2021-08-04, 04:49
  #2221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Den livliga diskussionen som mamman till din kompis uppfattade det var ju att det var ett par som diskuterade. Är detta man och kvinna eller är det ett uttryck för att två st diskuterade. Kan vi utesluta att det var två kvinnor som diskuterade?.

Ja vi kan utesluta att de var 2 kvinnor som var ovänner för jag vet att hon nämnde ett par och jag trodde de var nån som hade kommit fram till detta par och tjafsat och därför blev de livat men nu i efterhand kan hon lika gärna menat att ett par bara diskuterade alltså man och kvinna där kvinnan blev BO och mannen medhjälpare till mord antagligen

Som hon berättade så kom en bil ner och ut hoppar 1-2 killar som går fram å skjuter BO och de talar även för kort tidpunkt mellan diskutionen och skotten för annars hade nog BO dragit efter denna livliga diskution om killen gått iväg men som jag uppfattade så hade han stått kvar tills bilen med mördaren anlänt ner på stranden där BO blev mördad och sen åkte lite bilar

Har även funderat en del på just skotten .
Enligt uppgifter verkar hon ju skjuten 5-6 gånger i ansiktet och de måste ju vara nån extra ordinär markering typ som nån slags stämpel för att kränka henne ordentligt som nått slags smutts

Hade man bara velat tysta henne så hade de kanske räckt med 1 skott men här verkar man tömma hela magasinet och hon borde ju ha ramlat ihop på första men ändå skjuter man 5 skott till när hon ligger ner och de måste ju tyda på att man verkligen hade nå allvarliga agg mot denna kvinna eller vad hon gjort för de verkar betydligt mer personligt än att bara röja nån ur vägen när man gör på detta sättet
Hur många i Sverige har ens fått sitt ansikte bortskjutet under liknande förhållanden senaste 20 åren finns de ens 1 enda fall där man skjutit nån i ansiktet med 5-6 skott och dessutom en kvinna .

Kan inte se nå annat än att detta är en rejäl markering för att hon googlat dit nån vänn som blivit mördad för vist var de väl också ett skott i huvet denna ismail också fick och då känns de som man markerar likadant fast 10 gånger värre tillbaka .

Skulle inte förvåna mig om kille nr1 som pratade med BO på stranden hade nån sorts headsett eller liknande hängandes runt halsen och ett pågående telefonsamtal med mördaren och att de på nått sätt framgick i denna livliga diskution att hon bidragit till ismails död och de här blev en direkt följd att dom sköt hon direkt och på detta sättet
Citera
2021-08-04, 05:01
  #2222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Alltså hur är de möjligt att inte denna E.T själv är in och kommenterar här ?
Efter all skit "intenog" har skrivit om denna person så kan han ju inte bara sitta tyst uppe i Luleå och vänta på att nån hembesöker honom eller skjuter han i portuppgången

Hade de varit jag som blivit utsatt för denna komplott så hade jag ju skrivit på varenda sida på flashback just för att svära mig fri och förklara läget

Här har vi i stället en kille som sitter knäpptyst medans andra drar in han i riktig skit dag efter dag och de får jag inte riktigt ihop för denna info måste ju nått denna person ganska omgående
Bodde han dessutom inte hos någon och vad händer om nån sprayar lägenheten eller liknande så han borde ju åtminstånde vilja röja hotbilden så inte andra blir skadad .

Vem intenog är skulle nog många vilja veta men på nått sjukt sätt verkar han veta en hel del även om tyvärr mycket verkar vara taget ur rena luften och de har ju varit en hel del fel dessutom samt att bevisen han lagt upp på vem han var har blivit raderade direkt nån hittade "fel" i vem han utgav sig för att vara .
Kan de vara nån lillebror som är duktig på tjuvlyssna eller hur är de möjligt han bör på en hel del info ändå utan att lyckas röja sig själv

Jag tror såhär, det var säkert han som skrev i början och lyckades förarga någon som sedan antingen hackat honom eller kanske till och med gjort hembesök och fortsatte trolla från hans konto för att läxa upp honom på riktigt. Därför han var tyst ett tag efter att ha kommit med bra uppgifter till att totalt outa och idiotförklara sig själv.
EDIT: I de där kretsarna är det värre att bli uthängd som golare än något annat.

För övrigt vad gäller SV så tror jag inte en sekund på att han skjutit någon. Jag kände personen rätt bra ett tag för ett antal år sedan när han cyklade omkring på sin enhjuling. Då käkade han ekologiskt och rökte bara gräs för att sedan lägga ner det också, men var fortfarande kvar i "gamet" fast ren. På den tiden agerade han även chaufför ett antal gånger åt mig och mina polare för en billig peng. Jag vet inte vad som hände efter att det tog slut mellan hans dåvarande flickvän men de gånger jag träffade honom efter det så verkade han fortfarande vara ren, även om bekantskapskretsen fortfarande var den samma. Det är som sagt ett gäng med år sedan och mycket kan hända, men jag tror att domen handlade mer om att backa sina polare än något annat. Vad gäller det här så tror jag bara att han agerat chaufför, ovetandes om vad som varit planerat eller under tvång. Min bild av honom är inte någon som skulle kallblodigt avrätta någon utan snarare försöka hitta en lösning, han är inte tappad om man jämför med många andra i den svängen i den staden.

Det är bara mina spekulationer och kan mycket väl visa sig vara helt felaktiga så ta dem med en nypa salt.
__________________
Senast redigerad av lesspalivet 2021-08-04 kl. 05:21.
Citera
2021-08-04, 05:18
  #2223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Eller så meddelande någon platsen mötet skulle ske på redan innan Frida hunnit komma dit.



Om detta stämmer kan jag räkna till minst 4 som visste om platsen redan innan Frida var påväg dit.

Prime suspect för att ha snitchat platsen får väl bli Dannes tjej då hon är den enda som inte hade en rimlig anledning att följa med Frida. Kevin var ju trots allt sur för att han inte hade fått ligga och intenog och Danne var ju stenade

Det jag menar är att Simon kanske inte visste om att ett mord skulle ske utan var bara där för att hämta sin pickadoll av Frida.

Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Ja personen på stranden måste ju insett att nånting skulle hända om en bil stog och väntade på nån sorts signal
Jag skulle inte vilja vara den personen idag heller då den personen måste vara extremt intressant för polisen så risken är att han eventuellt blir röjd om han inte är extremt nära mördaren .

Är de S.V som pratat med tjejen och fiskat ut henne dit då sitter han verkligen i skiten nu
Om han snackar kan polisen få ännu mera vatten på kvarnen och se att han var delaktig i mordplanerna och är han tyst kanske han även blir dömd trotts att han kanske hade nått att säga till sitt försvar som hade fått han friad.
Skyller han på nån annan då lär de ju bli skottpengar på han också och ska han in på kåken på 2.5 år för de andra så lär ju även de påverka om han goolar nu så jag hade inte velat vara i dennas kläder hur än man vrider och vänder på saken så har han ju livstids för mord att vänta eller bli goolare och ta dessa konsekvenser eller riskera bli klippt för att mördaren vill städa upp vittnen

Ny teori, SV var där för att möta FL och få tillbaka gunnen.

Somaliskan röjer var FL ska vara och varför till sina bröder från orten som kommer dit och knäpper henne.

SV Flyr från platsen i egen bil och somalierna drar till boden och bränner sin bil.

Det kan mycket väl vara så att SV bara var på fel plats vid fel tidpunkt i ett helt annat ärende än varför somalierna var där?
Citera
2021-08-04, 05:27
  #2224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesspalivet
Jag tror såhär, det var säkert han som skrev i början och lyckades förarga någon som sedan antingen hackat honom eller kanske till och med gjort hembesök och fortsatte trolla från hans konto för att läxa upp honom på riktigt. Därför han var tyst ett tag efter att ha kommit med bra uppgifter till att totalt outa och idiotförklara sig själv.
EDIT: I de där kretsarna är det värre att bli uthängd som golare än något annat.

För övrigt vad gäller SV så tror jag inte en sekund på att han skjutit någon. Jag kände personen rätt bra ett tag för ett antal år sedan när han cyklade omkring på sin enhjuling. Då käkade han ekologiskt och rökte bara gräs för att sedan lägga ner det också, men var fortfarande kvar i "gamet" fast ren. På den tiden agerade han även chaufför ett antal gånger åt mig och mina polare för en billig peng. Jag vet inte vad som hände efter att det tog slut mellan hans dåvarande flickvän men de gånger jag träffade honom efter det så verkade han fortfarande vara ren, även om bekantskapskretsen fortfarande var den samma. Det är som sagt ett gäng med år sedan och mycket kan hända, men jag tror att domen handlade mer om att backa sina polare än något annat. Vad gäller det här så tror jag bara att han agerat chaufför, ovetandes om vad som varit planerat eller under tvång. Min bild av honom är inte någon som skulle kallblodigt avrätta någon utan snarare försöka hitta en lösning, han är inte tappad om man jämför med många andra i den svängen i den staden.

Det är bara mina spekulationer och kan mycket väl visa sig vara helt felaktiga så ta dem med en nypa salt.
Vad har intenog sagt i tråden?
Citera
2021-08-04, 05:35
  #2225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Vad har intenog sagt i tråden?
Allt möjligt svammel, först var det uppgifter och namn som senare bekräftats delvis och övergick sedan till rent idiotiska skärmdumpar och länkar som jag tyvärr aldrig hann ta del av innan de togs bort men från vad jag kunnat uppfatta av andras kommentarer så har han/hon/dem lyckats outa sig själv på ofantligt klantiga sätt som bara kan tolkas som rent trolleri eller medveten uthängning.

du får själv läsa igenom hela tråden som jag gjorde (tog bara ca 9h)
Citera
2021-08-04, 06:31
  #2226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror inte att det var därför hon mördades, utan var bara en del i klargörandet av vilka kretsar hon umgicks i och vilket leverne hon hade.
Hennes dåvarande somaliske pojkvän, har han några kopplingar till gängen i Stockholm? Vet du det?
Citera
2021-08-04, 07:18
  #2227
Medlem
Det har väl alltid funnits droger och vapen i Luleå och Norrbotten, och kommer säkert så förbli. Men vi har ju varit skonade från skjutningar, förnedringsrån, gruppvåldtäkter och annan skit. Jag hoppas verkligen att dessa somaliska gäng håller sig borta från denna del av landet och istället fortsätter härja i storstäderna. Det är så sjukt tragiskt och fullständigt onödigt att mörda någon pga en skuld eller liknande.

Nej usch och fy, inga fler soc-lägenheter i Bd till dessa adidasriddare utan spärrar!
Citera
2021-08-04, 07:20
  #2228
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Känns som vi har att göra med en femaktivist från anonymous som kapat hans mail.

Vi behöver att en_viss_användare tar en selfie där personen håller upp en postitlapp med *flashbacknamn* för att få full bekräftelse.

Precis. Hans mobil är förmodligen hackad också. Hans pappa säger detta i förhör i fallet om förnedringen när dom pissade på en annan kille.
Citera
2021-08-04, 07:32
  #2229
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Är det bara intenog som påstår att han är död?
Ja.
Citera
2021-08-04, 08:09
  #2230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ja.
Trur Yayhe lever
Citera
2021-08-04, 08:12
  #2231
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Trur Yayhe lever
Tror jag med.
Citera
2021-08-04, 08:19
  #2232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tror jag med.
Ryktas at det va han som sköt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in