Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Nä, men en stor del av Sverige är extremt regimtroende och följer varenda ord de säger som den ultimata sanningen.
Det såg man i grupper som Tegnell Fan Club som var så faktaresistent att man trodde det var en sekt man hade att göra med.
Sedan har denna spruta blivit ett vänster mot höger även i Sverige, som det har varit i USA.
Så tragiskt är det bara.
Är det bara 22 % som röstar borgligt i Sverige tror du, det tror inte jag.
Man kan kanske tycka att vissa partier som säger sig vara borgliga inte är direkt (jätte)höger, men M, KD och SD har ju ändå 46, 47 % i opinjonsundersökningar.
Kul att du nämner USA där President Trump drog igång operation Warp speed för att så snabbt som möjligt få igång utveckling, produktion och distribution av vaccin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Warp_Speed
Sedan när vaccinet väl är framtaget på snabbast möjliga vis vill Reps. inte ha något vaccin.
Nu börjar Reps. vaccinera sig för att slippa bli allvarligt sjuka och nu det märkligaste av allt, vissa klär ut sig för att inte bli igenkända.
Edit
Jag ser inget vänster/höger i fråga om vaccin.
Jag är själv huvudsakligen höger och har vänner och bekanta från V till SD och alla, med något undantag, har vaccinerat sig.
"Vanliga människor" ser inte denna fråga som en höger-/vänster-fråga, men här på FB är det tydligt att många försöker få det till att det är så.