2021-08-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Är detta något som framgått med säkerhet? Har inte hunnit läsa hela tråden och eventuella fakta.
Om så är fallet så låter det lite väl litet för att döda någon.

Men det är klart att besvikna, förrådda, försmådda lågintelligenta varelser under rus kan ta sig till vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är stämningsansökningarna i det två åtal där Frida Landin väntade på rättegång. Närmare 2000 tabletter tramadol, cannabis, kokain samt en halvautomatisk tårgaspistol hon förvarat tillsammans med sin dåvarande somaliske pojkvän.

https://docdro.id/2Y8r84X
https://docdro.id/38o9J25

Jag tror inte att det var därför hon mördades, utan var bara en del i klargörandet av vilka kretsar hon umgicks i och vilket leverne hon hade.
Citera
2021-08-03, 16:11
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är så mycket som är rörigt i detta men jag ska göra ett försök att förklara. Jag tolkar det som att polisen först misstänkt Simon för att ha utfört mordet , sedan har dom trott att han bara varit chaufför , nu tror dom att det kan vara fler skyttar som utfört mordet. Det som hänt nu är att Simon begärts häktad men vad jag förstår så tror polisen att det kan vara fler än en skytt.

Det handlar nog inte om flera skyttar utan vem som faktiskt sköt.
Har för mig att det i aftonbladet intervjuats ett äldre par som beskrev det som fyra (5?) snabba skott, sen ett till.

Om det var flera skyttar hade de antagligen olika vapen vilket ger olika typer av smällar, och smällfrekvens vilket skulle uppmärksammats av vittnen.
Så rytmiskt ett två tre fyra, paus, fem med samma knalljud, en skytt. Om vi säger att alla träffade i huvudet skulle det inte finnas någon anledning för en andra person att ta vapnet och skjuta en sista gång.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-08-03 kl. 16:15.
Citera
2021-08-03, 16:19
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kan-inte-utesluta-att-hon-haft-en-radsla-for-sitt-liv

SVT skriver att det inte är uteslutet att kvinnan fruktat för sitt liv.
Citera
2021-08-03, 16:22
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Båda två (Frida o Jennifer) verkar ha sin morfaders efternamn av ngn anledning.

Föräldrarna var kanske inte gifta? Om din pappa heter Esposito och din mamma Dryden, får du automatiskt din morfars efternamn.

On topic: polisen har naturligtvis nästan ända sen början vetat att SV inte är skytten. Det har framgått tydligt för dom som följt fallet i detalj.
Citera
Medlem
Citat:
Att du inte är ett troll förstår nog dom flesta nu. Men vad får du ut av att outa dig själv på det här viset?

Har blivit nerringd av galningar som påstår att jag är ett fejkat troll och hotar mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Misstanken om att han agerat chaffis är ju vad jag förstår inget som kommit från åklagaren.
Som jag uppfattat rapporteringen är det information som Aftonbladet fått från poliskällor som läckt lite om hur deras arbete ser ut.
Just det är ju inte något åklagaren behöver lägga så stor vikt vid innan bevisningen talar för det.
Det finns ju naturligtvis massa tekniska undersökningar som inte är färdiga ännu och som kan förändra bilden eller cementera den.

Men just nu räcker det som sagt var med att en grupp misstänkta skyttar pekats ut och Simon identifierats och kanske bundits till platsen och tidpunkt på något vis.
Då sitter han där i väntan på att bevisningen ger mer svar.

Den omvända, att häkta honom för medhjälp, hade ju i princip krävt att man redan kan avföra honom som skytt. Det kan man sannolikt inte eftersom man väntar på svar.

Tack för en bra förklaring!

Är det inte så att man kan dömas för mord bara man har varit på platsen och inte kan motbevisa alternativt att bevis för medhjälp saknas.
Citera
2021-08-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Har blivit nerringd av galningar som påstår att jag är ett fejkat troll och hotar mig.
Och då måste du outa dig själv på ett anonymt forum och helt frivilligt bli känd för i princip varenda poliskår i Sverige?
Citera
2021-08-03, 16:24
Medlem
Citat:
.. men det är så många turer fram och tillbaka så det är rent förvirrande.

Bara för att du är förvirrad betyder inte att det är förvirrande i allmänhet. De flesta av oss klarar av att hantera att detaljer är okända och kan förhålla oss till det utan att bli förvirrade. I det ögonblick du slutar blanda ihop teorier med fakta, som om de vore utbytbara, så slutar du förmodligen att vara förvirrad. Lycka till! 👍🏻
Citera
2021-08-03, 16:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Är det inte så att man kan dömas för mord bara man har varit på platsen och inte kan motbevisa alternativt att bevis för medhjälp saknas.
Knappast! Åklagaren måste bevisa hans skuld.
Citera
2021-08-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog

Vänta .. så många har alltså ringt E.T. för att berätta att han ska sluta låtsas vara E.T? Eller ringde dom och hotade dig och bad dig sluta fejka vara E.T.? Om det sistnämnda alternativet stämmer så undrar jag hur dom fick tag i ditt nummer?

Det går inte ihop rent logiskt. Antingen är du otroligt dålig på att förklara och resonera konsekvent, eller så har du svårt för att få alla dina lögner att gå ihop.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-03 kl. 16:32.
Citera
2021-08-03, 16:28
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Nej. Åklagaren måste bevisa att du medverkat på ett sätt som innebär att du är att anse som (med)gärningsman. Någon som varit på en plats behöver inte bevisa något. Åklagaren har bevisbördan. Att köra en bil till och från en brottsplats kan vara tillräckligt för att dömas för gärningen (uppsåt kan ibland bli problematiskt).
Citera
2021-08-03, 16:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nog för att du är en skön lirare och bjuder på många skratt här men vi skiter i dina vårtor .
Fast han vill väl bevisa att han är E.T?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in