2021-08-03, 12:35
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
För att det är ett ovanligt brutalt mord (ren avrättning av ung kvinna) som sker i Norrbotten. I södra Sverige kanske ni har vant er, ni kanske mer eller mindre omedvetet har accepterat den nya samhällsordningen. Här uppe känns det väldigt omskakande. Det är allt som folk pratar om på arbetsplatser och dylikt. Många känner någon som känner någon som känner BO eller MGM.

Min dröm hade varit att Norrbottningar satte hårt mot hårt och att alla som döms för gängrelaterade mord här uppe får smaka på studsaren om de väljer att återvända. En 6.5:a i bakhuvudet från någon kamoflageklädd anonym hjälte.

Fyfan vad vidrigt gjort. Tack för info.
Citera
2021-08-03, 12:47
Medlem
Ofta när någon ställer en fråga så svarar en del att man kan söka i tråden. Exakt hur går jag tillväga för att söka i tråden utan att behöva gå igenom varenda sida igen? Jag söker något inlägg med B.O´s facebook, inte den där hon heter Fr*da Land*n senast uppdaterad 2015 utan den nyare sidan.
Citera
2021-08-03, 12:50
Medlem
Citat:
Utifrån vad jag har sett och hört om Simon så har jag oerhört svårt att se honom som pisrolmördare som dessutom skjuter en tjej flera gånger i skallen. Ingenting är omöjligt, men det känns inte troligt.

Var kommer den fetmarkerade uppgiften ifrån? Har inte läst det någon annanstans än bland det opålitliga pladdret i denna tråd.
Citera
2021-08-03, 12:50
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Alternativ teori

Simon mördare? (ensam mördare)

Shottaz kanske bara är ett sidospår lr allafall delvis sidospår planterat av Simons vänner?

Kvällspressen vet ju sedan gammalt att aldrig check up en bra storie
Shottaz säljer lösnummer...

Och mycket tjat nu om planterad pistol och falska fingeravtryck mm i tråden

Så kanske så här

Att Frida hade slarvart bort Simons knark (större parti) och han var fett pressad av dem han var skyldig i sin tur (Niinows crew?) och ända möjligheten för honom var att se till att hon betalade eller knäppa Frida eller själv bli fimpad...

Frida fattade inte allvaret i situationen alt kunde inte få fram några 💵 och då blev det som det blev...

I början var det ju någon som skrev något liknande..

Där av det amatör mässiga utförandet och att han blev plockad så fort....

Sedan drar ett antal konton igång försök till vilseledandning och damage control?
Men visst var det flera bekräftade vittnen inledningsvis, om flera bilar och personer? Det talar ju iofs emot.
Citera
2021-08-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ofta när någon ställer en fråga så svarar en del att man kan söka i tråden. Exakt hur går jag tillväga för att söka i tråden utan att behöva gå igenom varenda sida igen? Jag söker något inlägg med B.O´s facebook, inte den där hon heter Fr*da Land*n senast uppdaterad 2015 utan den nyare sidan.
Det går söka med förstoringsglaset och söka inom ämnet
Citera
2021-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Det går söka med förstoringsglaset och söka inom ämnet

Tack för ditt svar.
Citera
2021-08-03, 12:54
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Hur kommer det sig att detta fall fått så mycket uppmärksamhet? Mord och skjutningar sker varje dag vilket diksuteras här på forumet, men det var längesedan såhär måna sidor blev skrivna.

Trådrubriken innehöll från början uppgifter om att BO var en 15-årig flicka. Många reagerade nog extra starkt på det och började läsa och diskutera. När det sedan kom fram att det inte var så kom det istället nya uppgifter som band ihop det inträffade med andra pågående trådar så många tillkom nog från de trådarna.
Citera
2021-08-03, 12:54
Medlem
Citat:
För att det är ett ovanligt brutalt mord (ren avrättning av ung kvinna) som sker i Norrbotten. I södra Sverige kanske ni har vant er, ni kanske mer eller mindre omedvetet har accepterat den nya samhällsordningen. Här uppe känns det väldigt omskakande. Det är allt som folk pratar om på arbetsplatser och dylikt. Många känner någon som känner någon som känner BO eller MGM.

Min dröm hade varit att Norrbottningar satte hårt mot hårt och att alla som döms för gängrelaterade mord här uppe får smaka på studsaren om de väljer att återvända. En 6.5:a i bakhuvudet från någon kamoflageklädd anonym hjälte.

Vad säger skvallret om somalierna? Var bodde de och vilka umgicks de med?
Citera
2021-08-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Var kommer den fetmarkerade uppgiften ifrån? Har inte läst det någon annanstans än bland det opålitliga pladdret i denna tråd.

Det är en trådsanning av osäkert värde.
Citera
2021-08-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
För att klargöra allting. Ninow(ismail) var ihop med denna Frida, förvarade sitt stash hos henne garanterat ett flertal gånger, gjorde affärer med den här Danne och på något sätt hamnade i konflikt med honom. Ninow stack till rinkeby av någon anledning och där blir han klippt. Om det nu är Danne och hans gäng som klippt honom så är det redan nu skrivet att Frida goat ut Ninow. Och nu fick Frida betala det genom döden när ninows klick fick reda på detta! Simon har agerat förare emot sin vilja med massa hot antagligen. Det är vad min teori och magkänsla säger

Vänta nu här.. Så du menar Att Fr*da goat ut sin egen pojkvän/partner? 😱

Mvh X
Citera
2021-08-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Alternativ teori

Simon mördare? (ensam mördare)

Shottaz kanske bara är ett sidospår lr allafall delvis sidospår planterat av Simons vänner?

Kvällspressen vet ju sedan gammalt att aldrig check up en bra storie
Shottaz säljer lösnummer...

Och mycket tjat nu om planterad pistol och falska fingeravtryck mm i tråden

Så kanske så här

Att Frida hade slarvart bort Simons knark (större parti) och han var fett pressad av dem han var skyldig i sin tur (Niinows crew?) och ända möjligheten för honom var att se till att hon betalade eller knäppa Frida eller själv bli fimpad...

Frida fattade inte allvaret i situationen alt kunde inte få fram några 💵 och då blev det som det blev...

I början var det ju någon som skrev något liknande..

Där av det amatör mässiga utförandet och att han blev plockad så fort....

Sedan drar ett antal konton igång försök till vilseledandning och damage control?

Du tänker att Aftonbladet, via källor hos polisen, skulle rulla ut en "damage control-operation" som går ut på att skrämma upp norra Sveriges befolkning för ett inflöde av somaliska vildar från Rinkeby?
För att göra Simons vänner nöjda?

Känns lite långsökt ändå.
Citera
2021-08-03, 13:01
Medlem
Bild/länk på BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem