2021-08-02, 23:05
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag såg inga motargument.
Så, vad är det man ska förstå?
Vad sägs om att din bild av feminismen är otrolig ensidig och orättvis?
Det handlar ju inte om att göra något på männens bekostnad, utan om rättvisa.
Citera
2021-08-03, 00:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Vad sägs om att din bild av feminismen är otrolig ensidig och orättvis?
Det handlar ju inte om att göra något på männens bekostnad, utan om rättvisa.
Du påstår bara saker, men kan inte på ett enda sätt visa VAD som är fel eller HUR det är fel.

Det har ingenting alls med rättvisa att göra.
Jämställdhetslagen kom på sjuttiotalet och du kan inte säga EN ENDA rättighet män har som kvinnor saknar. Det är förbjudet att diskriminera baserat på kön....
UTOM mot män.
Då kallas det "positiv särbehandling" och är fullt tillåtet.

Jag kan ge dig flera åt andra hållet.
På systematisk institutionell nivå.

NI har t.om. med en uttalat feministisk regering, trots att det inte finns någon verifierbar vetenskaplig grund för motiveringen till det.

Du är välkommen med dina motargument.
Och du...
Du har ingen aning om vad min bild av feminismen är.
Förutom att det är systematisk könsapartheid.

Institutionaliserat manshat på varje plattform med makt i hela landet.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-08-03 kl. 00:32.
Citera
2021-08-03, 05:04
Medlem
Citat:
Du påstår bara saker, men kan inte på ett enda sätt visa VAD som är fel eller HUR det är fel.

Det har ingenting alls med rättvisa att göra.
Jämställdhetslagen kom på sjuttiotalet och du kan inte säga EN ENDA rättighet män har som kvinnor saknar. Det är förbjudet att diskriminera baserat på kön....
UTOM mot män.
Då kallas det "positiv särbehandling" och är fullt tillåtet.

Jag kan ge dig flera åt andra hållet.
På systematisk institutionell nivå.

NI har t.om. med en uttalat feministisk regering, trots att det inte finns någon verifierbar vetenskaplig grund för motiveringen till det.

Du är välkommen med dina motargument.
Och du...
Du har ingen aning om vad min bild av feminismen är.
Förutom att det är systematisk könsapartheid.

Institutionaliserat manshat på varje plattform med makt i hela landet.

Förstår du inte vad ordet ensidig betyder?

Det är drygt i allmänhet att försöka föra diskussioner med folk som ska vara så överdramatiska de kan och som vantolkar precis allt som skrivs. Det verkar som om du och flera med dig har suttit och läst gnälliga buzzfeedartiklar från 2015 (som de allra flesta feminister som icke feminister tyckte var skitlöjliga) och bestämt er för att ni minsann ska bli 10ggr gnälligare. Ett mål ni har passerat för länge sen.

Och nu sitter ni här och lipar och gör er till offer för minsta lilla sak. Du målar upp dig själv som om du vore svart under apartheid, andra målar upp sig som om de vore judar i 30-talets tyskland. Det är i princip helt meningslöst att diskutera med någon som är så pass långt gången i sitt offerskap, då man befinner sig i helt separata verkligheter.

Det gäller allt från stora till små saker. Som ett litet exempel så är det förbjudet att diskriminera baserat på kön UTOM mot män i din verklighet, och som jag har påpekat för dig vid ett antal tillfällen så blir män också positivt särbehandlade (jag har själv blivit det vid ett par tillfällen) ute i den verkliga verkligheten. I den verkliga verkligheten lever vi inte under apartheid heller. Man vet liksom inte ens vart man ska börja när folk tar i så jävligt.

Du kanske borde ta dig en funderare över om du verkligen ville bli en mer extrem kopia av de jobbigaste feministerna man kan hitta på Youtube eller om du kanske tog allt ett par steg för långt.
Citera
2021-08-03, 10:22
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Förstår du inte vad ordet ensidig betyder?

Det är drygt i allmänhet att försöka föra diskussioner med folk som ska vara så överdramatiska de kan och som vantolkar precis allt som skrivs. Det verkar som om du och flera med dig har suttit och läst gnälliga buzzfeedartiklar från 2015 (som de allra flesta feminister som icke feminister tyckte var skitlöjliga) och bestämt er för att ni minsann ska bli 10ggr gnälligare. Ett mål ni har passerat för länge sen.

Och nu sitter ni här och lipar och gör er till offer för minsta lilla sak. Du målar upp dig själv som om du vore svart under apartheid, andra målar upp sig som om de vore judar i 30-talets tyskland. Det är i princip helt meningslöst att diskutera med någon som är så pass långt gången i sitt offerskap, då man befinner sig i helt separata verkligheter.

Det gäller allt från stora till små saker. Som ett litet exempel så är det förbjudet att diskriminera baserat på kön UTOM mot män i din verklighet, och som jag har påpekat för dig vid ett antal tillfällen så blir män också positivt särbehandlade (jag har själv blivit det vid ett par tillfällen) ute i den verkliga verkligheten. I den verkliga verkligheten lever vi inte under apartheid heller. Man vet liksom inte ens vart man ska börja när folk tar i så jävligt.

Du kanske borde ta dig en funderare över om du verkligen ville bli en mer extrem kopia av de jobbigaste feministerna man kan hitta på Youtube eller om du kanske tog allt ett par steg för långt.
Det kanske blir lättare att föra samtalen om man börjar på samma nivå.
Feminismen ÄR ensidig till sin natur och nej, jag tänker inte låta dig glömma det och fortsätta mala på och föreläsa om denna alternativa statsreligion som vanligt.

Doktrinen ska krossas. Precis som alla andra kvasireligioner och vetenskaper för denna.
Jag kan belägga påståendet om diskriminering mot män.

Surfa in till Diskrimineringsombudsmannen och kolla vad de anser vara diskriminering.
Du har TVÅ steg.
Det första är att det är förbjudet att diskriminera.
Det andra är
Citat:
2 § Förbudet i 1 § hindrar inte

särbehandling som föranleds av en egenskap som har samband med någon av diskrimineringsgrunderna om, vid beslut om anställning, befordran eller utbildning för befordran, egenskapen på grund av arbetets natur eller det sammanhang där arbetet utförs utgör ett verkligt och avgörande yrkeskrav som har ett berättigat syfte och kravet är lämpligt och nödvändigt för att uppnå syftet,
åtgärder som är ett led i strävanden att främja jämställdhet mellan kvinnor och män och som avser annat än löne- eller andra anställningsvillkor,

Fattar du?
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-08-03 kl. 10:34.
Citera
2021-08-03, 10:28
Medlem
Erik Östs avatar
Jag är inte så speciellt orolig för sveriges del.
Sveriges feministregering och feminister som har varit världsligt "vägledande" kommer förinta sig själva INIFRÅN så småningom.
De gör allting "rätt" just nu. Importerar endast bruna eller svarta muslimska män för exponentiell tillväxt och skyller sedan ALL ondska i världen endast på vita män som ska förintas.

Kvinnor (i just det här fallet är dom inte systrar ) och barn undanbedes! Konsekvenstänk står liksom inte längst upp på dagordningen för dom små liven så att säga.

https://omni.se/studie-brist-pa-flickor-i-varlden-om-tio-ar/a/17m8WX

Varför skriver jag det här kanske ni undrar ? Jo för när jag går i pension om 3 år flyttar jag från landet lagom till ett kristet sekulärt land och vill inte varken se , höra talas eller känna lukten av svärje mer men kommer följa "framgångssagan" via internet naturligtvis!
Senast redigerad av Erik Öst 2021-08-03 kl. 10:40.
Citera
2021-08-03, 10:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är inte så speciellt orolig för sveriges del.
Sveriges feministregering och feminister som har varit världsligt "vägledande" kommer förinta sig själva INIFRÅN så småningom.
De gör allting "rätt" just nu. Importerar endast bruna eller svarta muslimska män för exponentiell tillväxt och skyller sedan ALL ondska i världen endast på vita män som ska förintas.

Kvinnor (i just det här fallet är dom inte systrar ) och barn undanbedes! Konsekvenstänk står liksom inte längst upp på dagordningen för dom små liven så att säga.

https://omni.se/studie-brist-pa-flickor-i-varlden-om-tio-ar/a/17m8WX
Under tiden har de lagt public service, kvällspressen, regeringen, skolverket, akademierna, högre studier och nu även försvaret under sina fötter. Kulturmarxismen vann.

Det du ser är en revolution med fredliga medel och politisk påtryckning och utpressning.
När gemene man fattar omfattningen och framför allt alternativ kostnaderna för den förda politiken, förstår jag inte varför man inte bara radar upp de ansvariga på "Stortorget" och erbjuder svenska folket lastbilslass med ruttna tomater.

Jag skulle inte säga emot om grövre kalibrar heller. Eller mer franska lösningar.
Citera
2021-08-03, 10:41
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Under tiden har de lagt public service, kvällspressen, regeringen, skolverket, akademierna, högre studier och nu även försvaret under sina fötter. Kulturmarxismen vann.

Det du ser är en revolution med fredliga medel och politisk påtryckning och utpressning.
När gemene man fattar omfattningen och framför allt alternativ kostnaderna för den förda politiken, förstår jag inte varför man inte bara radar upp de ansvariga på "Stortorget" och erbjuder svenska folket lastbilslass med ruttna tomater.

Jag skulle inte säga emot om grövre kalibrar heller. Eller mer franska lösningar.

Tyvärr kommer det inte ske i tid. Det är för sent. (ca 40 år för sent)
Senast redigerad av Erik Öst 2021-08-03 kl. 10:43.
Citera
2021-08-03, 10:43
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Tyvärr kommer det inte ske.
Som det ser ut nu, nej.
Men under tiden alternativmedia börjar knuffa ut statliga propagandakanaler, så växer medvetenheten.

Ännu bättre vore om även denna revolution började äta upp sina egna barn.
Se Jämställdhetsmyndigheten, som verkar vara ett riktigt helveteshål att jobba för.
Och TERFs.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-08-03 kl. 10:45.
Citera
2021-08-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Nu är ni tuffa och kvicka, men i verkliga livet står ni på alla fyra för sveriges mulimer. Sorgligt.
Vad är mulimer?
Citera
2021-08-03, 11:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Vad är mulimer?
Gör dig inte fånig.
Citera
2021-08-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Gör dig inte fånig.
Jag undrar vad mina förfäder släkten Mulimer har med feminism att göra, i min släktforskning har jag inte träffat på att någon av dem skulle vara någon förgrundsgestalt inom feminism. Skulle vara mycket intressant för mig i så fall.
Citera
2021-08-03, 11:50
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Feminismen breder ut sig i samhället och har blivit fint. I varannan reklamsnutt på tv så visas en korkad medelålders man som gör nåt dumt och blir tillrättavisad av en förståndig kvinna eller flicka.

Det är dock bara ett exempel. Så till frågan:
Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?
Jag tror det mest effektiva och enklaste sättet är att bara vara ärlig. Man måste dock betala ett högt pris, då många kommer kalla dig för "kvinnohatare" och ta avstånd från dig. Men var bara ärlig med att feminism är fel så kommer det öppna upp för att fler vågar göra det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in