2021-08-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vem anser du att du tillhör? Babbarna, eller incels? Vilken kula har du tagit för laget? Har du tagit denna för laget då du nu följer Löfven et al in i mörkret som de försatt oss i? Jag förstår inte vilken kula det är som du tagit, eller som du anser vi andra borde ta? Är det den att lyda de styrande vad än de påkastar oss, likt massinvandring och/eller massvaxxination? Vad menar du? Ser fram emot ditt svar...

Vilka svaga anser du Lövfen, Tegnell et al tog i början av pandemin? Då alla äldre tilläts dö i sina egna spyor? Vilka kulor, menar du? Du anser att du tagit en kula för laget/Sverige genom att vaxxinera dig? Hur lever du nu? Som vanligt, månne. Vem är det då som INTE tar sitt ansvar då vaxxinerade även de blir smittade och smittar vidare - du lever i en rosa bubbla och tror dig bättre än andra. Du är inte det - du är en sopa som smittar vidare värre än någon ovaxxinerad - lev med detta, ditt härk!

Jag är fullvaccinerad och jag vidtog och har vidtagit betydligt tuffare restriktioner än de rekommenderade hittills. Allt för att stötta vården, samhället och min familj.

Du verkar dock ha en begränsad läsförståelse alternativt lider av något annat. Ta hand om dig!
Citera
2021-08-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är väl riktigt gamla och de i riskgrupper man funderar på.
Jag har inte läst något om andra men du kanske har mer fakta till sådant.
Kanske du även kan länka till uppgifter om avtagande verkan och hur den ser ut tidsmässigt.

Det är faktiskt intressant i debatten om extra doser.
Om det visar sig att jag behöver en extra dos något år efter första och vi då fortfarande har en pandemi så är det inget konstigt med det.

Här under rubriken 29 juli:Israel erbjuder 3:e dos.
En bit ner.

https://www.nyteknik.se/samhalle/det-har-vet-vi-om-vaccin-mot-covid-19-6994317
Citera
2021-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag börjar tro att det finns ett par tre st. avlönade desinformatörer på en lönelista hos någon främmande makt. De kryper alltid fram ur sina hålor då det vankas ett tillfälle att kasta lite extra doom and gloom över diverse saker

Chem-Trails och 5g har ju visat sig att vara helt värdelöst att decimera populationen, så nu är covid som sänd från himmelen för att ta upp alla tidigare tappade trådar och hot, som ledde ingenstans. Dags för en ny generation att få en dos gammal god konspitativa tankegods till mans

Flashback är ett givet mål. Megastor,populär,ung (påverkbar) publik och i stort sett helt fritt att skriva vad man vill.

Så är det - denna tråd är ett tydligt exempel på detta, dock är det ni inom statens desinformativa skepnad som synes mest, inte att det finns några från någon "främmande makt" - vilken makt är denna, menar du?! Prata om foliehatt! Ni nåldynor blir allt färre och skeptikerna vinner mark för varje dag - det är bara ni som fortfarande är under betalning som anser det vara värt att fortsätta med statens och Big Pharmas propaganda, samt några vilseledda höns - vet inte vilken kategori du tillhör, men har mina misstankar...
Citera
2021-08-02, 22:53
Medlem
Surtrutens avatar
Ungefär 78 % av befolkningen i Sverige över 18 år har tagit minst en dos vaccin mot covid-19.

Hur kommer det sig att vissa verkar tror att dessa 6,4 miljoner myndiga människor tillhör någon specifik grupp med liknande åsikter om det mesta och ungefär samma politisk uppfattning.

Nästan helt utan tankemöda förstår man ju att det inte kan vara.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-02 kl. 22:58.
Citera
2021-08-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Absolut överens. Jag lyssande på Macrons tal till nationen (Frankrike) häromveckan. Det var häpnadsväckande illa valda ord samt en försvarlig mängd gammal god fransk arrogans som han valde att lägga fram det.

Man måste säga att hos en del statsöverhuvuden (inte alla !) verkar det brunnit i proppskåpet. Och en dylik uppläxning av grodan Macron förtjänar en mängd uppror och tumult. Så där kan man bara inte gå till väga.

Då anser även du att ni på gräsrotsnivå borde skärpa er, eller? Eller, är det bara statsöverhuvuden som inte får spy galla över de som dem anser vara sina motståndare? Hur man nu i en slik pandemi ens kan försöka splittra folk! Vilka försöker splittra folken och medborgarna? Är de dem själva, eller är det krafter ovanför oss? Vilka tjänar på detta? Inte är det gemene man, i alla fall...

Och självklart är det så att vi motståndare borde skärpa oss - men det sker inte när man hela tiden demoniseras. Tänk själv - har jag som motståndare till vaxxinen någon som helst vinst i att vilja utsätta mig för en ev. livsfarlig fara? Vem kan tjäna på en splittring i en sådan fråga? De med makt, eller de som absolut inte har någon makt?
Citera
2021-08-02, 22:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vem anser du att du tillhör? Babbarna, eller incels? Vilken kula har du tagit för laget? Har du tagit denna för laget då du nu följer Löfven et al in i mörkret som de försatt oss i? Jag förstår inte vilken kula det är som du tagit, eller som du anser vi andra borde ta? Är det den att lyda de styrande vad än de påkastar oss, likt massinvandring och/eller massvaxxination? Vad menar du? Ser fram emot ditt svar...

Vilka svaga anser du Lövfen, Tegnell et al tog i början av pandemin? Då alla äldre tilläts dö i sina egna spyor? Vilka kulor, menar du? Du anser att du tagit en kula för laget/Sverige genom att vaxxinera dig? Hur lever du nu? Som vanligt, månne. Vem är det då som INTE tar sitt ansvar då vaxxinerade även de blir smittade och smittar vidare - du lever i en rosa bubbla och tror dig bättre än andra. Du är inte det - du är en sopa som smittar vidare värre än någon ovaxxinerad - lev med detta, ditt härk!

Neverever31 är en super sosse och har skyddant regeringen ända sedan pandemins början.

Bara bläddra till hans inlägg under förra året för att se hur "mycket han brydde sig"

Glöm aldrig när Regeringen och Tegnell agerade som värsta nazi tyskland när syrgasen var slut i Sverige. Jon Tallinger fick fly landet efter han visselblåste om detta. Palliativ cocktail medan älvsjömässan stod totalt tom, och man skröt att vården han med.

Det är lika nu med Morgan Johansson skämmer ut sig extremt. Mord och skjutningar varje dag och han twittrar enbart om oppositionen.

Sverige har varit dårarnas land sedan 2014.
Citera
2021-08-02, 22:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ungefär 78 % av befolkningen i Sverige över 18 år har tagit minst en dos vaccin mot covid-19.

Hur kommer det sig att vissa vetkar tror att dessa 6,4 miljoner myndiga människor tillhör någon specifik grupp med liknande åsikter om det mesta och ungefär samma politisk uppfattning.

Nästan helt utan tankemöda förstår man ju att det inte kan vara.

Nä, men en stor del av Sverige är extremt regimtroende och följer varenda ord de säger som den ultimata sanningen.

Det såg man i grupper som Tegnell Fan Club som var så faktaresistent att man trodde det var en sekt man hade att göra med.

Sedan har denna spruta blivit ett vänster mot höger även i Sverige, som det har varit i USA.

Så tragiskt är det bara.
Citera
2021-08-02, 23:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag läste en länkad artikel tidigare i tråden från Israel där dom sett/ mätt en avtagande verkan av vaccinet på dom som vaccinerades i början av året.
Kanske nån i tråden vill hjälpa å länka den sidan igen

John Campbell tar upp vaccinernas avtagande effekt i det här inslaget (Vid 2:20).
Citera
2021-08-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag är fullvaccinerad och jag vidtog och har vidtagit betydligt tuffare restriktioner än de rekommenderade hittills. Allt för att stötta vården, samhället och min familj.

Du verkar dock ha en begränsad läsförståelse alternativt lider av något annat. Ta hand om dig!

Hur många sprutor kommer du ta som de styrande pålägger dig och din familj, för jag förutsätter att du pådyvlat din dynga på dem med, annars är det ju till ingen nytta... Känner du dig inte lurad nu när du vet att du fortfarande kan bli smittad och kan smitta vidare? Varför tog du "betydligt tuffare restriktioner än de rekommenderade" om du nu tror på vaxxinens förträfflighet?

Var har jag begränsad läsförståelse? Svara nu inte bara på detta som den bot du är - ni kan aldrig svara på de frågor vi skeptiker ställer - ni skapar i stället halmgubbar och ställer motfrågor, allt för att förvilla. Det står i vänsterextremisternas handbok och ni gör det bra, det skall ni ha...
Citera
2021-08-02, 23:01
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Så är det - denna tråd är ett tydligt exempel på detta, dock är det ni inom statens desinformativa skepnad som synes mest, inte att det finns några från någon "främmande makt" - vilken makt är denna, menar du?! Prata om foliehatt! Ni nåldynor blir allt färre och skeptikerna vinner mark för varje dag - det är bara ni som fortfarande är under betalning som anser det vara värt att fortsätta med statens och Big Pharmas propaganda, samt några vilseledda höns - vet inte vilken kategori du tillhör, men har mina misstankar...

Desinformation 1 = Nåldynorna blir allt färre . Skeptikerna vinner mark. Hur räknar du då lille vän ? Sveriges andel av nyvaccinerade ökar hela tiden. Den är på väg mot 80% andelen av befolkningen. Och ökar stadigt mot 90%. Fullvaccinerade är vi snart allihopa som vill. Och det kan gå upp mot 80% till hösten

Är det inte dags att ge sig och vifta med vit flagga och erkänna att ni har förlorat ännu ett slag i kriget om förnuft och vetenskap och överskattat er själva - Ännu en gång ? För vilken gång i ordningen ?

Usch, vad det måste svida. Men tänk på oss normala som ser era misstag upprepas varenda gång som en krock med vetenskap och konspiration i slow motion. Det är pinsamt och läskigt på en och samma gång. Tur för er att vi har alla samlats för att samla ihop alla krockoffer med verkligheten och be dom att mogna och bli dugliga samhällsbärare in i framtiden. Det är tur att ni har oss, som kan vända allting rätt igen och avlägsna alla monstren under sängen så ni kan sova gott när allt har blåst över.
Senast redigerad av Opaque 2021-08-02 kl. 23:08.
Citera
2021-08-02, 23:04
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Tack, för att jag fått dig över till den sanna sidan - Big Pharma, Löfven och Tegnell kan inte hålla tätt, allt för länge...

En till över på vår, den rätta sidan...

Ja, det var inte just därför....men jag orkar inte förklara ....
Citera
2021-08-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Neverever31 är en super sosse och har skyddant regeringen ända sedan pandemins början.

Bara bläddra till hans inlägg under förra året för att se hur "mycket han brydde sig"

Glöm aldrig när Regeringen och Tegnell agerade som värsta nazi tyskland när syrgasen var slut i Sverige. Jon Tallinger fick fly landet efter han visselblåste om detta. Palliativ cocktail medan älvsjömässan stod totalt tom, och man skröt att vården han med.

Det är lika nu med Morgan Johansson skämmer ut sig extremt. Mord och skjutningar varje dag och han twittrar enbart om oppositionen.

Sverige har varit dårarnas land sedan 2014.

Så sant, frände! Blir så ytterst tydligt när man ber dem försöka förtydliga sina ståndpunkter, förutom alla siffror och statistik, vilket mången av dem använder såsom absoluta sanningar för sina teser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in