2021-08-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det fanns inget brev.

Han skrev flera brev.
Citera
2021-08-02, 08:10
Medlem
Citat:
Källor? Om du vet någonting som inte ens familj eller polisen vet så är det din skyldighet att informera polisen om de uppgifterna.
Och ett avskedsbrev fanns inte enl familjen. Skulle det vara sant så hade familjen naturligtvis inte anlitat en advokat på fallet..

Man är inte skyldig någonting, finns ingen lag som säger att att man måste berätta saker man vet.
Citera
2021-08-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Finns ingen anledning att röja källorna, det kommer att stå mig dyrt.
Men det jag skriver är sant, för övrigt så vad har du för anledning att veta källorna?

Fjant kan du vara själv som kallar dig för alkoholiserad arab.
Det är väl fjantigt om något.

...och vad kostar det dig att plantera trolldom här? 🤔 Trolleritrixet om självmord har inte börjat växa ännu, vad vi kan se.
Citera
2021-08-02, 10:44
Medlem
Citat:
Källor? Om du vet någonting som inte ens familj eller polisen vet så är det din skyldighet att informera polisen om de uppgifterna.
Och ett avskedsbrev fanns inte enl familjen. Skulle det vara sant så hade familjen naturligtvis inte anlitat en advokat på fallet..
Inte anlitat advokat? Men... vad ska en advokat göra med detta fall?
Citera
2021-08-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Man är inte skyldig någonting, finns ingen lag som säger att att man måste berätta saker man vet.
Vem är man då som inte upplyser polis nära anhöriga och sitter på Flashback och sprider info? Är det seriöst?
Citera
2021-08-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte anlitat advokat? Men... vad ska en advokat göra med detta fall?
Advokat har familjen pga att de inte vet egentligen vad som hänt och varför. De ville ha hjälp att kunna få någon sorts info
Om det är sant som någon skriver här att DA skrev brev och flera säger han då hade föräldrar fått svar gm breven i sin stora sorg. Vilket de inte har och ingen har delgett dom de här breven om de nu finns?
Citera
2021-08-02, 14:32
Medlem
Citat:
Han skrev flera brev.
Till vem? Hans anhöriga har inte fått några brev så du kanske kan be din källa att överlömna dem till föräldrarna som är de viktigaste personerna i sin sorg att få svar Eller är det så att det är du som sitter inne med de här breven?
Eller är det så att du vill bara synas med falsk info och sprida att det var självnord för att du kanske vet mer om händelsen som kanske inte var ett självmord?
Senast redigerad av Anedin 2021-08-02 kl. 14:38.
Citera
2021-08-02, 15:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Han skrev flera brev.

Om D hade skrivit förklarings/avskedsbrev så borde väl familjen/polisen förstått att han var död och inte undra om han kanske hade tagit något jobb utomlands.
Citera
2021-08-02, 16:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om det nu skulle vara så att DA var gay och depprimerad pga omständigheter runt det varför ta sitt liv på det sättet som att spränga sig ute i ödemarken när det finns så mycket mindre komlicerade sätt att ta sitt liv?

Jag tror inte man tänker så klart i en sådan situation så det finns nog ingen vettig förklaring till varför han valde sprängmedel.
Vid depression kan man känna att man är värdelös och att det är bäst för alla om man försvinner.
Vem vet, han kanske ville skada och förstöra sej själv på detta sätt.
Jag tror inte att detta fall är så speciellt och annorlunda än andra unga människor som begår självmord.
Det här fallet fick stor uppmärksamhet i media medans de flesta andra dör i tysthet. Varje dag.
Citera
2021-08-02, 18:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte man tänker så klart i en sådan situation så det finns nog ingen vettig förklaring till varför han valde sprängmedel.
Vid depression kan man känna att man är värdelös och att det är bäst för alla om man försvinner.
Jag tror inte att detta fall är så speciellt och annorlunda än andra unga människor som begår självmord.
Det här fallet fick stor uppmärksamhet i media medans de flesta andra dör i tysthet. Varje dag.

Faktum är att det dör långt fler av självmord än i trafiken nuförtiden. Mestadels män.

Det här fallet fick överdriven uppmärksamhet bara för att han bara försvann och var försvarsanställd och konspirationsteorierna tog fart.
Citera
2021-08-02, 19:28
Medlem
Citat:
Om D hade skrivit förklarings/avskedsbrev så borde väl familjen/polisen förstått att han var död och inte undra om han kanske hade tagit något jobb utomlands.
Precis de har inte fått tillgång till några brev. Därför är det lite obehagligt att folk kan skriva om brev och om DA läggning utan att stå upp för den info till familj och polis.
Citera
2021-08-02, 19:31
Medlem
Citat:

Ja tyvärr så kan det vara så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in