2021-08-29, 10:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag kunde gå precis var jag ville innan jag blev vaccinerad också.

Det kunde jag också men jag använde andningsskydd då, jag har en nära anhörig i riskgrupp.
Citera
2021-08-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan gå på ica, det är inga problem, gör jag en gång i veckan. Skulle jag träffa på en sjukling där så får jag ju min boosterdos. Med träffar menar jag umgås med, vill inte umgås med foliehattar.
Jasså, skriv nästa gång då det du menar istället för nånting annat. Annars är det lätt att man sitter och tänker att du ljuger igen iom att du har en tendens att göra det väldigt ofta.
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är det som bekymrar mig lite. Att jag skall behöva testa mig var och varannan dag när jag har min vanliga vintersnuva. I värsta fall får jag väl köpa ett gäng snabbtester, så jag slipper besöka vårdcentralen som en jävla jojjo.

Glöm inte 3dje dosen. Du är inte vaccinerad utan 3dje dosen.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är det som bekymrar mig lite. Att jag skall behöva testa mig var och varannan dag när jag har min vanliga vintersnuva. I värsta fall får jag väl köpa ett gäng snabbtester, så jag slipper besöka vårdcentralen som en jävla jojjo.

Det där är nog ett problem som man inte riktigt tagit höjd för. Vet inte riktigt hur man ska lösa det heller. Blir ju dyrt för dig i längden om du ska köpa snabbtester hela tiden.
Citera
2021-08-29, 11:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Precis så. Du kan ju fortfarande testa dig för att utesluta infektion då det ff är gratis. Fast har du genomgått sjukdomen och vaccinerat dig så betvivlar jag att du är smittsam överhuvudtaget.

Citat:
Antigentest kostar 50:- kronor styck på Lidl och 60:- på apoteket så det är ju nästan gratis.
Citera
2021-08-29, 11:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Antigentest kostar 50:- kronor styck på Lidl och 60:- på apoteket så det är ju nästan gratis.

Ja jo men det finns ju folk som inte har så mycket pengar och lever på marginalen. Är man i den sitsen och ska ta ett sådant varje dag så blir det kanske svårt med finanserna? Med tanke på OlaSchuberts immunitetsstatus så känns det som ett onödigt bök, hur dennes finanser ser ut vet jag ju inget om.
Citera
2021-08-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur ser du på detta faktum? https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-08-27/previous-covid-prevents-delta-infection-better-than-pfizer-shot

Är det något som borde uppvärderas så är det naturlig immunitet. Alla som kan påvisa det borde få särskild VIP-status i samhället.

Men tyvärr har alla som pratat om naturlig immunitet censurerats och fått sina konton raderade från sociala medier.

Hur ser du på det faktumet att majoriteten av de som läggs in på sjukhus ej är fullvaccinerade?
Senast redigerad av Leland1979 2021-08-29 kl. 11:18.
Citera
2021-08-29, 11:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså, skriv nästa gång då det du menar istället för nånting annat. Annars är det lätt att man sitter och tänker att du ljuger igen iom att du har en tendens att göra det väldigt ofta.

Nu vet jag inte var du bor, men kanske är det så att det är dialektala problem som gör att du inte förstår vad jag säger. Träffa och umgås är för mig synonymt. Att påstå att jag ljuger hela tiden är inte heller klädsamt då jag inte ljugit en enda gång mig veterligt, det står vem som helst fritt att vidimera det och nej, det är inte din uppgift. Du behöver inte svara på det här inlägget då det är ett retoriskt inlägg.
Citera
2021-08-29, 11:30
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Ni som är besatta av covid och pro-vaccin, dags nu att lyfta blicken och se att att covid tar mycket färre liv i jämförelse med många andra sjukdomar och hälsoproblem, i artikeln ser man tydligt hur det ligger till:

Is it time to stop obsessing over Covid figures? Statistics reveal virus is NOT the biggest killer - with heart disease, dementia and cancer each claiming four times as many lives in an average week last month

Citat:
The most striking finding is that, despite the prevailing focus on the dangers of Covid, it is killing very few people compared to other deadly conditions.

Covid claimed just over 1,000 lives while dementia and Alzheimer’s, cancers and heart disease each killed four times as many people.

Even before the rollout of the vaccine, fewer than one per cent of people who caught Covid died. Now, scientists say that figure is ten times smaller.

Det är bara löjligt att fortsätta med skrämselpropagandan.
Citera
2021-08-29, 11:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ni som är besatta av covid och pro-vaccin, dags nu att lyfta blicken och se att att covid tar mycket färre liv i jämförelse med många andra sjukdomar och hälsoproblem, i artikeln ser man tydligt hur det ligger till:

Is it time to stop obsessing over Covid figures? Statistics reveal virus is NOT the biggest killer - with heart disease, dementia and cancer each claiming four times as many lives in an average week last month

Det blir ju lite löjligt med whataboutism när de sjukdomarna du tar upp inte smittar. Men jag hade gärna sett att man tagit ett fram ett vaccin mot dessa också. Det pratas nu om att använda mRNA vacciner mot cancer exempelvis, då har ju något gott kommit ur det här eländet.

https://www.vetenskaphalsa.se/rna-lakemedel-ett-steg-narmare-anvandning-vid-cancer/
Citera
2021-08-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Infektion ger förvisso bättre immunitet än vaccination. Men studiens resultat innebär inte att man ska förlita sig på naturlig immunitet för att bekämpa viruset.

Det där är en feltolkning. Studien säger ju att naturlig immunitet är mycket pålitlig. Det är den enda immunitet vi kan förlita oss på för att stoppa pandemin, vaccinen kan ju inte det.

Citat:
Det är alltså en dum idé att medvetet sträva efter att erhålla naturlig immunitet.

Nejdå, är man ung och frisk så är det det bästa alternativet. Man har minimal risk med infektion och får maximal immunitet efteråt. För att skydda de i riskgrupper så är det säkraste att så många som möjligt får naturlig immunitet så snabbt som möjligt, samtidigt som riskgrupperna är vaccinerade. Så det gäller att skynda sig nu då vaccinens effekt börjar avta efter 3-10 veckor.

Citat:
Vaccinerna ger bättre skydd än att förbli ovaccinerad.

Nej, naturlig immunitet ger bättre skydd än att vara vaccinerad. För de som haft covid ger vaccin i princip ingen skillnad, de kommer stöta på viruset igen och boostas utan spruta och med maximalt skydd mot sjukdomen.

De skriver ”inga covid-parties”, men jag anser att det är exakt vad man ska göra. Riskgrupper är vaccinerade, let it rip.
Citera
2021-08-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor

Problemet är inte dödligheten i sig utan att de besvärar hjältarna i vården i alltför hög utsträckning. Hade de bara lagt sig ner och dött snyggt och prydligt utan kräva plats på iva mm hade ingen brytt sig.
Senast redigerad av HalHandyman 2021-08-29 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in