2021-08-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det har inte slagit dig att det kan vara någon som vill sätta åt den som påstås vara personen bakom "intenog"? Någon som därför läcker uppgifter + ett namn som går att identifiera?

klart jag låtsas vara någon och vet allt om detta, Luleå är ju så litet🤣
Citera
2021-08-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Exakt så ligger det till här.
Det kommer hända grejer.
Hm, fan vad obehagligt det här blev helt plötsligt...
Citera
2021-08-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.

Jag vet ju att du inte är den du outat dig som.
Däremot tycks du ju faktiskt ha insyn i vad som hänt och det är intressant. Men du bör väl fatta att ditt trollande får till effekt att en annan persons hälsa riskeras å det grövsta?
Det är allvarligt talat rätt stört.
Citera
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Exakt så ligger det till här.
Det kommer hända grejer.

Eller en trasig människa som är i denna krets som ger info men kanske egentligen ber om hjälp?
Var fan lite lugn nu alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
klart jag låtsas vara någon och vet allt om detta, Luleå är ju så litet🤣
Jag är helt övertygad om att du vet en massa om det här mordet men jag är inte ett dugg övertygad om att du är den person vars namn du "råkade" lägga ut på nätet.
Citera
2021-08-02, 13:14
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag vet ju att du inte är den du outat dig som.
Däremot tycks du ju faktiskt ha insyn i vad som hänt och det är intressant. Men du bör väl fatta att ditt trollande får till effekt att en annan persons hälsa riskeras å det grövsta?
Det är allvarligt talat rätt stört.
Hur vet du det? Har du kontaktat personen ifråga?
Citera
2021-08-02, 13:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Simon verkar vara somaliernas tjänare. Han har sålt åt dem och kör runt med dem när de vill detta.

Uppenbarligen har han goat åt dem också.

Frida, som gömmer knark och vapen åt folk, gömde även en pistol åt Simon. Denna pistol verkar vara den som Simon använde i samband med att han fick 2,5 år för misshandel tidigare i år. Pistolen hittades aldrig under utredningen, utan den var hemma hos Frida hela tiden.

Fram till i fredags.

Då lockar Simon ut Frida till Notviken, där han säger att han sitter och fiskar. Han behöver pistolen av någon jävla anledning. Hon måste komma. Hon beger sig ut dit. Notviken är chill och hon misstänker ingenting. Föga anar hon då att där väntar halva Järvafältet.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-02 kl. 13:19.
Citera
2021-08-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Det mest skrämmande är väl om intenog utger sig för att vara någon han egentligen inte är. Att han medvetet försöker få någon annan knäppt på det här märkliga sättet.

Edit: Jag vet inte om det är emot reglerna, men jag undrar nästan om det inte vore en god idé om någon kontaktar personen som intenog utger sig för att vara och frågar om det är han som sitter och postar på Flashback.

Hoppas verkligen att det är så, ingen kan väl vara så jävla korkad. Men efter att ha stött på många pundare så slutar inget förvåna en längre..
Citera
2021-08-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Hoppas verkligen att det är så, ingen kan väl vara så jävla korkad. Men efter att ha stött på många pundare så slutar inget förvåna en längre..
Du hoppas alltså att han försöker få en annan person knäppt genom att gola i dennes namn? Det vore väl mycket bättre om det är så att intenog är dum i huvudet och enbart sätter sitt eget liv i fara.
Citera
2021-08-02, 13:28
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Du hoppas alltså att han försöker få en annan person knäppt genom att gola i dennes namn? Det vore väl mycket bättre om det är så att intenog är dum i huvudet och enbart sätter sitt eget liv i fara.

Ingen vet motiv öht
Kraftfull info har kommit till känna
Oavsett om det handlar om personen själv eller
Någon annan.
Citera
2021-08-02, 13:31
Medlem
Citat:

Nej för helvete, det där kom ut fel. Menade ju såklart att jag hoppades att människor inte är så korkade, Inte att någon jävel bli skjuten. Bästa vore väl om informationen som läkt inte överhuvudtaget stämde men det verkar den ju gjort tidigare i tråden.
Citera
2021-08-02, 13:38
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag är helt övertygad om att du vet en massa om det här mordet men jag är inte ett dugg övertygad om att du är den person vars namn du "råkade" lägga ut på nätet.

Nä, intenog kanske snarare vill ha tag i personen som Danne rökte på med på mordkvällen. All info han droppat vet säkert polisen och övriga inblandade om innan. Förutom var t. ex. Danne, barnsoldaterna och gömman är.
Senast redigerad av Castafiore 2021-08-02 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in