Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag har själv släktingar som har adoptivbarn så det behöver jag inte få hört från andra.
Jag har inte påstått att hon inte kan vara adopterad men det har inte framkommit några uppgifter i tråden som bekräftar detta. Ryktet om att hennes pappa var från Jamaica var en trådsanning utan substans.
Jag skulle vilja ha lite mer fakta i tråden om hon var adopterad eller inte. Men hittils har jag inte sett något som tyder på detta.
Jag är släkt med henne, men inte nära. Jag vet mer om hennes familj än ni som skrivit här. Men om just henne vet jag lite. Hon är inte adopterad. Hennes mormor har uppenbart samiskt påbrå, liten med svart hår, men i övrigt är hon svensk sedan urminnestider på både sin mammas och pappas sida (och samer är ju också svenskar för den delen). Hennes pappa, som var rätt lång, blåögd och blond, kan dock ha lite finskt påbrå.
Vill ni veta mer om henne kan jag berätta att hon var ett geni i matematik i högstadiet. Överlägset bäst i klassen, enligt en källa som står mig mycket nära och jobbade i hennes skola. Hon var även duktig generellt i skolan. Källan beskrev henne som "allergisk" mot orättvisor och tog svaga i försvar, även mot lärare. Hon var alltså ingen "duktig flicka" a la fjäskfia i skolan, utan genuint duktig.
En nära vän köpte lite gräs av henne för kanske ett halvår sedan. Det visade sig vara för lite, och hon ska då ha återbetalat för det som saknades utan att det krävdes. Vännen ifråga är ingen kriminell som hotat henne, utan mer av en peace o love hippie med buddistiska idéer..
Däremot är det uppenbart att hon omgav sig av socialt utsatta i alla dess former. Papperslösa, asylanter, kriminella..
Utifrån hennes karaktär landar jag i en alternativ hypotes. MGM, eller mördaren vem det nu är, kan mycket väl ha försvarat grejer hos henne. Sen har pundaren slarvat bort grejerna, och skyllt det på henne. Inmålad i ett hörn har han sedan tvingats fimpa henne, grundat på sin egen lögn, eller själv bli fimpad.