2021-08-04, 00:53
  #2197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
En spacklad pösmunk kommer o frågar om hon kan lägga lite saker hos en norrländsk gammal tant i dom skogarna. Nja på den!

Är du efter? den gamle tanten/farbron är givetvis hennes mormor farmor farfar morfar eller valfri äldre godtrogen släkt. fan när man måste förklara allt.
Citera
2021-08-04, 00:58
  #2198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Du glömde säga pz och sen visa något wu-tang clan tecken.

Ja juste. Ber så hemskt mkt om ursäkt.
Citera
2021-08-04, 00:59
  #2199
Medlem
Det som är lite galet i allt ang intenog är att biggedy har skickat mail till polisen ang hans inlägg här i fb, så om det vart något om e.t så är säpo garanterat involverat då hans pappa jobbar inom försvarsmakten, så vi kan alla släppa ”intenog,

Så låt han hålla på, antingen så är han den han är, eller så är det femcek det tar säpo isf hand om, låt han vara oavsätt så ger hen info till polisen
Citera
2021-08-04, 01:05
  #2200
Medlem
Detta är en sensationell tråd och ett historiskt ögonblick för Flashback.

Helt omöjligt att veta vad konsekvenserna av denna tråd kommer bli.

Att intenog nu droppar informationen att den eventuellt efterlyste Yayhe (från Shottaz?) är DÖD sen i söndags är bara… jag finner inga ord. Nu är det verkligen upp till bevis en gång för alla.

Blev han klippt pga mordet som tråden handlar om? Är det relaterat?
Citera
2021-08-04, 01:08
  #2201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Detta är en sensationell tråd och ett historiskt ögonblick för Flashback.

Helt omöjligt att veta vad konsekvenserna av denna tråd kommer bli.

Att intenog nu droppar informationen att den eventuellt efterlyste Yayhe (från Shottaz?) är DÖD sen i söndags är bara… jag finner inga ord. Nu är det verkligen upp till bevis en gång för alla.

Blev han klippt pga mordet som tråden handlar om? Är det relaterat?


Eller hur? Han har haft rätt i allt hittils🤦‍♀️
Citera
2021-08-04, 01:15
  #2202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Han dog i Söndags.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag har hans väst, han som det var en bild på i tråden som polisen menade. Den låg i gömman. Jag kan lägga upp en bild på den.

Varför låg hans väst i gömman? Hade Frida lagt dit den innan mordet eller var det en gemensam gömma man kunde lämna saker i när man skulle ut på "uppdrag"? Alltså har han själv lagt den i gömman innan mordet på Frida? Eller la någon västen i gömman efter mordet på Yahye? Fattar inte.

Tog du något mer från gömman eller lämnade du Ismails pass, pistolen och det andra där?
Citera
2021-08-04, 01:29
  #2203
Medlem
Alltså hur är de möjligt att inte denna E.T själv är in och kommenterar här ?
Efter all skit "intenog" har skrivit om denna person så kan han ju inte bara sitta tyst uppe i Luleå och vänta på att nån hembesöker honom eller skjuter han i portuppgången

Hade de varit jag som blivit utsatt för denna komplott så hade jag ju skrivit på varenda sida på flashback just för att svära mig fri och förklara läget

Här har vi i stället en kille som sitter knäpptyst medans andra drar in han i riktig skit dag efter dag och de får jag inte riktigt ihop för denna info måste ju nått denna person ganska omgående
Bodde han dessutom inte hos någon och vad händer om nån sprayar lägenheten eller liknande så han borde ju åtminstånde vilja röja hotbilden så inte andra blir skadad .

Vem intenog är skulle nog många vilja veta men på nått sjukt sätt verkar han veta en hel del även om tyvärr mycket verkar vara taget ur rena luften och de har ju varit en hel del fel dessutom samt att bevisen han lagt upp på vem han var har blivit raderade direkt nån hittade "fel" i vem han utgav sig för att vara .
Kan de vara nån lillebror som är duktig på tjuvlyssna eller hur är de möjligt han bör på en hel del info ändå utan att lyckas röja sig själv
Citera
2021-08-04, 01:47
  #2204
Medlem
Buddha 111. Nu har det gått en tid sedan du skrev detta:

En kompis mamma hörde en livad diskution och hon tyckte de var konstigt när de var så unga personer som var inblandad. Efter de har nån slags bil kommit in och 2 personer ska ha klivit ut och skjutit mot de yngre paret och flickan träffades.

Är det något mer som du kan komma på när du fått lite distans till det hela?. Vi har knapphändig info från själva skjutningen på plats. Vad kan du komma på idag om du skulle berätta vad som hände?.
__________________
Senast redigerad av leosurvey 2021-08-04 kl. 01:53.
Citera
2021-08-04, 02:00
  #2205
Medlem
Okej jag är ny på tråden och orkar inte läsa igenom alt detta. Har 5 spörsmål mål
1.vem är brottsoffert?
2.varför sköts brottsoffet
3. Er Yayhe från död?
4. Vem är mannen som er häktad bild på honom? 5. Och vem jagar polisen?
Citera
2021-08-04, 02:02
  #2206
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag satt häktad i två månader misstänkt på sannolika skäl för grov misshandel på 90-talet.
Helt oskyldig.

Kom in i matchen, åklagaren behöver tid att utreda allt som polisen har samlat in, därav häktningen.
Folk häktas på rätt lösa grunder.

Då är vi två. Satt själv häktad i slutet på 90-talet för grov misshandel. I mina ögon självförsvar och trodde att jag snart skulle vara ute men tji fick man när åklagaren senare tog beslutet att jag skulle vara fortsatt häktad. Satt i lite över en månad på Kronobergshäktet, släpptes senare och fallet lades även ner så småningom.

Som du påpekar, en åklagare kan häkta en på rätt lösa grunder men är ju inte för att vara "elak" direkt. Och idag är det lite tuffare klimat med.
Citera
2021-08-04, 02:22
  #2207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Buddha 111. Nu har det gått en tid sedan du skrev detta:

En kompis mamma hörde en livad diskution och hon tyckte de var konstigt när de var så unga personer som var inblandad. Efter de har nån slags bil kommit in och 2 personer ska ha klivit ut och skjutit mot de yngre paret och flickan träffades.

Är det något mer som du kan komma på när du fått lite distans till det hela?. Vi har knapphändig info från själva skjutningen på plats. Vad kan du komma på idag om du skulle berätta vad som hände?.

Berättade bara vad jag hört tyvärr tog hon fel på 10 år på Bo men de var allt hon viste och sett och de stämde ju ganska bra trotts allt med bilar plats samt kön osv .
Verkar vara lite luddigt om hon fiskade eller om nån utmed henne kanske fiskade så de blev nån förväxling
Men som hon berättade var de först en livlig diskution och efter de kom de fler bilar och ur dessa klev någon ut och skjöt henne
Alltså måste ju nån haft nå otalt med henne först och när inte de löste sig så kom 1 bil till och skjöt henne
Osäker på tidsförloppet mellan diskutionen och själva skotten men de kan inte rört sig om nå mer än 1-3 minuter enligt berättelsen jag fick och då måste ju alltså bil med mördare vetat om denna träff skulle ske och stått och väntat ..
Den hon hade diskutionen med har kanske meddelat bil med mördare som glider in och skjuter henne
Alternativt kom bil med mordvapen till personen som diskuterade med henne

Igenom att bil med mördare stog väntade så funderar jag ju om de var så dom tänkte klippa henne i tex gångtunneln i alla fall men efter denna diskution så blev de så hetlevrat så dom åkte ner på stranden och sköt hon där i stället

Nu så här i efterhand kan jag eventuellt misstolkat de hon berättade för jag uppfattade de som att en man stog och grälade med 1 par alltså kille och Bo
Men de kan även varit så att hon sa att ett par grälade och att de då eventuellt varit nån kille som var kompis med mördaren som kanske lurat dit henne och att dom 2 grälade och sen kom bilen med mördaren/vapnet

Jag har inte sett nånting av själva händelsen själv mer än de vi efteråt såg då vi åkte runt i bil men då var de mest poliser
__________________
Senast redigerad av Buddha111 2021-08-04 kl. 02:35.
Citera
2021-08-04, 02:28
  #2208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Berättade bara vad jag hört tyvärr tog hon fel på 10 år på Bo men de var allt hon viste och sett och de stämde ju ganska bra trotts allt med bilar plats samt kön osv .
Verkar vara lite luddigt om hon fiskade eller om nån utmed henne kanske fiskade så de blev nån förväxling
Men som hon berättade var de flest en livlig duskution och efter de kom de fler bilar och ur dessa klev någon ut och skjöt henne
Alltså måste ju nån haft nå otalt med henne först och när inte de löste sig så kom 1 bil till och skjöt henne
Osäker på tidsförloppet mellan diskutionen och själva skotten men de kan inte rört sig om nå mer än 1-3 minuter och då måste ju alltså bil med mördare vetat om denna träff skulle ske och stått och väntat ..
Den hon hade diskutionen med har kanske meddelat bil med mördare som glider in och skjuter henne
Alternativt kom bil med mordvapen.

Igenom att bil med mördare stog väntade så funderar jag ju om de var så dom tänkte klippa henne i tex gångtunneln i alla fall men efter denna duskution så blev de så hetlevrat så dom åkte ner på stranden och sköt hon i alla fall


Jag har inte sett nånting av själva händelsen själv mer än de vi efteråt såg då vi åkte runt i bil men då var de mest poliser
Ja just detta med väntande bil är intressant. Jag hade samma tankar. Det var väldigt vad trafik det blev helt plötsligt. Tack för ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in