Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Om det nu skulle vara så att DA var gay och depprimerad pga omständigheter runt det varför ta sitt liv på det sättet som att spränga sig ute i ödemarken när det finns så mycket mindre komlicerade sätt att ta sitt liv?
Jag tror inte själv att det var så.
Tillvägagångssättet vet jag inte om det finns någon studie på. Men får man gissa så är ju denna typ av självmord något som skall ske snabbt. Samtidigt har det skett någon form av planering vilket kanske tyder på att det varit bestämt. Och han har gjort det i det dolda med utvald plats, vilket kanske tyder på att han var 110% säker och ville inte bli avbruten/påkommen.
Då tror jag mer på något liknande det som Runnemark beskrev, fast självmord i detta fall då. Han var inte heller utåt sett annorlunda. Men man kan ändå dra paralleller då det var samma firma, psykologtester och annat men inget sett. Och slutligen en makaber gärning som ingen såg komma. Omtyckta, drivkraftiga och till synes helt normala män i samma ålder och yrke flippar och gör mycket otänkbara saker. Den ena mot andra och den andra mot sig själv.