2021-08-02, 21:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Sydamerika är just nu hårt drabbat av Delta och Gamma varianten. Peru har 200 000 döda och sjukhusen är överfulla. Grannen Colombia har tripplat sitt antal intagna på sjukhus.
Grannen Chile (Där 80% är fullvaccinerade) har inte märkt av ökningar i den storlkesklassen på långa vägar.

Chile ligger något bättre till än Sydamerika i helhet. Men långt ifrån bra. Chile har betydligt fler dödsfall än andra länder som har vaccinerat i motsvarande omfattning. Liksom Brasilien och Urugay, har Chile till stor del förlitat sig på kinesiska vacciner. Vi ser att dom kinesiska vaccinerna helt enkelt inte fungerar lika bra som västerländska vacciner.

Citat:
Andel av befolkningen i Peru som är vaccinerade (1 eller 2 gånger) = 18%
Colombia = 25%

Borde onekligen ge en tankeställare.

Experts say Latin America is fast becoming the new epicenter of the COVID-19 pandemic. More than one million people there have died.
The only exception is Chile, where 80 percent of the population are fully vaccinated

https://www.youtube.com/watch?v=JBRD4t64IiM

Tack för en bra länk!

Det är lite fel att säga att Sydamerika är på väg att bli epicentrum. Sydamerika har länge varit den stora katastrofen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Lambda rullar väl på där med.
Stackars sydamerikaner som inte får sitt vaccin sp***** som dom har kontrakt på.

Rätt taskigt i Brasilien med, med uppåt 2000 döda om dagen.
dags för presidenten å köpa in lite Us vaccin.

Sydamerika skulle ha nytta av västerländska vacciner. Har dom chansen nu när utbudet är större än efterfrågan i Europa och Nordamerika? Jag tänker att Sydamerika förtjänar viss prioritet.
Citera
2021-08-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Chile ligger något bättre till än Sydamerika i helhet. Men långt ifrån bra. Chile har betydligt fler dödsfall än andra länder som har vaccinerat i motsvarande omfattning. Liksom Brasilien och Urugay, har Chile till stor del förlitat sig på kinesiska vacciner. Vi ser att dom kinesiska vaccinerna helt enkelt inte fungerar lika bra som västerländska vacciner.

Tack för en bra länk!

Det är lite fel att säga att Sydamerika är på väg att bli epicentrum. Sydamerika har länge varit den stora katastrofen.

Sydamerika skulle ha nytta av västerländska vacciner. Har dom chansen nu när utbudet är större än efterfrågan i Europa och Nordamerika? Jag tänker att Sydamerika förtjänar viss prioritet.

Dom borde ha chansen på premium vaccin.

Flera länder i Sydamerika har kontrakt på 100 tals miljoner s*****k vaccin som är rejält försenade.
Nu sitter dom i en rävsax, har kontrakt på mycket vaccin som man inte vet när det kommer, samtidigt som pesten rullar fram.
Citera
2021-08-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hängt med i tråden från start. Alarmisterna och hypokondrikerna verkar ha ersatts av paranoiker och konspiratoriker....
Tråden blir alltmer bisarr och faktaresistent, stundtals roande med alla psykfall

Och du tillhör då sprutludren aka. nåldynorna - bra så! Hade du något matnyttigt att komma med...?
Citera
2021-08-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det här var lite intressant kuriosa, från trummisen i Offspring:

https://twitter.com/PeteParada/status/1422226668895326209

Effekten av vaccinhetsen blir bara mer och mer påtaglig för allt fler. Det är tydligt att det inte handlar om rationalitet längre utan det är ett djupt sociologiskt fenomen som utspelar sig. Det handlar inte om fakta, rationalitet, vad som är rätt och kan bevisas, utan mer om konformism och demonisering, följa flocken och se till att inte stötas ut. Ovaccinerade pekas ut som orena och farliga trots att det inte finns tillstymmelse till bevis för det och att det är uppenbart nonsens. Men det spelar ingen roll längre, nu handlar det bara om att peka ut en syndabock för att blidka den stora massan. Det spelar inte ens någon roll om man har medicinska skäl att inte vaccinera sig, man blir ändå stämplad som oren och utstött från flocken. Trots att flocken har renat sig med det heliga vaccinet och ska vara skyddad från den orene.

Alla ni som accepterar och spelar med i den här charaden, är skyldiga!

MYCKET bra skrivet av honom och såklart även av dig, käre frände! Jag blir mer och mer övertygad om att detta är av Big Pharma et al orkestrerat! Pandemin finns säkerligen men är inget mer än en säsongsinfluensa för normalt friska!
Citera
2021-08-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Och du tillhör då sprutludren aka. nåldynorna - bra så! Hade du något matnyttigt att komma med...?

Du verkar också tycka att det är bra att många tar sitt ansvar. Bra så!

Matnyttigt: Bananpannkaka, ägg och bananer. Mättande och nyttigt!
Citera
2021-08-02, 22:02
Medlem
Citat:
Du verkar också tycka att det är bra att många tar sitt ansvar. Bra så!

Matnyttigt: Bananpannkaka, ägg och bananer. Mättande och nyttigt!

Alla gör val utifrån sina personliga förutsättningar, inget annat, så även jag så inget nytt under solen...

Dina mattips låter inget vidare! Är äggen hårdkokta, stekta eller? Och bananerna är i tillägg, eller? Du svamlar - Covid-19, månne?
Citera
2021-08-02, 22:10
Medlem
Citat:
Alla gör val utifrån sina personliga förutsättningar, inget annat, så även jag så inget nytt under solen...

Dina mattips låter inget vidare! Är äggen hårdkokta, stekta eller? Och bananerna är i tillägg, eller? Du svamlar - Covid-19, månne?

I en global pandemi får man ställa upp för samhället och de svaga. En del verkar dock inte vilja göra detta. Som tur är har Sverige en tradition av att ta en kula för laget. Detta gäller dock inte lättkränkta babbar och incels....
Citera
2021-08-02, 22:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Efter 8 månader minskar effekten av vaccinet rätt fort.
Nu vet jag inte när du fick vaccinet.
dom som fick det i början av året ligger dock lite i riskzonen när delta fått rejäl snurr i sept-okt.
Tiden fram till dess ska vi vaccinera fjuniga tonåringar.
Det är väl riktigt gamla och de i riskgrupper man funderar på.
Jag har inte läst något om andra men du kanske har mer fakta till sådant.
Kanske du även kan länka till uppgifter om avtagande verkan och hur den ser ut tidsmässigt.

Det är faktiskt intressant i debatten om extra doser.
Om det visar sig att jag behöver en extra dos något år efter första och vi då fortfarande har en pandemi så är det inget konstigt med det.
Citera
2021-08-02, 22:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag börjar tro att det finns ett par tre st. avlönade desinformatörer på en lönelista hos någon främmande makt. De kryper alltid fram ur sina hålor då det vankas ett tillfälle att kasta lite extra doom and gloom över diverse saker

Chem-Trails och 5g har ju visat sig att vara helt värdelöst att decimera populationen, så nu är covid som sänd från himmelen för att ta upp alla tidigare tappade trådar och hot, som ledde ingenstans. Dags för en ny generation att få en dos gammal god konspitativa tankegods till mans

Flashback är ett givet mål. Megastor,populär,ung (påverkbar) publik och i stort sett helt fritt att skriva vad man vill.
Inne på samma linje.
Är de inte avlönade så är de riktigt korkade som sitter och sprider skit och lögner helt gratis. Måste vara det närmaste dårskap man kan finna.
Från början var denna tråd rätt full med nyttig fakta medans nu börjar bli en hemvist för rörelsen mot vaccin.
Citera
2021-08-02, 22:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Kan du inte ge dig. DU är enbart larvig med ditt "sprutluder"
Väx upp din fjant.
Citera
2021-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är väl riktigt gamla och de i riskgrupper man funderar på.
Jag har inte läst något om andra men du kanske har mer fakta till sådant.
Kanske du även kan länka till uppgifter om avtagande verkan och hur den ser ut tidsmässigt.

Det är faktiskt intressant i debatten om extra doser.
Om det visar sig att jag behöver en extra dos något år efter första och vi då fortfarande har en pandemi så är det inget konstigt med det.

Jag läste en länkad artikel tidigare i tråden från Israel där dom sett/ mätt en avtagande verkan av vaccinet på dom som vaccinerades i början av året.
Kanske nån i tråden vill hjälpa å länka den sidan igen

Därav att dom börjar med booster doser nu.

Vi i sverige inser väl faran först när den är live.
Citera
2021-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
I en global pandemi får man ställa upp för samhället och de svaga. En del verkar dock inte vilja göra detta. Som tur är har Sverige en tradition av att ta en kula för laget. Detta gäller dock inte lättkränkta babbar och incels....

Vem anser du att du tillhör? Babbarna, eller incels? Vilken kula har du tagit för laget? Har du tagit denna för laget då du nu följer Löfven et al in i mörkret som de försatt oss i? Jag förstår inte vilken kula det är som du tagit, eller som du anser vi andra borde ta? Är det den att lyda de styrande vad än de påkastar oss, likt massinvandring och/eller massvaxxination? Vad menar du? Ser fram emot ditt svar...

Vilka svaga anser du Lövfen, Tegnell et al tog i början av pandemin? Då alla äldre tilläts dö i sina egna spyor? Vilka kulor, menar du? Du anser att du tagit en kula för laget/Sverige genom att vaxxinera dig? Hur lever du nu? Som vanligt, månne. Vem är det då som INTE tar sitt ansvar då vaxxinerade även de blir smittade och smittar vidare - du lever i en rosa bubbla och tror dig bättre än andra. Du är inte det - du är en sopa som smittar vidare värre än någon ovaxxinerad - lev med detta, ditt härk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in