2021-08-04, 23:10
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Innan någon tror att 10 skolbarn har avlidit vill jag bara tillägga att det antagligen inte är något enda av dessa 10 barn som rört sig i vanliga skolmiljöer. Så åtgärder i vanlig skola blir minst sagt tandlösa.

Kända fall är två spädbarn (utan kända riskfaktorer) och övriga fick inte intensivvård. Det finns starka skäl att tro att det handlar om barn med såpass allvarlig sjuklighet att de gick i särskola.

Ja så är det såklart.
Skribenten jag försökte resonera med har valt att ta med även barn 0-5 i sina siffror trots att dom inte ens går i skolan.
Dessa har naturligtvis inte smittats i skolan och inte alla dom andra heller såklart.

Det är självklart att en viss smittspridning i skolan förekommer precis som i alla andra offentliga miljöer och arbetsplatser men för barn tycker jag fortfarande inte covid kan klassas som farligare än influensa osv.
Citera
2021-08-04, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Om du bryr dig så mycket om att skydda barn har jag några förslag som definitivt ger bättre bättre resultat än vaccin. Här kommer ett.

Har jag föreslagit vaccinering av barn?

Det jag föreslår ÄR :

Bubbeltänk av samlade smittskyddsåtgärder i för+grundskolan.

#Andningsskydd. Enligt AFS Lagtext.
#Luftrenare.

Tyskland har installerat avancerade luftrenare i 140 st tyska grundskolor. Tillverkade av svenska företaget QleanAir. Karolinska köpte nyligen in luftrenare från QleanAir.

#Avstånd.
#Halvering av klasser vid konstaterad smittspridning.
#Lunch i klassrummet vid smittspridning på skolan.
#Mm.

Syfte att hålla skolan ÖPPEN -men samtidigt SKYDDA barnen från smitta.

Citat:
Under pandemin har ca 120000 barn akutvårdats pga fallolyckor i Sverige.

Då behövs bättre säkerhet kring barnen införas alltså?

Skillnad på vanligt "slå sig lite" "skrubbsår" mot att som du uttrycker dig -barn "akutvårdas" pga fallolyckor.

Vad har detta med pandemin att göra.

Barnen kan sluta med hjälm eller bälte enligt dig för du har sett med din kalkylator att si och så många barn bla bla uppsöker vård när de föds.[/b]

Citat:
Dags att vi inför lag på hjälm under 15 år va?

1 januari 2005 - vägtrafikförordningen (SFS 1998:1276) Alla under 15 års ålder måste bära cykelhjälm när de cyklar eller blir skjutsade på tvåhjulig cykel.

Citat:
Uppenbarligen är ju fallolyckor en betydligt större och värre risk för barn än covid om vi jämför siffrorna? Som du skrev — barn ska skyddas enligt lag.

Som du själv säger, barn ska skyddas enligt lag. Du kan jämföra vad du vill, men Hasse, barn ska skyddas enligt lag.

Citat:
Dessutom är covid inte värre för barn än influensan så då måste vi även vaccinera mot det.

DÄR kom förnekarens signum. Nu uppgraderad till "influensan" tidigare jämställd med förkylning. Du vet Hasse, 1300 barn 0-12 ges inte inneliggande sjukhusvård varje år pga influensan.

Citat:
Om vi ska skydda barn mot alla risker i nivå med covid blir det kämpigt.

Det är kämpigare (om man har empati/kunskap) att ignorera den kunskapen och inte skydda barn från samhällsfarlig luftburen smitta klass 3.

Föräldrabalken säger föräldrar ska skydda sina barn efter bästa förmåga.

Blanda inte ihop skyddet mot Covid mot "ät inte för många tuggumin" eller "nu har du suttit med paddan i 40 min".

Covid-19 kan inte jämställas med influensa.

Barn ska känna sig trygga i skolan.

Att gå i skolan som vanligt vid konstaterad klustersmitta på skolan -ovaccinerad.

Kan inte vara särskilt kul som barn.

Ställ in en luftrenare -sätt på andningsskydd.

Not a big thing.
Senast redigerad av snuttis 2021-08-04 kl. 23:44.
Citera
2021-08-05, 00:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett Texaspar vägrade vaccinera sig. Nu ligger båda i respirator och det sista de bad om var att deras barn ska bli vaccinerade. Ja, så kan det gå

Lydia Rodriguez och hennes man Lawrence trodde inte på vacciner. Nu får deras anhöriga ta hand om deras fyra barn och de förklarar att de är trötta på antiwaxxpropagandan som får många att inte vaccinera sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ville-inte-ta-covidvaccin-nu-ligger-paret-i-respirator/
https://abc13.com/husband-and-wife-covid-vaccine-hesitancy-parents-with-texas-faces-of/10921909/

Jag såg ett klipp på en flerbarnsmor som var förkrossad för att hon fått hela sitt liv förstört pga vaccinet. Hon kunde varken jobba, träna eller ta hand om sina barn. Hon förbannade sig själv.

Det publicerades dock inte på Expressen. Jag överlåter till dig att fundera på varför.
Citera
2021-08-05, 00:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Inga A -och B-lag alls. Är öppet och gratis för alla vuxna att ta vaccinet. Vill man inte så behöver man inte.

"Pengarna eller livet" lämnar också valet öppet för offret.
Citera
2021-08-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag såg ett klipp på en flerbarnsmor som var förkrossad för att hon fått hela sitt liv förstört pga vaccinet. Hon kunde varken jobba, träna eller ta hand om sina barn. Hon förbannade sig själv.

Det publicerades dock inte på Expressen. Jag överlåter till dig att fundera på varför.

Media ställde sig tidigt på läkemedelsbolagens sida.
Citera
2021-08-05, 01:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
” I en intervju med Fox News natten till onsdagen riktar Donald Trump hård kritik mot Joe Bidens hantering av migrantkrisen.
Han uppmanade samtidigt amerikanerna att vaccinera sig mot covid-19:
– Det är ett fantastiskt vaccin. Det är ett säkert vaccin”

källa
Citera
2021-08-05, 01:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ni vaccinhetsare fattar inte skillnaden mellan relativ och absolut riskreduktion. Ni har noll koll på data och vet inte hur man tolkar statistik korrekt. Ni litar blint på kända fake news källor som cnn och andra blaskor, notiriska för att vrida och vända på statistik och utelämna kontext. Eller rent av ljuga

Kort och gott. Det finns inga medicinska eller epidemiologiska skäl för friskt folk under 50 att ta vaccinet och det finns verkligen inga vettiga skäl med tvångsåtgärder och social stigmatisering.

I den här cirkusen är det smärtsamt uppenbart vilka som är foliehattar och dåligt pålästa. Inte fan är det "anti-vaxxers" iallafall.

För dig och dina gelikar verkar det behövas då ni inte ens kan ta in vetenskaplig fakta! En stray jacket och ett munskydd så smittar ni inte längre i alla fall.
Citera
2021-08-05, 02:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Sätt på barnen hjälm och flytväst när du ändå håller på, på den nivån är det.

Barn ska ha hjälm när de cyklar/åker skateboard och flytväst när de är ute på sjön. Inget av dessa hjälper mot sars-cov2.
Citera
2021-08-05, 02:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag inte minns fel hyllades Thailand i den här tråden som något av ett mönsterexempel på hur man effektivt hanterar smittspridning.

Vad har hänt i Thailand, varför sprids smittan där just nu och antalet döda stiger, hur kommer det sig att man övergav sin effektiva hantering av smittspridningen?

Kanske är det så att Delta kräver hårdare åtgärder? Den verkar vara betydligt mer smittsam.
Citera
2021-08-05, 02:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett Texaspar vägrade vaccinera sig. Nu ligger båda i respirator och det sista de bad om var att deras barn ska bli vaccinerade. Ja, så kan det gå

Lydia Rodriguez och hennes man Lawrence trodde inte på vacciner. Nu får deras anhöriga ta hand om deras fyra barn och de förklarar att de är trötta på antiwaxxpropagandan som får många att inte vaccinera sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ville-inte-ta-covidvaccin-nu-ligger-paret-i-respirator/
https://abc13.com/husband-and-wife-covid-vaccine-hesitancy-parents-with-texas-faces-of/10921909/

Sent ska syndaren vakna som man säger. Tänk om barnen förlorar båda sina föräldrar? Vem ska ge barnen mat? Vi är så bortskämda i Sverige med att någon annan ger barnen mat om det händer något, så ser det inte ut i resten av världen.
Citera
2021-08-05, 02:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu är det vaccinpass man ska ha om man vill gå på restaurang, gym, nöje i new York.
Med fina namnet ”key To NYC”.

Dom vaxade ska uppgraderas med fina titlar, medan ”foliehattarna ” ska klassas ner.

Skynda er nu och ställ er i kön med Greta och dom andra i kavlaupp.

Vi ska köra A och b lag nu.

Det är ju standard i Sverige SD och anti-SD. Skaffa dig ett pass så kan du leka med de andra småtjurarna! Jag gillar inte Greta for the record.
Citera
2021-08-05, 02:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Jaha, länk till klippet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in