2021-08-05, 15:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ja, exakt det är min poäng.
Ebba har sett till att alla som har förstahandsinformation hör till hennes krets.

Du har fortfarande inte svarat.

Är det inte underligt att varenda en (utom Esbjörn) som kan vittna om hur affären faktiskt gick till är kompisar till Ebba?

Svara inte utan att svara på frågan.
Eller ge ett KONKRET exempel på nån från Esbjörns sida som har tillåtits komma så nära att den sitter på förstahandsinfo.

Jag har gett dig svaret om den gemensamma bekanta som borde kunna vittna om vem som kontaktade vem initialt.

Men om vi begränsar oss till direkta möten mellan Esbjörn och Ebba, är det frågan om det diskuterades något medans hantverkare, besiktningsmän och annat löst folk var där och i så fall hur mycket de snappade upp.

Varför det inte var så många på Esbjörns sida med på dessa möten vet jag inte. Det har väl inte framkommit något om Esbjörns vilja och Esbjörns möjlighet att välja att ha folk med sig? Det enda är Ebbas uttalande om att han inte vill ha en dyr mäklare, men det ger inga ledtrådar direkt.

Har du en konkret anledning till varför Esbjörn inte ville ha med någon? Eller tillstymmelse till fakta där Esbjörn på någon nivå blir avrådd/förbjuden att ha någon med sig? För ville Esbjörn inte ha dit någon av sitt folk, ser jag inte hur det kan vara någon annan än Esbjörns fel att han inte har några egna vittnen. Har Ebba avrått eller förbjudit Esbjörn att ha dit folk, är det jävligt illa för Ebbas del.

Tillräckligt bra svar?
2021-08-05, 15:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är väl fakta att du påstått att Binninge sagt si eller så? Jag kan inte påstå att det är fakta att Binninge sagt si eller så, bara för att det kommer från dig. Vad bevisar att du är ett sanningsvittne som aldrig ljuger eller förvränger? Du har ju kommit med felaktiga uppgifter, eller hur? Jag köper att du har kontakt med Binninge, men hittills är det allt du faktiskt har bevisat.

Jag är genuint intresserad av att veta om Binninge faktiskt är med på någon nivå än idag. Alla är vi här på våra egna premisser. Du har din agenda och jag har min. Om vi skulle filtrera bort allt "onödigt tugg", skulle den här tråden rymmas på en A4.
Just det där att du tycker dig behöva tala om att du faktiskt inte bara är intresserad utan just genuint intresserad får mig tvärtemot vad du säger just dra slutsatsen att du inte är just det - genuint intresserad, utan att det är nåt du säger för att dölja att du inte är det.

Ja en gång angav jag ett fel men rättade snabbt till det UTAN att ha blivit "påkommen" med någon lögn vilket ju faktiskt borde bidra till att min trovärdighet ökar några grader. Äh...varför säger jag sånt här för? Jo för att någon hela tiden sitter å ifrågasätter de uppgifter jag lämnar och helt utan att komma med några motbevis - så vettlöst fräckt sätt!
2021-08-05, 15:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Många frågor, få svar. Där fyller spekulationer i.

Ebba har använt media än någan annan i den här affären. Är hon oetisk?

Det är riktigt att omständigheterna kring avverkningen är höljd i dunkel. Uppenbart är dock att parterna har olika uppfattning om det.

Hade jag svaren, hade jag inte ställt frågorna. Simple as that.

Jag lever efter John Rambos devis ibland. "They drew first blood", eller varför inte på lekplatsiska, "De började". Esbjörns entourage försökte inte lösa någonting innan de gick till media och outade fastighetsaffären. Ebba tvingas därmed att berätta sin sida av historien där hon med. Så långt, inget oetiskt. Vill man inte bli uthängd, så ska man inte heller hänga ut.

Jag vet inte hur oetisk Ebba har varit. Dock tycker väl jag att hon har varit lite väl frispråkig ibland. Till exempel det som sedermera blev ett straffat förtal, tyckte jag var stendumt gjort. Något som bara gjorde en infekterad strid ännu värre. Hon har trumf på hand och hade inte behövt gå över den linjen. Det gjorde Binninge till ett offer det var synd om och flyttade fokus på fel saker.

I fastighetsaffären ser jag inte mycket hon kunde ha gjort bättre. Hon kunde ha spelat in alla möten och förhandlingar med Esbjörn på video så de kunde eftergranskats. Hon kunde haft med sig oberoende vittnen "från gatan" och hon borde haft en oberoende mäklare som agerade projektledare och kontaktperson mot Esbjörn. Då hade hon haft en skyddsbarriär mot hur folk skulle klandra hennes beteende, bevis för hur hon betedde sig osv. Men är det hon gjorde oetiskt? Självklart ska man få gå och fråga någon annan om de vill sälja sitt hus. Att det inte tillhör vanligheterna att göra så är en helt annan sak, men man måste få fråga.
2021-08-05, 15:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har har inte påstått npt annat än att Binninge lämnat scenen. Med det detta menar jag att han varken syns eller hörs i ärendet offentligt.Således fakta som vi alla kan vara överens om.

Ja att han inte syns eller hörs är vi överens om. Men bara för att man lämnat rampljuset, betyder det inte att man lämnat ifrån sig ratten och det är intressant att veta, tycker jag.
2021-08-05, 15:40
Medlem
Citat:
Jag har gett dig svaret om den gemensamma bekanta som borde kunna vittna om vem som kontaktade vem initialt.

Men om vi begränsar oss till direkta möten mellan Esbjörn och Ebba, är det frågan om det diskuterades något medans hantverkare, besiktningsmän och annat löst folk var där och i så fall hur mycket de snappade upp.

Varför det inte var så många på Esbjörns sida med på dessa möten vet jag inte. Det har väl inte framkommit något om Esbjörns vilja och Esbjörns möjlighet att välja att ha folk med sig? Det enda är Ebbas uttalande om att han inte vill ha en dyr mäklare, men det ger inga ledtrådar direkt.

Har du en konkret anledning till varför Esbjörn inte ville ha med någon? Eller tillstymmelse till fakta där Esbjörn på någon nivå blir avrådd/förbjuden att ha någon med sig? För ville Esbjörn inte ha dit någon av sitt folk, ser jag inte hur det kan vara någon annan än Esbjörns fel att han inte har några egna vittnen. Har Ebba avrått eller förbjudit Esbjörn att ha dit folk, är det jävligt illa för Ebbas del.

Tillräckligt bra svar?

Jag uppskattar ditt långa inlägg, men nej, det duger inte.

Du gav inga KONKRETA exempel på personer från Esbjörns sida som har förstahandsinfo om hur affären gick till fram till påskrift och du svarade inte på huruvida du tyckte det var konstigt att samtliga som har den förstahandsinfon var Ebbas kompisar.

Den som öppnade för samtal var Ebbas kompis.
Mäklaren, som avskrev sig från mäklaransvar och utformade kontraktet var Ebbas kompis.
Pr-konsultchefen som bevittnade påskrift var Ebbas kompis.

Hade mäklaren inte avskrivit sig från mäklaransvar hade han brutit mod god mäklarsed iomed att den juridiska maktbalansen var så ojämn.
Nu deltog han ju inte som mäklare utan enbart som Ebbas kompis, även om han skyltade med titeln.
2021-08-05, 15:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
JB hade inget att göra på annat håll just den dagen.
Hans Göteborgsresa var inställd och han kunde ha närvarat.
Resan inställdes mer än en vecka innan detta möte.
Han kunde närvara men varför närvarade han inte som ombud?
Vem var ledsagaren som plötsligt också skulle närvara?
Vilken jävla rappakalja - han var i huvudförhandlingar den dagen - så nej han kunde inte närvara rent fysiskt.

Esbjörns ledsagare var enligt Ebbas advokat ett obehagligt vittne så hon stängdes ute av advokaten som då alltså avslutade mötet innan det hann börja eftersom Esbjörn inte ville vara ensam IGEN!
2021-08-05, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ja att han inte syns eller hörs är vi överens om. Men bara för att man lämnat rampljuset, betyder det inte att man lämnat ifrån sig ratten och det är intressant att veta, tycker jag.
Absolut.
2021-08-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack för att du har varit ihärdig med detta för nu börjar det gå upp för mig vad du har hittat och jag ser nu VARFÖR det var så viktigt för Ebbas advokat å avhysa Esbjörns ledsagare. Precis det Binninge har sagt till mig: "För att det inte skulle finnas några vittnen!". Ronden till Esbjörn där! å här!

Väldigt bra att du delade med dig av hur det gick till på mötet.
Uppenbart att lag Ebba inte vill ha några vittnen som är utanför kretsen.

Störigt att hejarklacken här inne ignorerar fakta och låter fantasin fylla i där kunskapen tryter.
2021-08-05, 15:45
Medlem
Citat:
Jag uppskattar ditt långa inlägg, men nej, det duger inte.

Du gav inga KONKRETA exempel på personer från Esbjörns sida som har förstahandsinfo om hur affären gick till fram till påskrift och du svarade inte på huruvida du tyckte det var konstigt att samtliga som har den förstahandsinfon var Ebbas kompisar.

Den som öppnade för samtal var Ebbas kompis.
Mäklaren, som avskrev sig från mäklaransvar och utformade kontraktet var Ebbas kompis.
Pr-konsultchefen som bevittnade påskrift var Ebbas kompis.

Hade mäklaren inte avskrivit sig från mäklaransvar hade han brutit mod god mäklarsed iomed att den juridiska maktbalansen var så ojämn.
Nu deltog han ju inte som mäklare utan enbart som Ebbas kompis, även om han skyltade med titeln.

Mäklaren är bror till ebbas kompis. Inte kompis med Ebba.
2021-08-05, 15:47
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilken jävla rappakalja - han var i huvudförhandlingar den dagen - så nej han kunde inte närvara rent fysiskt.

Esbjörns ledsagare var enligt Ebbas advokat ett obehagligt vittne så hon stängdes ute av advokaten som då alltså avslutade mötet innan det hann börja eftersom Esbjörn inte ville vara ensam IGEN!

Det fetade, upp till bevis. Måste ju finnas papper på att han deltog då i någon form av huvudförhandling.
Presentera det tack.
2021-08-05, 15:51
Medlem
Citat:
Väldigt bra att du delade med dig av hur det gick till på mötet.
Uppenbart att lag Ebba inte vill ha några vittnen som är utanför kretsen.

Störigt att hejarklacken här inne ignorerar fakta och låter fantasin fylla i där kunskapen tryter.

Vilken fakta? Att en på Flashback säger hen är vän med Esbjörns fd ombud säger det gick till så där?
Varför sa inte ombudet det till expressen när de fråga han?
2021-08-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Mäklaren är bror till ebbas kompis. Inte kompis med Ebba.

Dom är kompisar som umgås och festar tillsammans.
Han bor i Stockholm, hon I Uppsala, där skrivuppdraget var.
Kompisar ställer upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in