2021-08-02, 23:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Så sant, frände! Blir så ytterst tydligt när man ber dem försöka förtydliga sina ståndpunkter, förutom alla siffror och statistik, vilket mången av dem använder såsom absoluta sanningar för sina teser.

Inte för att tvivlarna använder sig av siffror och statistik ? Eller finns det något annat ? En kristallkula t.ex.?
Citera
2021-08-02, 23:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Inte för att tvivlarna använder sig av siffror och statistik ? Eller finns det något annat ? En kristallkula t.ex.?

Jag har dock haft det mesta rätt sedan pandemins början, killgissningar dock.

Har dock ingen som helst åsikt angående vaccinet.
Citera
2021-08-02, 23:13
Medlem
Citat:
Desinformation 1 = Nåldynorna blir allt färre . Skeptikerna vinner mark. Hur räknar du då lille vän ? Sveriges andel av nyvaccinerade ökar hela tiden. Den är på väg mot 80% andelen av befolkningen. Och ökar stadigt mot 90%. Fullvaccinerade är vi snart allihopa som vill. Och det kan gå upp mot 80% till hösten

Är det inte dags att ge sig och vifta med vit flagga och erkänna att ni har förlorat ännu ett slag i kriget om förnuft och vetenskap och överskattat er själva - Ännu en gång ? För vilken gång i ordningen ?

Usch, vad det måste svida. Men tänk på oss normala som ser era misstag upprepas varenda gång som en krock med vetenskap och konspiration i slow motion. Det är pinsamt och läskigt på en och samma gång. Tur för er att vi har alla samlats för att samla ihop alla krockoffer med verkligheten och be dom att mogna och bli dugliga samhällsbärare in i framtiden. Det är tur att ni har oss, som kan vända allting rätt igen och avlägsna alla monstren under sängen så ni kan sova gott när allt har blåst över.

Jag ställer dig EN enkel och relevant fråga till snömoset ovan och det är;

Vilka tillhandahåller och presenterar statistiken du drar dina slutsatser ifrån?
Citera
2021-08-02, 23:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nä, men en stor del av Sverige är extremt regimtroende och följer varenda ord de säger som den ultimata sanningen.

Det såg man i grupper som Tegnell Fan Club som var så faktaresistent att man trodde det var en sekt man hade att göra med.

Sedan har denna spruta blivit ett vänster mot höger även i Sverige, som det har varit i USA.

Så tragiskt är det bara.
Är det bara 22 % som röstar borgligt i Sverige tror du, det tror inte jag.
Man kan kanske tycka att vissa partier som säger sig vara borgliga inte är direkt (jätte)höger, men M, KD och SD har ju ändå 46, 47 % i opinjonsundersökningar.

Kul att du nämner USA där President Trump drog igång operation Warp speed för att så snabbt som möjligt få igång utveckling, produktion och distribution av vaccin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed

Sedan när vaccinet väl är framtaget på snabbast möjliga vis vill Reps. inte ha något vaccin.

Nu börjar Reps. vaccinera sig för att slippa bli allvarligt sjuka och nu det märkligaste av allt, vissa klär ut sig för att inte bli igenkända.

Edit
Jag ser inget vänster/höger i fråga om vaccin.
Jag är själv huvudsakligen höger och har vänner och bekanta från V till SD och alla, med något undantag, har vaccinerat sig.

"Vanliga människor" ser inte denna fråga som en höger-/vänster-fråga, men här på FB är det tydligt att många försöker få det till att det är så.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-02 kl. 23:25.
Citera
2021-08-02, 23:15
Medlem
Citat:

Båda sidorna gör det och detta är ytterst störande, vilket jag redan tidigare adresserat...
Citera
2021-08-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är väl riktigt gamla och de i riskgrupper man funderar på.
Jag har inte läst något om andra men du kanske har mer fakta till sådant.
Kanske du även kan länka till uppgifter om avtagande verkan och hur den ser ut tidsmässigt.

Det är faktiskt intressant i debatten om extra doser.
Om det visar sig att jag behöver en extra dos något år efter första och vi då fortfarande har en pandemi så är det inget konstigt med det.

Men, hur ofta och hur många är du villig att ta? Det är faktiskt av vikt vad du svarar, för är du villig att ta vaxxinen och sprutorna in absurdum och för alltid så fort de styrande förtäljer dig detta, ja då är du illa ute...
Citera
2021-08-02, 23:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det bara 22 % som röstar borgligt i Sverige tror du, det tror inte jag.
Man kan kanske tycka att vissa partier som säger sig vara borgliga inte är direkt (jätte)höger, men M, KD och SD har ju ändå 46, 47 % i opinjonsundersökningar.

Kul att du nämner USA där President Trump drog igång operation Warp speed för att så snabbt som möjligt få igång utveckling, produktion och distribution av vaccin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed

Sedan när vaccinet väl är framtaget på snabbast möjliga vis vill Reps. inte ha något vaccin.

Nu börjar Reps. vaccinera sig för att slippa bli allvarligt sjuka och nu det märkligaste av allt, vissa klär ut sig för att inte bli igenkända.

Jag vet inte procenten, men det är ganska tydligt hur det svänger. Det är främst vilka som skriker högst och värst som kanske utger sig att representera en majoritet.

Kul att du nämner Trump. Stora delar av den liberala vänstern ger Biden cred för vaccinet osv för de vägrar erkänna att Trump har gjort något bra överhuvudtaget.

Det super polariserade västvärlden.
Citera
2021-08-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Aaah ok. Blir lätt fel när man formulerar sig fel.

"I vart fall vill jag inte minnas att någon myndighet har uttalat sig om att vaccinet skyddar till 100%."

Tänk på att det finns myndigheter utanför sveriges gränser också. Kan vara bra att veta för framtiden

Det är jag medveten om. Jag tvivlar starkt på att även dessa myndigheter hävdar att vaccinet skyddar till 100%.
Citera
2021-08-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Inne på samma linje.
Är de inte avlönade så är de riktigt korkade som sitter och sprider skit och lögner helt gratis. Måste vara det närmaste dårskap man kan finna.
Från början var denna tråd rätt full med nyttig fakta medans nu börjar bli en hemvist för rörelsen mot vaccin.

Tyvärr är detta en tankevurpa från er vaxxinförespråkare, aka. nåldynor och det är att vi, pöbeln, som inte följer Löfven, Big Pharma, tegnell et al och deras minsta vink, inte har något att vinna på att destabilisera ett redan instabilt land. Fråga er själva, ni som följer de styrandes minsta vink - vilka tjänar på detta? Vilka KAN tjäna på detta? Är det den lille mannen, aka. pöbeln, eller är det makten?
Citera
2021-08-02, 23:25
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Jag ställer dig EN enkel och relevant fråga till snömoset ovan och det är;

Vilka tillhandahåller och presenterar statistiken du drar dina slutsatser ifrån?

Det spelar ingen roll. Var en god förlorare och inse att vaccinkritikerna inte har fått något genomslag. Det handlar om människors fria val. Och på något sätt så har ni ju misslyckats helt och hållet att ge relevant kritik. Källor
och länkar ni postar hela tiden handlar om ond bråd död samt en död inom 5 år . Inget som fastnar som adekvat information hos normalt funtade människor . Ni har kukat ihop det ännu en gång. Inse det. Ni är en försvinnande minoritet. När ska ni inse detta

För er handlar det enbart om att radera ut människans existens från jorden genom en ond plan. Och det kan man säga är ungefär den femte planen i rad som gått åt helsicke genom alla åren
Citera
2021-08-02, 23:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nä, men en stor del av Sverige är extremt regimtroende och följer varenda ord de säger som den ultimata sanningen.

Det såg man i grupper som Tegnell Fan Club som var så faktaresistent att man trodde det var en sekt man hade att göra med.

Sedan har denna spruta blivit ett vänster mot höger även i Sverige, som det har varit i USA.

Så tragiskt är det bara.

Jag likt många andra högermänniskor tar vaccinet och följer därmed Jimmy Åkessons uppmaning till svenska folket .. vad har sprutan med Löven att göra …..
Citera
2021-08-02, 23:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag likt många andra högermänniskor tar vaccinet och följer därmed Jimmy Åkessons uppmaning till svenska folket .. vad har sprutan med Löven att göra …..

Att det kopplas till Tegnell, och "kavla upp" använder massa supervänster kändisar. Se Greta och gangstern på samma bild.

Bra att folket tar sprutan dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in