2021-08-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
Det tar 10 minuter från hennes lgh till platsen med buss.
Folk måste greppa att även om personen bor ”på andra sidan stan” i en mindre stad så är avstånden inte långa.

Tycker du skriver det bra här för alla som ställer sig frågandes vad hon gjorde "på andra sidan stan". I en stad där jag spenderat väldigt mycket tid (Landskrona) tar det t ex 15 minuter (max 20) att cykla i stort sett var i stan du än ska. Alla städer är inte avståndsmässigt som Stockholm, Göteborg eller kanske Malmö.
Citera
2021-08-02, 21:23
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag har blivit inspelad när jag pratade och planerade hur Simon skulle få sitta häktad så länge som möjligt genom att ge polisen och åklagarna olika bevis och motbevis så han kunde bli häktad I flera månader.

Vad vinner du på att lägga ut den inspelningen?
Citera
2021-08-02, 21:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittut14
Nu pratar vi inte om åtalet utan häktningen... Det finns fall där polisen varit säker på vem mördaren var men i tidigt skede i utredningen så hade åklagaren för tunt med bevis att lägga fram vid häktningsförhandlingen. Så h*n släpptes fri. För att senare häktas & även åtalas. Varför skulle MGM sitta anhållen på sannolika skäl för mord om polisen var så säker på att han "bara" varit chaufför?
För att inte fan släpper man ut honom innan man vet vad som skett. Dessutom nämns bara huvudrubriceringen mord, men det kan vara "medhjälp till" som alternativ och då håller man också kvar honom. Inblandad är han och det kan nog polisen redan bevisa.

Jag försöker förstå vad du ens menar, du tror alltså att man bara anhåller och häktar endast den man tror har hållt i vapnet och skjutit någon ca 3 dagar efter mordet när FU knappt ens påbörjats? Nä, man tar in alla man kan hålla tills man har lite klarhet. Ibland betyder det att man har misstänkta medhjälpare sitter tills rättegången (Johanna Möller t.ex. som fick livstid utan att ha hållt i mordvapnet).

Ett exempel är mordet Wilma där man anhöll och begärde häktning av Tishkos mamma och pappa för medhjälp när man misstänkte att de hade städat... sen fick dom släppas när TR insåg att det var lite väl långsökt rubricering. Men Åklagaren försökte iaf.
Citera
2021-08-02, 21:31
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman

Nu var det ju inte Intenog som skulle lägga ut det utan hans stalker!

Intenog, tror du är mer insyltad i det här än Simon. Kan det varit du som plantera stålet i gångtunneln och fjuttade bilen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
Det tar 10 minuter från hennes lgh till platsen med buss.
Folk måste greppa att även om personen bor ”på andra sidan stan” i en mindre stad så är avstånden inte långa.

Nej, det tar inte 10 minuter med buss från Bäverstigen till Tunastigen. Luleå är en relativt stor stad till ytan. Du får räkna med att det tar ca 30 min med buss. Tar för fan mer än 10 min köra bil mellan.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har blivit inspelad när jag pratade och planerade hur Simon skulle få sitta häktad så länge som möjligt genom att ge polisen och åklagarna olika bevis och motbevis så han kunde bli häktad I flera månader.

Hahaha alltså.. skulle inte du dra och gömma dig sa du? Någon lägger ut ljudklipp om dig imorgon? Vilket jävla snöoväder du är
Citera
2021-08-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman

Min stalker har hotat med att lägga ut den.
Citera
2021-08-02, 21:34
Medlem
Så jävla underhållande med alla aningslösa norrbottningar som hittat till tråden. Kom med i matchen förfan, så här har det sett ut snart i ett par decennier i övriga landet.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser

Intenog, tror du är mer insyltad i det här än Simon. Kan det varit du som plantera stålet i gångtunneln och fjuttade bilen?

Jaha ok. Det är ju lite rörigt här. Frågan är då vad vinner denna stalker på det? Och hur påverkar det i så fall det här ärendet?
Citera
Medlem
Citat:
klart jag låtsas vara någon och vet allt om detta, Luleå är ju så litet🤣

Citat:

Vilken simon pratar du om nu? Simon V eller simon P?
Citera
2021-08-02, 21:35
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Min stalker har hotat med att lägga ut den.

Ok jag förstår. Men varför? Vad är motivet? Är du pressad på pengar?
Citera
2021-08-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser

Sluta dra in mig i den där gröten. Jag vill inte sluta som Frida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in