2021-08-04, 20:00
Moderator
OYs avatar
Om jag inte minns fel hyllades Thailand i den här tråden som något av ett mönsterexempel på hur man effektivt hanterar smittspridning.

Vad har hänt i Thailand, varför sprids smittan där just nu och antalet döda stiger, hur kommer det sig att man övergav sin effektiva hantering av smittspridningen?
Citera
2021-08-04, 20:01
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hur mycke jävla aktier sitter du på igentligen? Din näsa går att linda runt månen vid detta laget.

Moderna upp 500% sedan december då jag köpte, härliga tider!!
Citera
2021-08-04, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag menar naturligtvis hela tiden, eftersom barn brukar ofta leka och vara i rörelse vilket medför risk för skada som kan kräva sjukhusvård.

Om du vill vara konsekvent så kan du minska den risken genom att vira in barnet i bubbelplast. Med andningsskydd givetvis.

Du vet, det är inte på min bekostnad "du är lite rolig".

Det är på 1300 barn 0-12 år vilka getts inneliggande sjukvård's - bekostnad.

De hälsar att de inte håller med dig.

De hade gärna sluppit ligga där pga smittan de fick i skolan icke bärandes andningsskydd -exkluderade samtliga smittskyddsåtgärder övriga samhället rekommenderades ta.

Om man tar bort saker som uppenbarligen får dig att reagera som tex "andningsskydd",

anser du då på fullaste allvar att grundskolebarn inte behöver skyddas från smittannär de är i skolans lokaler?
Citera
2021-08-04, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis

De hade gärna sluppit ligga där pga smittan de fick i skolan icke bärandes andningsskydd -exkluderade samtliga smittskyddsåtgärder övriga samhället rekommenderades ta.

Du har all rätt i världen att sätta på andningsskydd på dina barn (om du har det) så länge de också tycker det är okej.

Vad jag däremot inte håller med om är själva behovet. Vi är helt enkelt oeniga där. Så länge tvång inte är inblandat så får folk bära vad de vill på sina huvuden.

Citat:
anser du då på fullaste allvar att grundskolebarn inte behöver skyddas från smittannär de är i skolans lokaler?

Det är korrekt.
Citera
2021-08-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De absoluta majoriteten bland ovaccinerade är sådana som inte har tillgång till vaccin.

Anti-vaxxare har jag inte mycket till övers för. Iofs om de sedan beslutar sig att hålla sig isolerade från oss andra.

Svårt att förstå logiken när effektiviteten av vaccinet senaste tiden sjunkit drastiskt. Risken att en vaccinerad blir smittad är hälften så stor som för en ovaccinerad (49% effektivitet). Alltså förhållande 1:2. Effektivitet mot symptom landade på 59%. Inte det särskilt imponerande heller. Och det blir sämre varje dag som går. Jag umgås hellre med ovaccinerade som genomgått sjukdom, de har ju bevisligen ett immunförsvar betydligt bättre än de vaccinerade. Dessutom vet man aldrig när nästa mutation bland just vaccinerade slår ut skyddet så det känns väldigt riskabelt att hänga med er. Bättre att hålla sig undan och låta er blir bort-dribblade av viruset. Kan man inte bevisa naturlig immunitet är man en stor risk, både som vaccinerad och ovaccinerad. (Egentligen skiter jag vilket då risken för att jag skulle dö av covid var 1:250000 innan jag smittades och nu är den ännu lägre)

"Development of vaccines against Delta may be warranted, in the light of evidence that the strain’s spike protein has mutated to a point where antibodies raised by current shots are becoming less effective, the researchers said"

"One in 26. That’s the chance of being infected with the delta variant of Covid-19 if you’re in contact with an infected individual and fully vaccinated, the researchers found. This is compared to a one in 13 chance for the unvaccinated."

https://fortune.com/2021/08/04/covid-vaccine-delta-variant-efficacy-uk-study/
Citera
2021-08-04, 20:07
Bannlyst
Citat:

Om man tar bort saker som uppenbarligen får dig att reagera som tex "andningsskydd",

ditt tänk är lite "unikt" "Sverige"

Att "ge upp" "tänka det är inte så farligt" "äsch" osv.

Tyskland gör inte samma sak.

De måste vara totalt galna mätt med dina mått.

Varför?

De köpte nyligen in 140 st avancerade luftrenare med HEPA14 filter -ställde ut i 140 st klassrum i 140 st tyska grundskolor.

du vet...... Svenskt företag bygger dessa luftrenare, QleanAir.

Galna de med?

Vidare,

Är Karolinska universitetssjukhuset galna de med?

De bytte ut deras gamla luftreningssystem mot - QleanAirs's luftrenare.

Du vet lägger man ihop ovanstående låter det mer som Sverige fastnat i galet förnekande.

Men det behöver man givetvis inte skydda sig emot heller enligt dig.

#invandringsrelaterad brottslighet
#mm
Senast redigerad av snuttis 2021-08-04 kl. 20:12.
Citera
2021-08-04, 20:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Ett Texaspar vägrade vaccinera sig. Nu ligger båda i respirator och det sista de bad om var att deras barn ska bli vaccinerade. Ja, så kan det gå

Lydia Rodriguez och hennes man Lawrence trodde inte på vacciner. Nu får deras anhöriga ta hand om deras fyra barn och de förklarar att de är trötta på antiwaxxpropagandan som får många att inte vaccinera sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ville-inte-ta-covidvaccin-nu-ligger-paret-i-respirator/
https://abc13.com/husband-and-wife-covid-vaccine-hesitancy-parents-with-texas-faces-of/10921909/
Citera
2021-08-04, 20:10
Bannlyst
Citat:
Du har all rätt i världen att sätta på andningsskydd på dina barn (om du har det) så länge de också tycker det är okej.

Vad jag däremot inte håller med om är själva behovet. Vi är helt enkelt oeniga där. Så länge tvång inte är inblandat så får folk bära vad de vill på sina huvuden.

Det är korrekt.

Väg vad barnen tycker är "Okej" :

Injicerande av experimentell mRNA teknik i barns armar. Utan att ha gett nuvarande massvacination tid att utvärderas med tanke på långsiktiga biverkningar fertilitet mm.

Edit : Ny (svensk/finsk) vaccin teknik på väg (Fas 1/2), andas in via inhalator, beståendes av byggda SarsCov protein - target receptorer i lungor. Ej nål -inhalator-spray. Tryggare att ge dessa till barn än att injicera triljoner nanopartiklar med risk att binda till ACE2 i tex barns testiklar.

Mot

Samlat bubbeltänk av smittskyddsåtgärder i deras arbetsmiljö (lagstadgad enligt AFS)

Samt enklare andningsskydd (ser ut som munskydd fast med partikelfilter)

BTW - Ger du barnen hela bilden, inkluderat risker med vaccinen, när du säger -"men dom är heelt ofarliga vaccinen"

Du säger samma sak om SarsCov-19 till barnen?

-"Men det är heelt ofarligt för barn SarsCov-19"

Wow.
Senast redigerad av snuttis 2021-08-04 kl. 20:17.
Citera
2021-08-04, 20:13
Avslutad
Citat:
Väg vad barnen tycker är "Okej" :

Injicerande av experimentell mRNA teknik i barns armar. Utan att ha gett nuvarande massvacination tid att utvärderas med tanke på långsiktiga biverkningar fertilitet mm.

Mot

Samlat bubbeltänk av smittskyddsåtgärder i deras arbetsmiljö (lagstadgad enligt AFS)

Samt enklare andningsskydd (ser ut som munskydd fast med partikelfilter)

Nu är jag visserligen emot massvaccinering och tänker själv inte vaccinera mig, så din jämförelse blir lite av en halmgubbe.
Citera
2021-08-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett Texaspar vägrade vaccinera sig. Nu ligger båda i respirator och det sista de bad om var att deras barn ska bli vaccinerade. Ja, så kan det gå

Lydia Rodriguez och hennes man Lawrence trodde inte på vacciner. Nu får deras anhöriga ta hand om deras fyra barn och de förklarar att de är trötta på antiwaxxpropagandan som får många att inte vaccinera sig.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ville-inte-ta-covidvaccin-nu-ligger-paret-i-respirator/
https://abc13.com/husband-and-wife-covid-vaccine-hesitancy-parents-with-texas-faces-of/10921909/

Totalt värdelösa artiklar, det enda de handlade om var att de inte vill ta vaccinet så intet sägande som vanligt.
Citera
2021-08-04, 20:14
Bannlyst
Citat:
Nu är jag visserligen emot massvaccinering och tänker själv inte vaccinera mig, så din jämförelse blir lite av en halmgubbe.

Där ser du vad jonglering med fler bollar gör.

Var väl inte så svårt?
Citera
2021-08-04, 20:18
Medlem
Citat:
Douchebags börjar visa tecken på dehumaniserande bestialiska vi/dom.

Inte långt från att tända ugnarna.

MEn men sen huserar ju forumet avdankade alkoholister och andra psykfall vilka sitter beväpnade med nerskitade tangenbord fartränder i kallingarna förminskandes allt.

"Den tog inte vaccinet - den får skylla sig själv"

Så bestialiska är folk helt enkelt.

Samma hat mot folk som använder andningsskydd.

Hata på avvikandet - nu gjorts synligt.

Ett beteende som Sverige lidit av i århundraden.

Ända sen häxprocesserna.

Hemma-sittar-hataren tillskrivs exklusivt inte bittra alkoholister or such, utan vanliga medelsvensson dvs om du avviker normen.

Nu med eld på kvarnen - "vi som vaxxat oss" dom som inte gör det är obehagliga högerextrema eller "rädda bögar" *valfritt epitet* borde skjutas osv.

Nu är det vaccinpass man ska ha om man vill gå på restaurang, gym, nöje i new York.
Med fina namnet ”key To NYC”.

Dom vaxade ska uppgraderas med fina titlar, medan ”foliehattarna ” ska klassas ner.

Skynda er nu och ställ er i kön med Greta och dom andra i kavlaupp.

Vi ska köra A och b lag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in