2021-07-31, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Men grattis... Det va ju precis det jag skrev. Att det kan vara en orsak till andra problem. Men det är inte samma sak att leva under psykisk ohälsa pga av en läggning som att ta livet av sig för att mamma blir ledsen. Vilket är det som alla i princip alla gayspårsaktivister framhäver som argument.

Om det nu skulle vara så att DA var gay och depprimerad pga omständigheter runt det varför ta sitt liv på det sättet som att spränga sig ute i ödemarken när det finns så mycket mindre komlicerade sätt att ta sitt liv?
Citera
2021-07-31, 11:56
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om det nu skulle vara så att DA var gay och depprimerad pga omständigheter runt det varför ta sitt liv på det sättet som att spränga sig ute i ödemarken när det finns så mycket mindre komlicerade sätt att ta sitt liv?
Jag tror inte själv att det var så.
Tillvägagångssättet vet jag inte om det finns någon studie på. Men får man gissa så är ju denna typ av självmord något som skall ske snabbt. Samtidigt har det skett någon form av planering vilket kanske tyder på att det varit bestämt. Och han har gjort det i det dolda med utvald plats, vilket kanske tyder på att han var 110% säker och ville inte bli avbruten/påkommen.

Då tror jag mer på något liknande det som Runnemark beskrev, fast självmord i detta fall då. Han var inte heller utåt sett annorlunda. Men man kan ändå dra paralleller då det var samma firma, psykologtester och annat men inget sett. Och slutligen en makaber gärning som ingen såg komma. Omtyckta, drivkraftiga och till synes helt normala män i samma ålder och yrke flippar och gör mycket otänkbara saker. Den ena mot andra och den andra mot sig själv.
Citera
2021-07-31, 20:42
Medlem
Familjen accepterade inte att han var homosexuell, men om det var den utlösande faktorn för självmordet det får vi aldrig reda på.
Ej heller vad som stod i brevet.
Punkt slut.
Citera
2021-08-01, 00:27
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Familjen accepterade inte att han var homosexuell, men om det var den utlösande faktorn för självmordet det får vi aldrig reda på.
Punkt slut.
Punkt slut? Skit ner dig. Fram med källorna för det och att det finns ett avskedsbrev. Eller så slutar du ljuga. Fjant
Citera
2021-08-01, 00:47
Medlem
Citat:
Punkt slut? Skit ner dig. Fram med källorna för det och att det finns ett avskedsbrev. Eller så slutar du ljuga. Fjant

Finns ingen anledning att röja källorna, det kommer att stå mig dyrt.
Men det jag skriver är sant, för övrigt så vad har du för anledning att veta källorna?

Fjant kan du vara själv som kallar dig för alkoholiserad arab.
Det är väl fjantigt om något.
Citera
2021-08-01, 00:53
Avslutad
Vad hette hans profil på Grindr?
Citera
2021-08-01, 01:00
Medlem
Har inte hänt med så noggrant men är det fastslaget att han tog livet av sig med sprängmedel (granat?)? Hur vet man, i så fall, detta?
Citera
2021-08-01, 01:37
Medlem
Granat var det inte.
Citera
2021-08-01, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillboll
Har inte hänt med så noggrant men är det fastslaget att han tog livet av sig med sprängmedel (granat?)? Hur vet man, i så fall, detta?
Det är fakta att DA sprängdes men om han själv gjorde det eller någon annan det vet ingen inte ens hans familj så det stämmer inte att det fanns något avskedsbrev som någon skrev här på sidan.
Citera
2021-08-01, 04:36
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning att röja källorna, det kommer att stå mig dyrt.
Men det jag skriver är sant, för övrigt så vad har du för anledning att veta källorna?

Fjant kan du vara själv som kallar dig för alkoholiserad arab.
Det är väl fjantigt om något.
Källor? Om du vet någonting som inte ens familj eller polisen vet så är det din skyldighet att informera polisen om de uppgifterna.
Och ett avskedsbrev fanns inte enl familjen. Skulle det vara sant så hade familjen naturligtvis inte anlitat en advokat på fallet..
Citera
2021-08-01, 04:52
Medlem
Citat:
Jag tror inte själv att det var så.
Tillvägagångssättet vet jag inte om det finns någon studie på. Men får man gissa så är ju denna typ av självmord något som skall ske snabbt. Samtidigt har det skett någon form av planering vilket kanske tyder på att det varit bestämt. Och han har gjort det i det dolda med utvald plats, vilket kanske tyder på att han var 110% säker och ville inte bli avbruten/påkommen.

Då tror jag mer på något liknande det som Runnemark beskrev, fast självmord i detta fall då. Han var inte heller utåt sett annorlunda. Men man kan ändå dra paralleller då det var samma firma, psykologtester och annat men inget sett. Och slutligen en makaber gärning som ingen såg komma. Omtyckta, drivkraftiga och till synes helt normala män i samma ålder och yrke flippar och gör mycket otänkbara saker. Den ena mot andra och den andra mot sig själv.

Det är svårt att förstå varför det tragiska har hänt och skulle det nu inte vara så som de flesta spekulerar om här att det var självmord så hoppas jag att sanningen kommer fram..
Den där One2Many på sidan här beskrev vilket sprängmedel det var, i vilket skick kroppen var i och han kunde med säkerhet intyga detta för han hade kontakter som gett honom info. Den informationen om den är sann( vilket jag betvivlar) är info som är sekretessbelagd för allmännheten så då har han själv eller hans polare varit med på plats då DA hittades annars vet man inte sånt. Och då har de också brutit mot sekretteslagen.
Citera
2021-08-01, 04:57
Medlem
Citat:
Punkt slut.
Det fanns inget brev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in