2021-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConstantineXI
Att det är någon från sthlm som vill fucka upp det för dem. Ingen av dem är heller särskilt glada
(surprise) över att ens bli nämnda i denna tråd. Ett mer vidareutvecklat svar än så blir det tyvärr inte.

Jag vet att en av personerna som namngivits i tråden under helgen sökt E.T och då fått bekräftat att E.T inte skrivit i tråden utan gjort helt andra saker.
Då var han helt ovetande om saken, men med andra vänner som kunde intyga att han inte skrivit utan gjort lite annat ihop med dem.

Där av att jag tidigare skrivit att jag vet att Intenog inte är E.T.
Däremot är det förmodligen någon som känner honom hyfsat och har viss koll på Luleå också.
Citera
2021-08-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
finns ingenting som tyder på att mordet skedde pga knarkskulder el knarkaffärer.
Det är inget säkert och den informationen har kommit från -intenog.
kan handlat om något helt annat.
Kan handla om nånting annat. Men sannolikhet är nånting att förhålla sig till.
Citera
2021-08-02, 23:39
Medlem
Historiskt har ju en extremt stor andel av alla mord mellan Shottaz, DP och andra handlat om hämnd för tidigare mord/mordförsök.
Det känns som en typisk sån där sak som man inte kompromissar med.

På så vis blir det logiskt att tänka att detta har att göra med mordet i Rinkeby 5 juli. Om det sen är så att hon vetat för mycket om det eller på något vis lämnat info som gjort det möjligt att utföra mordet så är hon med säkerhet fair game då det förmodligen ses som ett svek.
Citera
2021-08-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag är inte nisse eller Börje 74 eller 77 år gammal.

Det han menar är att det är märkligt att inte kunna laga mat själv (hemtjänst) men att kunna cykla runt i skogen? där hennes förråd fanns.
Citera
2021-08-02, 23:41
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag vet att en av personerna som namngivits i tråden under helgen sökt E.T och då fått bekräftat att E.T inte skrivit i tråden utan gjort helt andra saker.
Då var han helt ovetande om saken, men med andra vänner som kunde intyga att han inte skrivit utan gjort lite annat ihop med dem.

Däremot är det förmodligen någon som känner honom hyfsat och har viss koll på Luleå också.

Skulle tro att det är ett antal personer som är mycket intresserade av intenog och dennes pågående prank...

Vad är det man brukar säga skratta bäst som skrattar sist...

Men stor underhållning är det ju dock även om det känns som det är viss risk att hen får en alldeles egen tråd här på forumet...
Senast redigerad av mastarn 2021-08-02 kl. 23:44.
Citera
2021-08-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Men tig för i helvete och låt honom prata. Alltså är du en sådan som alltid ropar STOPP när någon ska lägga en straffspark på fotbollen?

Nej, men kanske stopp om någon korkad stackare håller på att fixa sig själv skjuten eller dylikt, hur kan du ens dra en sådan jämförelse? Allt för att du ska få läsa lite jävla skvaller?

Nu lutar det åt att någon "jävlas" med personen i fråga men man kan ju inte annat än undra vad fan du har innanför pannbenet och vad du tycker skvaller är värt efter ett sådant uttalande..
Senast redigerad av FotParmesan 2021-08-02 kl. 23:49.
Citera
2021-08-02, 23:51
Medlem
En annan tanke jag har:
Valet av plats är riktigt dåligt för en avrättning. Dels en del folk i rörelse, dels mycket äldre Svenssons som ringer snuten direkt och dels svårt att ta sig osedd från platsen.
Att man spontant sprungit på henne där känns också osannolikt, för det är inte en plats man bara besöker spontant om man bor på andra sidan stan.

Det får mig att tro att mötet planerades av andra syften än att faktiskt döda henne. Förmodligen har hon gjort något och folk var arga, men det skulle redas ut.
Under mötet drar det iväg. Kanske uppdagas att hon sagt saker som inte stämmer, stulit eller på annat sätt gjort något som allvarligt förvärrar situationen.
Någon med låg impulskontroll tar kommandot och skjuter henne.

Det är möjligt att pistolen i tunneln tillhör SW. Han är grön i dessa sammanhang och hade med den för säkerhets skull, men när det brände till så förblev den oanvänd. Han dumpar den i panik i flykten.
Nu har polisen en chaffis och kanske rent av en pistol som kan kopplas till honom, men den kan mycket väl vara oanvänd.

Jag tror Simon tagit sig vatten över huvudet och nu har det rejält jobbigt.
Citera
2021-08-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan handla om nånting annat. Men sannolikhet är nånting att förhålla sig till.
hon beskrivs som snäll och verkade ha koll på sina egna affärer,
däremot så kan hon ha blivit syndabock för någon annans fiffel-om hon förvarade andras substanser tex
Tjejen Frida verkar inte ha varit så nedgången
och släktingen som nyss skrev berättade att hon var villig betala

tillbaka när hon räknat fel i en affär.
Det är information av dem som kände henne som person som bidrar bäst.
Citera
2021-08-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Nej, men kanske stopp om någon korkad stackare håller på att fixa sig själv skjuten eller dylikt, hur kan du ens dra en sådan jämförelse? Allt för att du ska få läsa lite jävla skvaller?

Nu lutar det åt att någon "jävlas" med personen i fråga men man kan ju inte annat än undra vad fan du har innanför pannbenet och vad du tycker skvaller är värt efter ett sådant uttalande..

Gissar att faktiskt alla tänker exakt samma jämförelse som pantzertax, inklusive mig.
Varför tysta ned något så underhållande lixom..
Personen skriver om personen vill.
Citera
2021-08-02, 23:55
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Om detta nu var gäng relaterat: varför sköt dom ihjäl en svennebanan tjej?
Citera
2021-08-02, 23:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
finns ingenting som tyder på att mordet skedde pga knarkskulder el knarkaffärer.
Det är inget säkert och den informationen har kommit från -intenog.
kan handlat om något helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990

Vad kan det vara person som namngavs redan i helgen och som nu ringer runt?

Det kan ju bara vara fråga om Danne från Sollentuna eller någon av de två somalierna Yahye eller Bahnan. Är det någon av dessa - och var håller de hus nu, måntro?
Citera
2021-08-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det han menar är att det är märkligt att inte kunna laga mat själv (hemtjänst) men att kunna cykla runt i skogen? där hennes förråd fanns.

denne person harde inte riktigt koll på alla ord-tror det var två olika personer som skrev-
den ene har sämre ordförråd
-kanske yngre
det var förmodlingen hemkörning personen menade. hemkörd kebab pizza kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in