna som är helt anonym? Skulle hon alltså företrätt Esbjörn vid förhandlingarna?

Nu blir man riktigt nyfiken på vem detta anonyma ombud kan vara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in