2021-08-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Vilken simon pratar du om nu? Simon V eller simon P?

Simon V.
Citera
2021-08-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ok jag förstår. Men varför? Vad är motivet? Är du pressad på pengar?

Hon kan inte ta ett nej.
Citera
2021-08-02, 21:37
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Fel!

Som jag kände på mig och väntade ut så var han ett troll. Nu är ju frågan om det inte är så att det verkligen SV som är skytten och trollet var med SV. Skickar ut felaktigheter som tom snuten nappar på i den här chatten. Om jag läser rätt så var Intenog inaktiv några timmar inatt, ungefär samma tidsplan som bilen brann utanför Boden! Lögner och sidospår kan man tydligen komma halvlångt på!

Men visst brann väl bilen samma kväll/natt som Frida mördades, inte i natt...
Citera
2021-08-02, 21:40
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Hon kan inte ta ett nej.

Nu är jag inte med. Vem är "hon"? Sorry om jag har missat något uppenbart. Bara nyfiken hur "hon" tänker. Det är ju extremt allvarligt...
Citera
2021-08-02, 21:42
Medlem
Citat:
Jag har blivit inspelad när jag pratade och planerade hur Simon skulle få sitta häktad så länge som möjligt genom att ge polisen och åklagarna olika bevis och motbevis så han kunde bli häktad I flera månader.

Planerade ni inför mordet på frida eller vad handlade det om?
Citera
2021-08-02, 21:47
Medlem
Finns det kvar några avspärrningar i närheten av mordplatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Planerade ni inför mordet på frida eller vad handlade det om?

ju längre han skulle sitta häktad desto högre skadestånd kan han få. Så kunde jag råna honom på det sen.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Så jävla underhållande med alla aningslösa norrbottningar som hittat till tråden. Kom med i matchen förfan, så här har det sett ut snart i ett par decennier i övriga landet.
Precis, det är som att detta skulle vara ett nytt fenomen.
Citera
2021-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
För att inte fan släpper man ut honom innan man vet vad som skett. Dessutom nämns bara huvudrubriceringen mord, men det kan vara "medhjälp till" som alternativ och då håller man också kvar honom. Inblandad är han och det kan nog polisen redan bevisa.

Jag försöker förstå vad du ens menar, du tror alltså att man bara anhåller och häktar endast den man tror har hållt i vapnet och skjutit någon ca 3 dagar efter mordet när FU knappt ens påbörjats? Nä, man tar in alla man kan hålla tills man har lite klarhet. Ibland betyder det att man har misstänkta medhjälpare sitter tills rättegången (Johanna Möller t.ex. som fick livstid utan att ha hållt i mordvapnet).

Ett exempel är mordet Wilma där man anhöll och begärde häktning av Tishkos mamma och pappa för medhjälp när man misstänkte att de hade städat... sen fick dom släppas när TR insåg att det var lite väl långsökt rubricering. Men Åklagaren försökte iaf.

Självklart gör man inte det, så mycket koll har jag allt serru. Det finns olika rubriceringar & olika grader på de misstänkta. Du tar själv upp ett ex där man anhöll & begärde häktning för medhjälp, alltså inte mord. Men de släpptes pga brist på bevis till medhjälp. MGM i detta fall går under rubricering mord, vilket kan visa sej vara helt fel & senaste i utredningen kan ändras till medhjälp till mord. Men idagsläget vet inte polisen att han bara varit chaufför. Så han är fortfarande en misstänkt mördare. Om du inte förstår det jag menar så kan jag tyvärr inte hjälpa dej. Då jag tycker att jag är tydlig.

Jag tror att vi tänker rätt lika. Men vi uttrycker oss olika i text. Ingen idé att fortsätta denna diskussion då tiden & polisens utredning måste utvisa vad MGM har för roll i detta. Som jag skrev tidigare, jag är inte intresserad av att spekulera. Det hjälper ingen att göra det. Ha en fortsatt bra kväll....
Citera
2021-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
Hon kan inte ta ett nej.

Tror fan inte du trollar något alls. Min gissning är att när din kompis Frida dog så smällde du i dig en näve benzo och tände en joint, du är nog ännu inne i en rejäl dimma. Därför du kallt vågar vara så ärlig samt att de skulle förklara att du är lite osammanhängande i det du skriver i bland. Kan nog bli en rejäl ångest när du kommer ut ur dimman och knappt minns vad du gjort senaste dagarna och får se allt du skrivit.
Citera
2021-08-02, 21:53
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Sluta dra in mig i den där gröten. Jag vill inte sluta som Frida.

Dra in dig? Du släpa in dig själv i det här!

Tror faktiskt det är du och Simon som ligger bakom det här. Ni trodde att ni kommit på en vattentät plan under ett pundarrejs och så råkar din tumme tömma för mycket skit när du är väck på tram. Ni trodde ni kunde skyffla över skiten på klingklongarna.

Ni tömde deras stasch, sålde grejer och tjänade lite stålar så fick hon stå för det ni gjort! Ni var säkra på att hon skulle säga som det var och eran utväg var att döda en tjej och skylla på pundarväskorna. Du visste ju vart vapnet och allt fanns!
Citera
2021-08-02, 21:54
Medlem
Citat:
Min stalker har hotat med att lägga ut den.
men vem är denne stalker?

det här blur ju konstigt.. kunde du inte istäkket pekat ut din kompis han som dragit iväg till Italien
för att slippa skaka galler i Sverige
eller den där ryske hackern?
vad avgjorde att du bestämde att Simon syndaren skulle pekas ut?
är han helt oskyldig- kanske?
du retat dig på honom för hans flygande planer..
förstår inte hur du tänkte där-
Schottisarna då är de också oskyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in