2021-08-04, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja just detta med väntande bil är intressant. Jag hade samma tankar. Det var väldigt vad trafik det blev helt plötsligt. Tack för ditt svar.

Ja bilen borde ha stått och väntat där i närheten alternativt varit sen till mötesplatsen men tycker de låter lite ologiskt att bara kliva ur bilen direkt och gå ner till stranden och skjuta hon med 5-6 skott i ansiktet så jag antar personen hon diskuterat med på nått sätt förmedlat detta vidare till bil med mördare
Eventuellt kan ju de skett nån slags telefon kommunikation mellan deras diskution samt mördarens bil .

Har även funderat på om pistolen här kan vara utplacerad i förhand och att man tänkte promenera med tjejen här efter diskutionen och när man väl var i gångtunneln tar man upp pistolen och skjuter henne .
Eller kan hon ha tagit med sig pistolen och gömt den den i gångtunneln då hon kanske antog att dom skulle visitera henne på mötet .
Hon hade kanske tänkt springa till pistolen om nånting gick snett men gick aldrig chansen då hon skjöts på stranden

Lär ju finnas en hel del bevis på pistolen så de lär vi ju säkert få svar på .

De man undrar lite extra är ju vilken bil den häktade kört?
Har han suttit i bilen och lyssnat på Bo diskution och sen kört ner mördaren som förmodligen suttit i bilen med laddad pistol då är de ju medhjälp till mord så de sjunger om det ..

Kanske till och med hans telefon dom har haft kommunikationen på
Citera
2021-08-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Berättade bara vad jag hört tyvärr tog hon fel på 10 år på Bo men de var allt hon viste och sett och de stämde ju ganska bra trotts allt med bilar plats samt kön osv .
Verkar vara lite luddigt om hon fiskade eller om nån utmed henne kanske fiskade så de blev nån förväxling
Men som hon berättade var de först en livlig diskution och efter de kom de fler bilar och ur dessa klev någon ut och skjöt henne
Alltså måste ju nån haft nå otalt med henne först och när inte de löste sig så kom 1 bil till och skjöt henne
Osäker på tidsförloppet mellan diskutionen och själva skotten men de kan inte rört sig om nå mer än 1-3 minuter enligt berättelsen jag fick och då måste ju alltså bil med mördare vetat om denna träff skulle ske och stått och väntat ..
Den hon hade diskutionen med har kanske meddelat bil med mördare som glider in och skjuter henne

Alternativt kom bil med mordvapen till personen som diskuterade med henne

Igenom att bil med mördare stog väntade så funderar jag ju om de var så dom tänkte klippa henne i tex gångtunneln i alla fall men efter denna diskution så blev de så hetlevrat så dom åkte ner på stranden och sköt hon där i stället

Nu så här i efterhand kan jag eventuellt misstolkat de hon berättade för jag uppfattade de som att en man stog och grälade med 1 par alltså kille och Bo
Men de kan även varit så att hon sa att ett par grälade och att de då eventuellt varit nån kille som var kompis med mördaren som kanske lurat dit henne och att dom 2 grälade och sen kom bilen med mördaren/vapnet

Jag har inte sett nånting av själva händelsen själv mer än de vi efteråt såg då vi åkte runt i bil men då var de mest poliser

Eller så meddelande någon platsen mötet skulle ske på redan innan Frida hunnit komma dit.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.

Om detta stämmer kan jag räkna till minst 4 som visste om platsen redan innan Frida var påväg dit.

Prime suspect för att ha snitchat platsen får väl bli Dannes tjej då hon är den enda som inte hade en rimlig anledning att följa med Frida. Kevin var ju trots allt sur för att han inte hade fått ligga och intenog och Danne var ju stenade

Det jag menar är att Simon kanske inte visste om att ett mord skulle ske utan var bara där för att hämta sin pickadoll av Frida.
Citera
2021-08-04, 02:58
Medlem
Citat:
Ja bilen borde ha stått och väntat där i närheten alternativt varit sen till mötesplatsen men tycker de låter lite ologiskt att bara kliva ur bilen direkt och gå ner till stranden och skjuta hon med 5-6 skott i ansiktet så jag antar personen hon diskuterat med på nått sätt förmedlat detta vidare till bil med mördare
Eventuellt kan ju de skett nån slags telefon kommunikation mellan deras diskution samt mördarens bil .

Har även funderat på om pistolen här kan vara utplacerad i förhand och att man tänkte promenera med tjejen här efter diskutionen och när man väl var i gångtunneln tar man upp pistolen och skjuter henne .
Eller kan hon ha tagit med sig pistolen och gömt den den i gångtunneln då hon kanske antog att dom skulle visitera henne på mötet .
Hon hade kanske tänkt springa till pistolen om nånting gick snett men gick aldrig chansen då hon skjöts på stranden

Lär ju finnas en hel del bevis på pistolen så de lär vi ju säkert få svar på .

De man undrar lite extra är ju vilken bil den häktade kört?
Har han suttit i bilen och lyssnat på Bo diskution och sen kört ner mördaren som förmodligen suttit i bilen med laddad pistol då är de ju medhjälp till mord så de sjunger om det ..

Kanske till och med hans telefon dom har haft kommunikationen på
Det blir ju lite rörigt i en sådan här situation och säkert väldigt chockartat. Men när jag läser din berättelse så får jag inte riktigt grepp om hur många bilar som kommer ned till badplatsen. Du pratar om flera bilar och samtidigt säger du en bil. Det gör att det blir lite svårt att få en översikt vad som kan ha hänt. Frågan är om du menar att det kommer ned två bilar som väntat eller bara en. Det näms ju i media om flera bilar.
Citera
2021-08-04, 03:04
Medlem
[quote=997|76783195]Eller så meddelande någon platsen mötet skulle ske på redan innan Frida hunnit komma dit.

Ja de är väl de jag skriver ..
Förmodligen viste mördare i bil om denna träff skulle ske och avvaktade i bilen tills han fick klartecken eller hörde hur diskutionen gick .

Bo kanske hotade med polis eller skulle avslöja nånting eller så kanske de kom fram information om att hon läkt information som fick denna ismail mördad och då flippade de för killarna i bilen som sköt hon på plats som hämd .

Någonstans befinner sig ju person nr1 som hade diskutionen med BO och denna borde ju sett skott och allt som hänt och den personen lever ju så den måste ju varit på mördarens sida annars borde ju den personen blivit klippt också .
Kan de eventuellt vara S.V som hämtat tjejen och kört henne ut hit för att samtala och medlat detta till mördaren?
Nån har ju lockat ut henne till denna plats och haft nånting otalt med henne Osäker på vem ?
Nån har kommit i bil nr2 och skjutit henne ?
Nån bil har ju S.V körd dit eller därifrån och sitter häktad pga detta ?
Nån har ju på nått sätt förlagt en pistol i gångtunneln ?

Känns som de borde stämma att 4-5 personer setts springa därifrån om dom delat sig i 2-3olika bilar efteråt
Citera
2021-08-04, 03:09
Medlem
Citat:
Det blir ju lite rörigt i en sådan här situation och säkert väldigt chockartat. Men när jag läser din berättelse så får jag inte riktigt grepp om hur många bilar som kommer ned till badplatsen. Du pratar om flera bilar och samtidigt säger du en bil. Det gör att det blir lite svårt att få en översikt vad som kan ha hänt. Frågan är om du menar att det kommer ned två bilar som väntat eller bara en. Det näms ju i media om flera bilar.

Där är jag själv osäker .
Enligt vittnet så kommer 1 bil ner och där kliver en mördare ut och skjuter henne .
Enligt media är de 2-3 bilar som lämnar mordplatsen .
Kan mycket väl vara 2 bilar som kom ner de har jag inte koll på och
Likaväl borde väl person 1 som diskuterat med henne ha kommit i bil långt före så den personen har säkert lämnat i bil också så de bör åtminstånde vara 2 bilar som lämnat platsen men förmodligen 3

Som sagt de här är inget jag sett själv utan hörde som tredje part via ett väldigt stressat vittne via högtalartelefon så har inte pratat med vittnet personligen och kunde ej heller ställa frågor utan bara lyssna till vad som sas
Senast redigerad av Buddha111 2021-08-04 kl. 03:16.
Citera
2021-08-04, 03:14
Medlem
Citat:
Enligt vittnet så kommer 1 bil ner och där kliver en mördare ut och skjuter henne .
Likaväl borde väl person 1 som diskuterat med henne ha kommit i bil långt före så den personen har säkert lämnat i bil också så de bör åtminstånde vara 2 bilar som lämnat platsen men förmodligen 3
Vet ni vad motive har varit? Och är det enda rinkeby gjeng som har gjort detta?
Citera
2021-08-04, 03:15
Medlem
Citat:
Toppen, då sätter vi ett litet frågetecken för hur bilarna har rört sig. Det måste ha varit en lurig f-n BO hade med sig på stranden i alla fall.
Citera
2021-08-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Vet ni vad motive har varit? Och är det enda rinkeby gjeng som har gjort detta?

Ingen aning tyvärr
jag känner ingen av dessa inblandade
Citera
2021-08-04, 03:30
Medlem
Citat:
Toppen, då sätter vi ett litet frågetecken för hur bilarna har rört sig. Det måste ha varit en lurig f-n BO hade med sig på stranden i alla fall.

Ja personen på stranden måste ju insett att nånting skulle hända om en bil stog och väntade på nån sorts signal
Jag skulle inte vilja vara den personen idag heller då den personen måste vara extremt intressant för polisen så risken är att han eventuellt blir röjd om han inte är extremt nära mördaren .

Är de S.V som pratat med tjejen och fiskat ut henne dit då sitter han verkligen i skiten nu
Om han snackar kan polisen få ännu mera vatten på kvarnen och se att han var delaktig i mordplanerna och är han tyst kanske han även blir dömd trotts att han kanske hade nått att säga till sitt försvar som hade fått han friad.
Skyller han på nån annan då lär de ju bli skottpengar på han också och ska han in på kåken på 2.5 år för de andra så lär ju även de påverka om han goolar nu så jag hade inte velat vara i dennas kläder hur än man vrider och vänder på saken så har han ju livstids för mord att vänta eller bli goolare och ta dessa konsekvenser eller riskera bli klippt för att mördaren vill städa upp vittnen
Citera
2021-08-04, 03:39
Medlem
Citat:
Ja personen på stranden måste ju insett att nånting skulle hända om en bil stog och väntade på nån sorts signal
Jag skulle inte vilja vara den personen idag heller då den personen måste vara extremt intressant för polisen så risken är att han eventuellt blir röjd om han inte är extremt nära mördaren .

Är de S.V som pratat med tjejen och fiskat ut henne dit då sitter han verkligen i skiten nu
Om han snackar kan polisen få ännu mera vatten på kvarnen och se att han var delaktig i mordplanerna och är han tyst kanske han även blir dömd trotts att han kanske hade nått att säga till sitt försvar som hade fått han friad.
Skyller han på nån annan då lär de ju bli skottpengar på han också och ska han in på kåken på 2.5 år för de andra så lär ju även de påverka om han goolar nu så jag hade inte velat vara i dennas kläder hur än man vrider och vänder på saken så har han ju livstids för mord att vänta eller bli goolare och ta dessa konsekvenser eller riskera bli klippt för att mördaren vill städa upp vittnen
Den livliga diskussionen som mamman till din kompis uppfattade det var ju att det var ett par som diskuterade. Är detta man och kvinna eller är det ett uttryck för att två st diskuterade. Kan vi utesluta att det var två kvinnor som diskuterade?.
Citera
2021-08-04, 03:50
Medlem
Kan någon skriva en sammanfattning om vad som har händt? Eller vad vi tror som har händt
Citera
2021-08-04, 04:10
Medlem
Är det stora namn i shottaz/FLG som har utfört detta och varför sköt dom hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in