2021-08-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag delar din uppfattning om att försvararna Katrin, Binninge och Berg sannolikt är etiska i sin yrkesutövning.
Binninge är inte etisk i sin yrkesutövning då han är en charlatan som verkar i ett gebit där han helt saknar kompetens.
2021-08-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag förstår inte varför Ebba ska bråka med en halvsenil gubbe om ett fallfärdigt ruckel som ser ut att rasa ihop när som helst. Hon kan väl köpa något annat hus.
För att Ebbas handikapp består i ett habegär som inte är av guds nåde vilket gör att hon går över lik för att få sin vilja fram. I hennes värld så finns det bara ett (1) hus och det är Esbjörns.

Man kan fråga sig om inte partistyrelsen (eller delar därav) precis som Ebba har ett förflutet i livets ord då den motbjudande tillbedjan för vad hon utsätter en Esbjörn Bolin för sina sista år visar på en hårt sammansluten reaktionär miljö där brottslingen hålls om ryggen.

Nåväl, för att smussla undan hennes empatiska efterblivenhet så utmålas Esbjörn mf, som vore dom moraliskt outvecklade och inte den lagföraktade politikern som i själ och hjärta inte medger att hon begått det erkända brottet Grovt förtal.
Senast redigerad av 90510 2021-08-05 kl. 12:03.
2021-08-05, 12:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag förstår inte varför Ebba ska bråka med en halvsenil gubbe om ett fallfärdigt ruckel som ser ut att rasa ihop när som helst. Hon kan väl köpa något annat hus.
Ja man har svårt att förstå att hon sätter hela sin politiska karriär på spel för att ett hus som passar hennes livspussel.
2021-08-05, 12:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Bedrägeri är enligt svensk lag ett brott, som består i att någon medelst vilseledande förmår annan till handling eller till att underlåta något som medför vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde enligt 9 kap. brottsbalken (1962:700).
Det där lät ju precis som något som beskriver Ebbas gärning gentemot Esbjörn. Ja och det bekräftas ju av Esbjörns ånger att så har skett. Jag har sett att det framförts åsikter om att det rör sig om ett åldringsbrott, ett vilseförande och nu när jag läste definitionen för bedrägeri kan jag inget annat än att hålla med. Det är ju vad det är.
2021-08-05, 12:12
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Satan vad jag gissade rätt när jag sa att binninge aldrig hört eller sett vad som hände på banken… varför lyssnade du inte på mig.
Jag hade heller aldrig påstått att det var på banken. Det var du som fick det för dig. Du blev ju också påmind av fnirp att så var fallet att det rörde sig om mötet som enligt Ebba skulle vara till för att "reda upp saker å ting".

Varför är det så nödvändigt å påtala det om det nu var så att du för något moment fick mig å tro att mötet kunde ha varit på banken? Bara dumt av dig då det visar på att du har en benägenhet å sprida skit, men bra för oss - som sagt kontraproduktivt.
2021-08-05, 12:17
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja man har svårt att förstå att hon sätter hela sin politiska karriär på spel för att ett hus som passar hennes livspussel.

Ja å med tanke på att gubben verkar halvsenil å kanske inte riktigt vet vad han gett sig in på å ångrar sig så borde hon ju dra sig ur husaffären å låta gubben vara ifred.
2021-08-05, 12:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt om du säger att Ebba redan skickat in stämningen när hon sitter i TV och lovar att inte genomföra affären om Esbjörn inte vill?

Det finns ingen källa på att hon kontaktat Matz innan köpet. Att Matz blev fly förbannande när Ebba ringde och presenterade affären som ett faktum är inte konstigt. Han och Esbjörn hade ett avtal att han skulle ärva huset efter farbroderns frånfälle. Vad som är konstigt är att Ebba väljer att även lämna ut honom i sina Facebook inlägg.
Du får ursäkta. Men denna är inte fakta. Det är något du har gjort själv. Och om du ursäktar har jag genom dina inlägg inte sett förmåga att vara opartisk.
Någon som ligger pyrt till om huset brinner är Ebba. Det har föreslagits ett antal gånger att det vore bra om huset brann av Ebbaister här. Både polis och journalister har någorlunda god koll på vad som skrivs här. Det skulle givetvis vara svårt att bevisa att Ebba var inblandad. Men det skulle läggas till hennes växande hög av tvivelaktigt handlande.

Som politiker tycker man att man skulle nöja sig med att ha frågan om att ha lurat av en senil gammal man huset. Att ha en mordbrand hängande över sig oxå vore inte att föredra.

Tack! Jag tycker domstolen gör det tillägget.

Undrar hur vanligt det är att de gör ett sådant tillägg.

Eftersom Ebba står under Säpos beskydd, så tror jag att det är väldigt lätt att bevisa att hon inte tänt eld på huset, eller uppmanat någon att göra så. Vad en galning på Flashback gör på eget bevåg, är inget Ebba kan lastas för, eller hur? Det faller på sin egen orimlighet att Ebba ens vill att huset ska brinna. Det komplicerar saken ytterligare och politiskt har hon inget alls att vinna på det, tvärtom.
2021-08-05, 12:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Tack! Jag tycker domstolen gör det tillägget.

Undrar hur vanligt det är att de gör ett sådant tillägg.

Att de måste påpeka för ombudet att det är domstolen som känner rätten är nog inte vanligt förutom när Binninge har varit inblandad.

En ganska skarp tillrättavisning av domstolen.
2021-08-05, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Binninge är inte etisk i sin yrkesutövning då han är en charlatan som verkar i ett gebit där han helt saknar kompetens.
Som sagt, vi spekulerar bara. Precis som du
2021-08-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det där lät ju precis som något som beskriver Ebbas gärning gentemot Esbjörn. Ja och det bekräftas ju av Esbjörns ånger att så har skett. Jag har sett att det framförts åsikter om att det rör sig om ett åldringsbrott, ett vilseförande och nu när jag läste definitionen för bedrägeri kan jag inget annat än att hålla med. Det är ju vad det är.
Synd att inte barnmisshandlaren Binninge tänkt på det, då borde han givetvis motanmält Ebba Busch för bedrägeri. Du kanske kan slå honom en signal och berätta vad du precis kommit på. Han kommer att bli tacksam och bjuda på ett glas rödtjut på sin lyxiga balkong som tack!
2021-08-05, 12:26
Medlem
Citat:

Citat:
Ja å med tanke på att gubben verkar halvsenil å kanske inte riktigt vet vad han gett sig in på å ångrar sig så borde hon ju dra sig ur husaffären å låta gubben vara ifred.

Hur skulllle hon kunna veta att gubben Esb hade en pensionatsvärdinna som traktade efter at ärva honom såsom hon gjort med andra äldre barnlösa män?
Hur skulle hon veta att pensionatsvärdinnna var kompis med JB som har et horn i sidan till KD?

Hur drar man sig ur en affär där man inte visste om det ovan och har lagt handpenning och skrivit kontrakt?
Förlora handpenningen och kanske till och med bli skyldig till kontraktsbrott?
De skulle mötas en andra gång och då hade Esb chansen att backa ur enligt lagens regler, men han dök inte upp då och varför inte det? Den som följde med honom kanske skulle påverka honom i riktning han inte ville för at det var JB och pensionatstantens lejda lakej och de hade ansatt honom hårt pga deras olika motiv?

Esb har lycklig och glad vid tecknandet av kontrakt och röjning tio dagar senare men sen fick de andra vetskap och då kom det skit i fläkten.

Ebba som partiledare måste följa lagen och göra det hela den rätta vägen.
2021-08-05, 12:27
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Man förstår henne bara inte. I synnerhet inte som hon en gång offentligt lovat att inte fullfölja affären om Esbjörn inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Eftersom Ebba står under Säpos beskydd, så tror jag att det är väldigt lätt att bevisa att hon inte tänt eld på huset, eller uppmanat någon att göra så. Vad en galning på Flashback gör på eget bevåg, är inget Ebba kan lastas för, eller hur? Det faller på sin egen orimlighet att Ebba ens vill att huset ska brinna. Det komplicerar saken ytterligare och politiskt har hon inget alls att vinna på det, tvärtom.
Jag säger inte att någon skulle misstänka att Ebba smyget runt med en bensin dunk i Esbjörns trädgård. Men hurvida Ebba har någon påverkan på vissa personer som skriver här. Verkar ju orimligt att Säpo skulle ha en aning om.

Jag tyckte oxå jag var ganska tydlig med att det inte var en formell skuld jag talade om. Utan ytligare en sak som lades på hennes redan sviktande förtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att de måste påpeka för ombudet att det är domstolen som känner rätten är nog inte vanligt förutom när Binninge har varit inblandad.

En ganska skarp tillrättavisning av domstolen.
Så du menar att Billinge borde hävdat att Esbjörn inte är tillräcklig. För det är ju just det domstolen hävdar att de känner lagarna om bättre än Binninge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in