2021-08-01, 16:00
Medlem
Utan att ha läst alla inlägg är ju pappans kommentar på Facebook om polisanmälan ett i min värld solklart kvitto på att sonen sitter hos polisen!
Citera
2021-08-01, 16:00
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ambitioner har ju sonen uppenbarligen då¨han både tränar kampsport och tagit flygcertifikat för skärmflyg.
känns som om snubben är en typisk adrenalinjunky som gått över till tyngre grejer, inte helt ovanligt.
Citera
2021-08-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Utan att ha läst alla inlägg är ju pappans kommentar på Facebook om polisanmälan ett i min värld solklart kvitto på att sonen sitter hos polisen!
Den kommentaren är dock borta nu.
Citera
2021-08-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Både BO och MGM är pursvenska, vikingar i området sedan urminnes tider. Trots allt är också detta den vanligaste kombon.

Flashback har dock försökt göra MGM till bidragstagande armenier, och BO till Kuban altetnativt rom.

Du tror på riktigt att etnisk svensk GM och likadant BO är det vanligaste inom dödligt skjutvapenvåld?
Kan du komma på ytterligare ett sådant i år och fem senaste tre åren?

Personer med utländsk bakgrund är extremt överrepresenterade när det kommer till dödligt våld, i synnerhet i offentlig miljö och med olika typer av vapen.
Detsamma gäller även för brottsoffer.
Tror man något annat är man antingen dum eller naiv.
Citera
2021-08-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Då tycker jag att du själv ska besöka MGM:s profil på FB så kanske du förstår vart jag vill komma. Jag tycker att han verkar väldigt höger.

Då tycker jag att du själv inte ska uppslukas av din egna apofeni till den grad att du framstår som en konspirationsteoretiker.
Citera
2021-08-01, 16:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Jag känner inte mgm men däremot pappan och mgm har växt upp i en vanlig Svensson familj med "villa, vovve, volvo" att han skulle haft en jobbig uppväxt har jag mycket svårt att tro då båda föräldrarna är rejäla, arbetande, trevliga, sociala människor.
Däremot kan jag nog tro att barnen blivit curlade under uppväxten, det känns mycket rimligare, tror inte de saknat något.
Det räcker med tillräckligt mycket droger för att barndomen skall ha noll betydelse. Tragiskt hur han förstört sitt, hennes och deras familjers liv, för alltid. Glad över flygcert för ett år sedan, nu och för alltid en mördare*...

(* om det visar sig vara han som gjort det)
Citera
2021-08-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN

Visst är det så.
Simon hade naturligtvis, om han inte var intagen, nåtts av denna tråd och gått ut med något på sin Facebook för att visa att han inte är inlåst.
Citera
2021-08-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Alltså, både ja och nej. Självklart kan en förälder ha stort inflytande över hur en person utvecklas även i vuxen ålder, men ansvaret för det kan man inte automatisk tillskriva föräldern bara på den grunden att vara förälder. Många har ytterst liten kontakt eller insikt i vad ens barn har för sig efter att de har flyttat hemifrån.
ja så är det ofta- ungen ska klara sig själv helt vid 18 års ålder- föräldrarna blivit 40 och vill festa o resa.
Hm
det finns ingen 18 åring som är fullt moraliskt mogen
och föräldrarna borde se om sina telningar även efter 18 års ålder.
Nu handlar detta inte om curling- utan precis motsatsen.

Man ska som förälder finnas med och ha koll på ungdomens ekonomi -umgänge osv
-och kolla att telningen kan pröva o stå på egna ben.
ta konflikt och styra upp när det går fel- 18åringar idag är inte mogna vuxna-
Citera
2021-08-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Då tycker jag att du själv inte ska uppslukas av din egna apofeni till den grad att du framstår som en konspirationsteoretiker.
Vad snyggt att du själv förflyttar fokus och utmålar mig till konspirationsteoretiker när Simon ger sken av att vara det av hans profil att döma. Jag är så långt ifrån konspiratoriskt lagd man kan komma.
Citera
2021-08-01, 16:06
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Bilder för den som saknar Facebook
https://imgur.com/a/AWBveKC

Medgives att svenska brudar nuförtiden gör allt för att se utländska ut men även med det tagit i beaktande undrar jag om den här kvinnan verkligen är helsvensk? För mig ser hon ut att komma från någonstans i Sibirien.
Citera
2021-08-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ungefär 120.000 kronor
Han skriver dock 14 juni 2020 på sin FB-profil att han tagit flygcertifikat för paramotor och skärmflyg. Så du har nog fel.
Senast redigerad av Azdz 2021-08-01 kl. 16:10.
Citera
2021-08-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Medgives att svenska brudar nuförtiden gör allt för att se utländska ut men även med det tagit i beaktande undrar jag om den här kvinnan verkligen är helsvensk? För mig ser hon ut att komma från någonstans i Sibirien.
Komma från Sibirien och ha helsvenskt namn? Hur tänker du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in