2021-08-05, 11:43
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vaccinet funkar visst inte...
99% är vaccinerade och smittan ökar...
https://vm.tiktok.com/ZMdTKQjCm/
25 smittade! Det verkar ju som vaccinet fungera som tänkt?

Hur får du det till att det inte funkar?
Citera
2021-08-05, 11:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Den största frågan sopas helt under mattan av forskare och regeringar.

Flera oberoende universitet och laboratorier har mätt upp att vanliga mässlingsvaccin (MMR / MPR) ger ett visst skydd mot Covid-19, ett labb hade mätt upp 38%, där det var större skydd för män än kvinnor, å andra sidan är det männen som torskar hårdare om dom är ovaccinerade när smittan slår till.

Alltså finns det en möjligt alternativ för de personer som inte vill ta risker med mRNA, och då i stället ta detta vaccin. Frågan som inte har besvarats är om 38% gäller hela tiden, för om man då ställer mRNA som har en fallande effektivitet i %, som anses vara halverad redan efter typ 5-6 månader mot MMR/MPR och om detta håller 38% konstant, kommer ju MMR/MPR att ha högre verkningsgrad än mRNA efter 1 år, alltså bättre långtidseffekt. Dessutom är MMR/MPR väl testat i jämförelse med mRNA som allt mer börjar likna rysk roulette.

https://www.news-medical.net/news/20210505/Prior-MMR-or-Tdap-vaccination-may-reduce-risk-of-severe-COVID-19.aspx

Oavsett om man nu är för eller emot vaccinering med mRNA, går det inte att bortse ifrån besvärande fakta att t.ex Gibraltar, Israel, England och Island har mycket stora problem med genombrotts-infektioner av Covid-19 typ Delta, alltså är det helt bevisat att smittan består, där nu sista ursäkten är att dessa i alla fall inte blir lika svårt sjuka, men då kan vi ju lika gärna köra mässlingsvaccin istället som ger exakt samma förutsättning, med vetskapen att man då åtminstone är säkrare på mystiska följdverkningar som mRNA vaccinerna genererat.

Sen har alla stirrat sig blinda på HCQ och Ivermectin, när det visar sig att det finns nässprayer med Bundesonid (utan recept) som tar död på viruset, samma med hostmedeciner som har ett annat ämne och munskölj med famotidine, det finns flera existerande mediciner som fungerar, så en kombo av MMR/MPR med existerande mediciner borde tas fram som en alternativ strategi.

FLCCC har en väl dokumenterad lista på befintliga produkter som "funkar" i behandlingen.
https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/medical-evidence-and-optional-medicines/
Det finns ett nyckel ord som su borde fokusera på nämligen "may":

Protective heterologous T cell immunity in COVID-19 induced by MMR and Tdap vaccine antigens
/.../In summary, SARS-CoV-2 re-activates memory T cells generated by Tdap and MMR vaccines, which may reduce disease severity.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.05.03.441323v1

En pre-print n.b.

Men det hjälper ju inte anti-vaxxare alls då man troligtvis vägrar mässlingvaccin också.
Citera
2021-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Snarare sagt du som behöver en pappa som förlitar dig blint på vad pappa Tegnell säger trots att han har fel i allt.

Du funkar inte märker jag. Ditt tänkande är trasigt. Jag följer inget inom MSM. Har ingen TV. Har inga sociala medier. Om inte folk på flashback hade gråtit om Anders Tegnell så hade jag inte haft någon aning om vem han är.

Jag vill inte veta varför du drog den slutsatsen du gjorde. Jag vill inte prata med dig alls helt ärligt.

Men jag hoppas du också kan bli en vuxen individ nångång
Citera
2021-08-05, 11:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Hade du själv hjälm då du var barn och cyklade? Ingen hade hjälm varken då de cyklade eller skejtade när jag växte upp.

Det hade jag inte, vi hade inte sars-cov2 då heller.
Citera
2021-08-05, 11:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Den största frågan sopas helt under mattan av forskare och regeringar.

Flera oberoende universitet och laboratorier har mätt upp att vanliga mässlingsvaccin (MMR / MPR) ger ett visst skydd mot Covid-19, ett labb hade mätt upp 38%, där det var större skydd för män än kvinnor, å andra sidan är det männen som torskar hårdare om dom är ovaccinerade när smittan slår till.
I Sverige är i stort sett alla under 40 år vaccinerade med två doser MPR-vaccin och nästan alla 40 - 50 åringar har fått en dos MPR-vaccin.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/rekommendationer-for-vaccination/mpr/

Det borde gå att se dessa effekter i statistiken, fast jag vet inte var man hittar sådan statistik.

En dos MPR-vaccin kostar 400:- kronor, så de 50+ som inte vill ta ett gratis mRNA-vavvin har ju möjlighet att skaffa sig ett visst skygg billigt.
Citera
2021-08-05, 12:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Barn ska ha hjälm när de cyklar/åker skateboard och flytväst när de är ute på sjön. Inget av dessa hjälper mot sars-cov2.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Hade du själv hjälm då du var barn och cyklade? Ingen hade hjälm varken då de cyklade eller skejtade när jag växte upp.
Citat:
Det hade jag inte, vi hade inte sars-cov2 då heller.
Så är det och med tiden ändrar huvuddelen av befolkningen uppfattning om hur de vill skydda sig själva och sina nära och kära. Ibland med påtryckningar från samhället (hjälmtvång på cykel) och ibland av egen insikt (hjälm när man skejtar).

Förhoppningsvis gäller samma sak för corona/covid.
Citera
2021-08-05, 12:04
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
trump är inge vidare om man frågar allmänheten, men nu är han ok? alla som sympatiserade med trump var "q-anon" eller vad de hette , men nu är helt ok? det svänger fort

Ja, hehe, Trump har en ganska stor påverkan på en del vad det verkar, kan ju vara bra om han går ut och "promotar" vaxxet.
Citera
2021-08-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
” Nästa år kommer sannolikt en större andel av befolkningen att erbjudas en påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19 men omfattningen är i dagsläget oklar. Vissa riskgrupper kan eventuellt få en tredje dos redan till hösten. Folkhälsomyndigheten bedömer att tillgången på vaccin kommer att vara god under lång tid framöver.

Under år 2022 kommer sannolikt en större andel av befolkningen att erbjudas en påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19. Men omfattningen är i dagsläget oklar och beror bland annat på eventuella nya virusvarianter samt på vad olika forskningsstudier kommer att visa om vaccinernas skyddseffekt över tid. Folkhälsomyndigheten följer också utvecklingen i länder som ligger före Sverige i vaccinationsarbetet.

Folkhälsomyndigheten bedömer att den breda vaccineringen av hela den vuxna befolkningen kommer att avslutas under hösten 2021 när istället främst 16-17-åringar samt vuxna, som hittills valt att inte vaccinera sig, kommer att erbjudas vaccination. Under hösten kan också vissa riskgrupper eventuellt komma att erbjudas en påfyllnadsdos, i första hand äldre boende i SÄBO, personer äldre än 80 år och personer med kraftigt nedsatt immunförsvar.”

Det intressanta är ju att flera andra länder redan är igång med dos nr 3.

Sverige väljer återigen en egen väg.

Kan vara en farlig taktik för effekten för dom tidigast vaccinerade har redan skyddet börjat minska.
Citera
2021-08-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De allra flesta som avlidit kort tid efter de diagnosticerats med covid har dött av covid. Sedan har man förstås missat massor av människor som avlidit av covid, men som inte fått någon diagnos innan de avlidit.

Varför ska man nollställa siffran över hur många som dött i pandemin? Då säger den ju ingenting.

Jo, den talar om hur många som har avlidit sedan årskiftet 2020/2021. Tar man med förra årets antal ser det ju värre ut. Hur många har avlidit MED covid i år (sedan årskiftet 2020/2021) hittills? Vet du det?
Citera
2021-08-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har sedan pandemin startade varnat för viruset. Känns dock som det är allt färre som tar till sig mina råd och anvisningar. Kanske pga att myndigheterna tonat ned riskerna för viruset ute i samhället?

Dom kanske har fattat att det är ett bedrägeri det handlar om?
Citera
2021-08-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
En italiensk kvinna av det rätta virket visar var skåpet ska stå:

https://t.me/News_3Dto5D/2038

Basta!!! Fler sådana som gör som hon gör skulle behövas.
Citera
2021-08-05, 12:08
Avslutad
Citat:
Barn ska ha hjälm när de cyklar/åker skateboard och flytväst när de är ute på sjön. Inget av dessa hjälper mot sars-cov2.

Du missförstår mig nog med flit, för det är underförstått att jag menade hela tiden, alltså även i skolan. Det gör förmodligen mer nytta för att minska risken att barn behöver uppsöka sjukvård, än om man sätter på dem andningsskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in