2021-08-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju standard i Sverige SD och anti-SD. Skaffa dig ett pass så kan du leka med de andra småtjurarna! Jag gillar inte Greta for the record.

Vart tog det öppna samhället vägen?

Alla ska kunna göra allt.
Citera
2021-08-05, 12:11
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nu är delta en mutation en mutation är inte ursprungsviruset utan en mutering av det.

Att vacciner skapar mutationer är allmänt känt.

Knip käft nu och kom tillbaka när du har utbildat dig.

Ja precis o dessa mutationer upptäcktes INNAN vi hade börjat vaccinera.
Som sagt du gör bort dig.
Delta-MUTATIONEN upptäcktes i oktober 2020.

Att vaccin skapar mutationer är inte allmänt känt.

Du verkar lika påläst här som med antikroppsmätningarna tidigare
Citera
2021-08-05, 12:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja, tack HORDERNA som varit med och bidragit till delta-varianten.

DET ÄR PÅ GRUND AV ER, JA NI, NI SOM HAR TAGIT SPRUTORNA, som vi är i den här sitsen.

Jag tycker dock att man ska vara försiktig med att bedöma risk nu på gammal data när delta är dominerande och vi vet inte vad den slutgiltiga statistiken blir där.
Av det man läst om i Florida så är det en mängd under 30 som läggs in varje dag där på grund av delta.

Vid årskiftet så kan vi nog bedöma läget om hur det blir framöver.

Fram tills dess är allt okänt.
Deltamutationen har som alla mutationer utvecklats i områden med många smitta och inga/få vaccinerade.

Deltamutationen upptäcktes i Indien i september 2020 och bedömdes vara en variant av betydelse i början av maj 2021 när 2 % av Indiens befolkning var fullt vaccinerade.

Det är vad jag förstår vanligt att virus utvecklas till att vara bättre anpassade (smitta bättre) vartefter när de tagit sig in i en ny art. Inget särskilt konstigt med det.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-05 kl. 12:15.
Citera
2021-08-05, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja precis o dessa mutationer upptäcktes INNAN vi hade börjat vaccinera.
Som sagt du gör bort dig.
Delta-MUTATIONEN upptäcktes i oktober 2020.

Att vaccin skapar mutationer är inte allmänt känt.

Du verkar lika påläst här som med antikroppsmätningarna tidigare

Delta-mutationen upptäcktes i december 2020, samtidigt som vaccinationen påbörjades.

Men oj, vilket sammanträffande.

Gör att jag har helt rätt i min argumentation och du helt fel som påstod att delta fanns långt innan.
Citera
2021-08-05, 12:15
Medlem
Hörde på radion att antalet på iva i us var det största sen i februari.

Allvarligt, hjälper inte vaccinen?

Jag drar slutsatsen att mutationerna sprungit runt vaccinet.

Det är kört.
Citera
2021-08-05, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Deltamutationen har som alla mutationer utvecklats i områden med många smitta och få vaccinerade.

Deltamutationen upptäcktes i Indien i september 2020 och bedömdes vara en variant av betydelse i början av maj 2021 när 2 % av Indiens befolkning var fullt vaccinerade.

Det är vad jag förstår vanligt att virus utvecklas till att vara bättre anpassade (smitta bättre) vartefter när de tagit sig in i en ny art. Inget särskilt konstigt med det.

Det här är från yale:

https://www.yalemedicine.org/news/5-things-to-know-delta-variant-covid

December.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Herregud det här börjar gå över styr. Från Australien. Man blir stoppad och vitklädda kommer till platsen...
Det här är inte kul längre.
https://vm.tiktok.com/ZMdTK5JCq/

Hm, det är alltså någon som ska till sjukhus och träffa en läkare men som inte vill dit. Varför vet vi inte, men den enda som nämner vaccination är personen själv. Ingen av polisen eller liknande nämner vaccination, bara att ha ska träffa en läkare. Från detta lägger man till ett narrativ att det ska handla om vaccination, och vips, så har man skapat ett klipp om vaccintvång och fascist-stat. Seriöst, finns det verkligen inget mer påtagligt än så? Iofs känns det rätt tryggt att man måste vinkla saker så hårt för att få det att passa in i narrativet, det bör rimligen betyda att det verkligen inte finns något vettigt sätt att styrka att folk ska tvångsvaccineras...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Den största frågan sopas helt under mattan av forskare och regeringar.

Flera oberoende universitet och laboratorier har mätt upp att vanliga mässlingsvaccin (MMR / MPR) ger ett visst skydd mot Covid-19, ett labb hade mätt upp 38%, där det var större skydd för män än kvinnor, å andra sidan är det männen som torskar hårdare om dom är ovaccinerade när smittan slår till.

Alltså finns det en möjligt alternativ för de personer som inte vill ta risker med mRNA, och då i stället ta detta vaccin. Frågan som inte har besvarats är om 38% gäller hela tiden, för om man då ställer mRNA som har en fallande effektivitet i %, som anses vara halverad redan efter typ 5-6 månader mot MMR/MPR och om detta håller 38% konstant, kommer ju MMR/MPR att ha högre verkningsgrad än mRNA efter 1 år, alltså bättre långtidseffekt. Dessutom är MMR/MPR väl testat i jämförelse med mRNA som allt mer börjar likna rysk roulette.

https://www.news-medical.net/news/20210505/Prior-MMR-or-Tdap-vaccination-may-reduce-risk-of-severe-COVID-19.aspx

Oavsett om man nu är för eller emot vaccinering med mRNA, går det inte att bortse ifrån besvärande fakta att t.ex Gibraltar, Israel, England och Island har mycket stora problem med genombrotts-infektioner av Covid-19 typ Delta, alltså är det helt bevisat att smittan består, där nu sista ursäkten är att dessa i alla fall inte blir lika svårt sjuka, men då kan vi ju lika gärna köra mässlingsvaccin istället som ger exakt samma förutsättning, med vetskapen att man då åtminstone är säkrare på mystiska följdverkningar som mRNA vaccinerna genererat.

Sen har alla stirrat sig blinda på HCQ och Ivermectin, när det visar sig att det finns nässprayer med Bundesonid (utan recept) som tar död på viruset, samma med hostmedeciner som har ett annat ämne och munskölj med famotidine, det finns flera existerande mediciner som fungerar, så en kombo av MMR/MPR med existerande mediciner borde tas fram som en alternativ strategi.

FLCCC har en väl dokumenterad lista på befintliga produkter som "funkar" i behandlingen.
https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/medical-evidence-and-optional-medicines/

Detta är det mest beklämmande med det hela. Det uppenbara motståndet mot fler alternativ. Man vill alltid ha fler alternativ, om någonting är angeläget. Var man än befinner sig i kunskapsläge, intresse eller rent av naivitet, så borde åtminstone detta få en att fundera lite. Det kan omöjligt finnas så många med kompetens i ämnet, läkare, forskare et.c, som har någon agenda, är foliehattar, konspirations-teoretiker o.sv. Att det finns intressen som inte vill ha andra alternativ är inte svårt att förstå. Men att vanligt folk vägrar i absurdum att försöka förstå, är som sagt beklämmande.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du missförstår mig nog med flit, för det är underförstått att jag menade hela tiden, alltså även i skolan. Det gör förmodligen mer nytta för att minska risken att barn behöver uppsöka sjukvård, än om man sätter på dem andningsskydd.

Andningsskydd hjälper, hjälm och flytväst gör det inte.
Citera
2021-08-05, 12:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vart tog det öppna samhället vägen?

Alla ska kunna göra allt.

Mjae, det låter mer som du vill ha anarki. Fast egentligen tror jag inte du vill det om du funderar ett par varv till. Samhället är helt öppet, än så länge.
Citera
2021-08-05, 12:19
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Delta-mutationen upptäcktes i december 2020, samtidigt som vaccinationen påbörjades.

Men oj, vilket sammanträffande.

Gör att jag har helt rätt i min argumentation och du helt fel som påstod att delta fanns långt innan.
Delta upptäcktes Inte i december utan i SEPTEMBER.
Citera
2021-08-05, 12:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Delta upptäcktes Inte i december utan i SEPTEMBER.

https://www.yalemedicine.org/news/5-things-to-know-delta-variant-covid

Jag litar nog på yale framför dig.

Tyst nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in