2021-08-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Kubun påstår att Binninge fått det berättat av ledsagaren, efter mötet skulle ha inträffat. Alltså en tredjehandsuppgift. Ledsagaren är fortfarande i detta nu, helt okänd och frågan är om personen ens finns.

Jag tror det finns en möjlig förklaring till det som hänt. Ledsagaren var en ung tjej som inte förstod allvaret i hennes uppgift. Hon kom helt enkelt inte dit i tid och drog en vals för Binninge. Att det blev en diskussion på mötet vem den uteblivna ledsagaren var, förstår jag. Klart Esbjörn lämnade när hans stöd inte kom.

Varken Esbjörn eller Binninge visste vem ledsagaren var, för det var någon som Lullma eller Majkgård ordnat och de gick inte att få tag i just då.

Ja, exakt det är min poäng.
Ebba har sett till att alla som har förstahandsinformation hör till hennes krets.

Du har fortfarande inte svarat.

Är det inte underligt att varenda en (utom Esbjörn) som kan vittna om hur affären faktiskt gick till är kompisar till Ebba?

Svara inte utan att svara på frågan.
Eller ge ett KONKRET exempel på nån från Esbjörns sida som har tillåtits komma så nära att den sitter på förstahandsinfo.
2021-08-05, 14:58
Bannlyst
Citat:
Så Esbjörn tvingades till rätten för förlikning, men det var inget han ville. Självklart ville inte Ebba heller hålla på med det, men trots allt så höll de på och gav förlikningsbud till varandra, för att slippa en rättegång och det kallas för förlikning. I den delen så yppade Binninge både sitt och motpartens bud till media och det är oetiskt. Varför? För att motparten inte får träda över den gränsen utan allvarliga konsekvenser för hennes fortsatta yrkesliv, för att kutym är att man inte gör så och för att det saboterar välviljan hos den som blir uthängd.

Ebba hade fått okay till slyröjning så vitt jag vet. Jag har inte koll på huruvida den slyröjning som gjordes var ett så stort övertramp mot det tillstånd hon hade fått, men vi pratar sly här. Inte fullvuxna träd som Esbjörn kan tjäna pengar på, eller har en massa nostalgiska minnen. Men visst, Ebba kanske röjde alldeles för mycket sly för att Esbjörn skulle känna sig bekväm med det. Men varför inte prata med Ebba om det? Varför polisanmäla? Varför påstår Esbjörn i tidningen att Ebba röjt på eget bevåg, utan Esbjörns vetskap? Varför vet inte Esbjörn att saken är polisanmäld förrän han sitter i förhör? Han verkar inte ha bett Binninge (eller någon annan) att polisanmäla, eller hur?

Var Ebbas röjning eller trädmarkeringar så tidskritiska att hon behövde göra dem där och då? Nej, jag tycker inte det. En månad mer hade inte förändrat eventuella skador eller sinkat renoveringen. Det var ett onödigt forcerande av någon anledning jag inte begriper. Men uppenbarligen måste det ha varit massor med sly, då de var där vid tre olika tillfällen och röjde just sly. Men var det olagligt, omoraliskt det hon gjorde? Nej. Hon hade köpt huset.
Många frågor, få svar. Där fyller spekulationer i.

Ebba har använt media än någan annan i den här affären. Är hon oetisk?

Det är riktigt att omständigheterna kring avverkningen är höljd i dunkel. Uppenbart är dock att parterna har olika uppfattning om det.
2021-08-05, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har Berg anmält Ebba Busch för bedrägeri? Jag trodde att hans linje var att Esbjörn hävt affären? Det var Binninge som for som en pingisboll i storm med sina anklagelser.
Ebba stämde Esbjörn, då den får du lägga på henne.
Det enda vi är säkra på beträffande anmälningar, är att Binninge anmälde Ebba för förtal. Där hade han stor framgång och Ebba fick ett hårt straff för sin brottslighet.
2021-08-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Många frågor, få svar. Där fyller spekulationer i.

Ebba har använt media än någan annan i den här affären. Är hon oetisk?

Det är riktigt att omständigheterna kring avverkningen är höljd i dunkel. Uppenbart är dock att parterna har olika uppfattning om det.
Uppenbart är att trots alla bilder som tagits på ”avverkningen” går det inte på en enda av dem att finna spår efter någon ”avverkning”. Det är en lögn som fabricerats ihop för att användas i polisanmälan.
2021-08-05, 15:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Javisst, det är bara en massa onödigt tugg som de håller på med. Säger det så där försmädligt som att jag bara kastat ut en spekulation om att JB fortfarande är med om än inte i förgrunden. Varför? H*n vet så jävla väl att det inte är nåt löst snack utan fakta och ändå ska h*n försöka få det att låta som att det är det. Vilken vilsen uppgift i den här tråden å anta en sådan roll

Det är väl fakta att du påstått att Binninge sagt si eller så? Jag kan inte påstå att det är fakta att Binninge sagt si eller så, bara för att det kommer från dig. Vad bevisar att du är ett sanningsvittne som aldrig ljuger eller förvränger? Du har ju kommit med felaktiga uppgifter, eller hur? Jag köper att du har kontakt med Binninge, men hittills är det allt du faktiskt har bevisat.

Jag är genuint intresserad av att veta om Binninge faktiskt är med på någon nivå än idag. Alla är vi här på våra egna premisser. Du har din agenda och jag har min. Om vi skulle filtrera bort allt "onödigt tugg", skulle den här tråden rymmas på en A4.
2021-08-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ebba stämde Esbjörn, då den får du lägga på henne.
Det enda vi är säkra på beträffande anmälningar, är att Binninge anmälde Ebba för förtal. Där hade han stor framgång och Ebba fick ett hårt straff för sin brottslighet.
Esbjörn är grunden till stämningen - inte Ebba. Om du blir rånad är det ju inte du som i grunden orsakar en rättegång mot rånaren… eller?
2021-08-05, 15:09
Bannlyst
Citat:
Det var du som började prata om scenen :-)

Du påstod: "För din information har Binninge lämnat scenen och advokat Berg har tagit över - för länge sen."

Självklart förstår jag att det inte handlar om en fysisk teaterscen, utan snarare rampljuset och huvudrollen i hela den här historien. Men min ursprungliga fråga är fortfarande obesvarad, har Binninge verkligen lämnat scenen? Du påstår att han har det, kubun påstår att han inte har det och både du och kubun påstår att han har fullmakten kvar. Så vem av er har rätt?
Jag har har inte påstått npt annat än att Binninge lämnat scenen. Med det detta menar jag att han varken syns eller hörs i ärendet offentligt.Således fakta som vi alla kan vara överens om.
2021-08-05, 15:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ja, exakt det är min poäng.
Ebba har sett till att alla som har förstahandsinformation hör till hennes krets.

Du har fortfarande inte svarat.

Är det inte underligt att varenda en (utom Esbjörn) som kan vittna om hur affären faktiskt gick till är kompisar till Ebba?

Svara inte utan att svara på frågan.
Eller ge ett KONKRET exempel på nån från Esbjörns sida som har tillåtits komma så nära att den sitter på förstahandsinfo.
Tack för att du har varit ihärdig med detta för nu börjar det gå upp för mig vad du har hittat och jag ser nu VARFÖR det var så viktigt för Ebbas advokat å avhysa Esbjörns ledsagare. Precis det Binninge har sagt till mig: "För att det inte skulle finnas några vittnen!". Ronden till Esbjörn där! å här!
2021-08-05, 15:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ja, att offentligt hävda att en mordbrand hade varit det bästa som kunde hända Ebba, är mycket riktigt ett tecken på att man gått för långt och tappat perspektiven på den förhållandevis bagatellartade händelsen.
Ja det är obehagligt. Att man här på riktigt har önskat livet av Esbjörn är nästan snäppet värre.
Citat:
Har Berg anmält Ebba Busch för bedrägeri? Jag trodde att hans linje var att Esbjörn hävt affären? Det var Binninge som for som en pingisboll i storm med sina anklagelser.
For Johann som en pingisboll i storm? Jag tycker att ett straffföreläggande för ett grovt brott tyder på att hans anklagelser var mer som en hole in one.
Citat:
Pernroth Lüllmaa skulle inte gilla det eftersom hon inte sett till att fastigheterna är försäkrade. Oavsett vem som vill bo i huset så skulle det bästa vara att få bygga nytt, det tror jag att även du begriper även om du lockas att moralisera för att få dig att se ut som en av godhetsapostlarna.
Hur vet du det? Om Esbjörn i sin förvirring glömt att betala försäkringen. Så är det ju exakt därför han behöver hjälp. Och det är därför Pernroth har sitt uppdrag. Vi antar att hon sköter det, jag menar det finns ju inget som talar för motsatsen.

Citat:
Nej, inte alls. Ett åldringsbrott sker i tysthet, med så få inblandade som möjligt. Gärna målvakter också.

Det här är ett åldringsbrott:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/tvisten-om-miljonvillan-detta-har-hant
Det var meningen att detta åldringsbrott skulle ske u det tysta oxå. Enligt den planen Ebba hade skulle hon suttit på bryggan i sitt topp renoverade hus just nu. Och ingen skulle frågat hur hon köpt det.
2021-08-05, 15:13
Bannlyst
Citat:
Fnirp:

Så, från förra veckans trams-stämpel på allt du inte gillar, till denna veckas spekulationer-stämpel?

Dock vore det klädsamt om du läser vad jag skriver, inte vad du tror att jag skriver. Är det en spekulation i att ingen annan än kubun har kommit med information om varför Binninge inte deltog fysiskt på mötet? I såfall har jag missat anledningen och du får gärna fylla i varför. Är det en spekulation att påstå att kubun påstod det han påstod? Det står ju svart på vitt om du tittar bakåt i tråden.
Jag tycker inte att jag tramsar för att jag synar spekulationer. Jag tror egentligen du vet vad som betraktas som en spekulation och inte.
2021-08-05, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Finns inga tecken på att det ”avverkats”. Den bifogade bildbevisningen i polisanmälan lyckades inte visa ett skit - inte ett spår av ”avverkning” gick att finna. Jag tror att den där ”avverkningen” är en ren lögn - att man klippt ner en gren hassel och lite björnbärsrevor för att komma till trappan så man kom in i huset.
Det hittades på i ett desperat försök att skrämma Ebba - vi polisanmäler henne då blir hon nog spak. Man hade inget att anmäla - men minns att man klippte ner en gren. Fan vi kör på att hon avverkade halva tomten - polisen kommer ändå inte ha tid att åka hit ut och kolla om det är sant. Det kommer bli ord mot ord och om vi alla kör på samma story så bara måste vi vinna….
Tack för att du delade din tro.
2021-08-05, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Uppenbart är att trots alla bilder som tagits på ”avverkningen” går det inte på en enda av dem att finna spår efter någon ”avverkning”. Det är en lögn som fabricerats ihop för att användas i polisanmälan.
Jag gör en annan bedömning än du av bilderna och uppenbarligen Esbjörn också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in